Na ľudí začal pôsobiť na stránke internetového magazínu HotWired.com.
Autor TASR
Bratislava 25. októbra (TASR) – Reklamný prúžok (banner ad) sa prvýkrát objavil na obrazovkách počítačov pred 20 rokmi 25. októbra 1994. Na ľudí začal pôsobiť na stránke internetového magazínu HotWired.com. Prvé peniaze za túto formu reklamy ponúkla magazínu spoločnosť AT&T. Predpokladá sa, že ide o historicky prvé použitie takejto reklamy.
Tak sa dostala na naše obrazovky beštia v podobe podlhovastého inzertného obrázku najčastejšie veľkosti 468x60 pixelov.
Odvtedy reklamné pásiky z obrazoviek žmurkajú a mámia aj zvukom alebo vtipnou animáciou. Chcú od nás, aby sme niečo kúpili a chcú nás priviesť na stránku s informáciami o tovare, službe, firme alebo spoločnosti, ktorá by sa pre nás mala stať nevyhnutnou.
Keď sa reklamné bannery objavili, konzumenti na ne klikali často. Postupne sa však začala prejavovať tzv. "bannerová slepota". To znamená, že internetoví užívatelia prestávajú reklamu vnímať. Vtedy začala reklama útočiť aj v podobe plôšok krátkodobo prekrývajúcich text. Niekedy je problém zbaviť sa ich, miesto, na ktoré treba kliknúť, aby banner zmizol, nie je dobre viditeľné.
Keďže niekedy takáto reklama obťažuje, objavili sa prostriedky na jej filtrovanie. Ich používanie je však témou polemík, pretože najmä z reklamy sú niektoré médiá (aj internet) živé.
Tak sa dostala na naše obrazovky beštia v podobe podlhovastého inzertného obrázku najčastejšie veľkosti 468x60 pixelov.
Odvtedy reklamné pásiky z obrazoviek žmurkajú a mámia aj zvukom alebo vtipnou animáciou. Chcú od nás, aby sme niečo kúpili a chcú nás priviesť na stránku s informáciami o tovare, službe, firme alebo spoločnosti, ktorá by sa pre nás mala stať nevyhnutnou.
Keď sa reklamné bannery objavili, konzumenti na ne klikali často. Postupne sa však začala prejavovať tzv. "bannerová slepota". To znamená, že internetoví užívatelia prestávajú reklamu vnímať. Vtedy začala reklama útočiť aj v podobe plôšok krátkodobo prekrývajúcich text. Niekedy je problém zbaviť sa ich, miesto, na ktoré treba kliknúť, aby banner zmizol, nie je dobre viditeľné.
Keďže niekedy takáto reklama obťažuje, objavili sa prostriedky na jej filtrovanie. Ich používanie je však témou polemík, pretože najmä z reklamy sú niektoré médiá (aj internet) živé.