Autor uvádza, že stojí za to pozrieť sa na mestský priestor s odstupom času, zachytiť si jeho zmeny a mierku vo vzťahu k človeku, ktorý sa v ňom môže cítiť stratený.
Autor TASR
Bratislava 15. marca (TASR) - Na Bratislavu a Paríž sa sústreďuje fotografická výstava "Priame spoje" slovenského architekta a urbanistu Michala Bogára. "Mal možnosť obe mestá viackrát fotografovať i kresliť a vždy ho pri tom zaujímali témy, ako mierka verejných priestorov vo vzťahu k človeku, otvorenosť alebo bariérovosť mestského prostredia z pohľadu architekta," TASR informovala Daniela Zelenáková z Francúzskeho inštitútu, ktorý výstavu organizuje vo svojej galérii a sprístupňuje ju formou virtuálnej prehliadky.
"Zaujímajú ma paralely medzi mestami. Ich veľkosť je často neporovnateľná, ale aj tak majú podobné problémy, s ktorými sa musia vyrovnať. Sú to nábrežné promenády, ktoré ohlušuje intenzívna doprava, alebo sú to aj mosty, ktoré spájajú, ale paradoxne aj rozdeľujú, keď ich vyústenie na brehu rieky nekompromisne pretína mestské štvrte," priblížil Bogár s tým, že na niektoré miesta sa vracia a kreslí si alebo fotografuje ich zmeny. "Dívam sa na bývalé predmestia rýchlo sa meniace na husté kompaktné mesto. Pozorujem opakovane aj viaceré územia v centre, ktoré vyzerajú prekvapivo skôr ako periféria. Mesto sa rýchlo mení. Pripomínajú mi to bratislavské fotografie spravené len pred pár rokmi, a takisto zábery z niektorých miest v Paríži a vo Versailles, kam som sa občas vracal v období pred pandémiou, keď sa ešte dalo," povedal.
Autor ďalej uvádza, že stojí za to pozrieť sa na mestský priestor s odstupom času, zachytiť si jeho zmeny a mierku vo vzťahu k človeku, ktorý sa v ňom môže cítiť stratený. "Občas je treba vystúpiť z priamej linky a chvíľu len stáť a dívať sa. Vtedy sa dá lepšie zaostriť a objaviť drobné veci a priestory, ktoré sme predtým nezbadali. V tých veciach môžeme nájsť aj pár drobných odpovedí...," dodáva Bogár, ktorého séria vystavených obrázkov je reflexiou mestských priestorov z pohľadu architekta: "Sú to súkromné priame spoje, ktoré vedú cez objektív."
"Zaujímajú ma paralely medzi mestami. Ich veľkosť je často neporovnateľná, ale aj tak majú podobné problémy, s ktorými sa musia vyrovnať. Sú to nábrežné promenády, ktoré ohlušuje intenzívna doprava, alebo sú to aj mosty, ktoré spájajú, ale paradoxne aj rozdeľujú, keď ich vyústenie na brehu rieky nekompromisne pretína mestské štvrte," priblížil Bogár s tým, že na niektoré miesta sa vracia a kreslí si alebo fotografuje ich zmeny. "Dívam sa na bývalé predmestia rýchlo sa meniace na husté kompaktné mesto. Pozorujem opakovane aj viaceré územia v centre, ktoré vyzerajú prekvapivo skôr ako periféria. Mesto sa rýchlo mení. Pripomínajú mi to bratislavské fotografie spravené len pred pár rokmi, a takisto zábery z niektorých miest v Paríži a vo Versailles, kam som sa občas vracal v období pred pandémiou, keď sa ešte dalo," povedal.
Autor ďalej uvádza, že stojí za to pozrieť sa na mestský priestor s odstupom času, zachytiť si jeho zmeny a mierku vo vzťahu k človeku, ktorý sa v ňom môže cítiť stratený. "Občas je treba vystúpiť z priamej linky a chvíľu len stáť a dívať sa. Vtedy sa dá lepšie zaostriť a objaviť drobné veci a priestory, ktoré sme predtým nezbadali. V tých veciach môžeme nájsť aj pár drobných odpovedí...," dodáva Bogár, ktorého séria vystavených obrázkov je reflexiou mestských priestorov z pohľadu architekta: "Sú to súkromné priame spoje, ktoré vedú cez objektív."