Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Magazín

Na Filmovom festivale v Cannes sa opäť kradlo

Na snímke pohľad na klenotníctvo Chopard na 66. ročníku medzinárodného filmového festivalu v Cannes 17. mája 2013 v Cannes. Hodnota šperkov, ktoré ukradli v noci na piatok 17. mája 2013 z hotela Novotel vo francúzskom meste Cannes. Foto: TASR/AP

Klenotníctva a módne domy využívajú filmový festival v Cannes ako svoju výkladnú skriňu, požičiavajú celebritám, ktorých fotografujú na červenom koberci a na večierkoch oblečenie aj šperky.

Cannes 24. mája (TASR) - Medzinárodný filmový festival vo francúzskom Cannes zasiahla druhá predpokladaná krádež šperkov, počas večierku plného hviezd sa v utorok v noci stratil diamantový náhrdelník v hodnote dva milióny eur. Informoval o tom dnes klenotník De Grisogono, ktorého citovala agentúra Reuters.

Zakladateľ švajčiarskej firmy Fawaz Gruosi upresnil, že náhrdelník bol súčasťou kolekcie firmy k 20. výročiu, ktorú predvádzalo 20 modeliek v utorok večer v hoteli v Antibes neďaleko Cannes. Medzi hosťami akcie boli Sharon Stone a Paris Hilton.

Gruosi uviedol, že na bezpečnosť dohliadalo 80 ochrankárov, miestna polícia, hotelová bezpečnosť a zamestnanci klenotníckej firmy, pri kontrole na konci akcie však diamantový náhrdelník chýbal.

"Nevieme presne, čo sa stalo.... Bol to jeden z najkrásnejších šperkov, ktoré sme mali," zveril Gruosi televízii Reuters. "Polícia sa pokúša zistiť, čo sa stalo."

Podľa policajného zdroja z Cannes zisťujú, či išlo o krádež, stratu alebo problém s evidenciou.

Inému švajčiarskemu klenotníkovi, Chopardovi, odcudzili prvý týždeň 12-dňového festivalu na francúzskej Riviére šperky v hodnote 1,4 milióna dolárov. Podľa polície boli v sejfe v hotelovej izbe, v ktorej bol ubytovaný jeden zo zamestnancov klenotníka. Zlodeji 16. mája v noci vybrali z múru a odniesli so sebou celý sejf. Podľa policajného zdroja niekto vstúpil do izby s pomocou kľúča na magnetickej karte, dvere neboli vypáčené.

Hovorca Choparda, ktorý je sponzorom filmového festivalu v Cannes, neskôr povedal, že hodnota šperkov bola nadsadená.

Klenotníctva a módne domy využívajú filmový festival v Cannes ako svoju výkladnú skriňu, požičiavajú celebritám, ktorých fotografujú na červenom koberci a na večierkoch oblečenie aj šperky.