Podľa prieskumu inštitútu IFOP si na meno nemeckej kancelárky spomenulo 29 percentám opýtaných, kým na tekutý mok len 23 percent.
Autor TASR
Paríž 14. januára (TASR) - Keď Francúzi rozmýšľajú o Nemecku, napadne im slovo "Merkelová" ešte častejšie ako slovo "pivo", vyplynulo z dnes zverejnenej štúdie francúzskeho inštitútu IFOP.
Priezvisko nemeckej kancelárky prišlo na um 29 percentám opýtaných, kým na tekutý mok si spomenulo 23 percent. Aj výrazy ako "auto" alebo "prísnosť" sa jednoznačne ocitli pred známymi pojmami z gastronómie.
S autami a prísnosťou si Nemecko rovnako spájalo 18 percent Francúzov, kým klobásky a kyslá kapusta dostali len po šesť percent, uviedla štúdia, vypracovaná pre nemecké veľvyslanectvo v Paríži.
Ak naopak rozmýšľajú Nemci o Francúzsku, napadnú im najskôr pojmy Paríž - až u 56 percent, potom nasledovala Eiffelova veža. Tú si s Francúzskom spájalo 37 percent. Na francúzske víno myslelo 32 percent opýtaných Nemcov a na bagety 27 percent.
Prieskum inštitútu IFOP sa uskutočnil vo Francúzsku aj v Nemecku v decembri na reprezentatívnej vzorke 1000 osôb, informovala tlačová agentúra DPA.
Priezvisko nemeckej kancelárky prišlo na um 29 percentám opýtaných, kým na tekutý mok si spomenulo 23 percent. Aj výrazy ako "auto" alebo "prísnosť" sa jednoznačne ocitli pred známymi pojmami z gastronómie.
S autami a prísnosťou si Nemecko rovnako spájalo 18 percent Francúzov, kým klobásky a kyslá kapusta dostali len po šesť percent, uviedla štúdia, vypracovaná pre nemecké veľvyslanectvo v Paríži.
Ak naopak rozmýšľajú Nemci o Francúzsku, napadnú im najskôr pojmy Paríž - až u 56 percent, potom nasledovala Eiffelova veža. Tú si s Francúzskom spájalo 37 percent. Na francúzske víno myslelo 32 percent opýtaných Nemcov a na bagety 27 percent.
Prieskum inštitútu IFOP sa uskutočnil vo Francúzsku aj v Nemecku v decembri na reprezentatívnej vzorke 1000 osôb, informovala tlačová agentúra DPA.