Knižná novinka vychádza v pondelok 27. novembra.
Autor TASR
Bratislava 24. novembra (TASR) - Kniha - Najväčší vynález ľudstva je názov knižnej novinky spisovateľa, publicistu a pedagóga Martina Kasardu. Odpovedá v nej na otázku, akým produktom je vlastne kniha, akú funkciu plní v spoločnosti dnes, ako sa vyrába, distribuuje a predáva. "Publikácia pomôže nazrieť do sveta kníh nielen milovníkom kníh, ale aj autorom, vydavateľom, redaktorom či kníhkupcom," približuje novinku vydavateľstvo Grada.
"Knihy nie sú 'obyčajné produkty', ale sú neodmysliteľnou súčasťou rozvoja ľudskej civilizácie, neraz aj sprostredkujúcim katalyzátorom jej premien (v dobrom aj v zlom)," píše Kasarda v najnovšej monografii. Kladie si v nej štyri základné otázky: Aké je miesto a aké sú funkcie knihy dnes v spoločnosti? Ako sa kniha vyrába, aký je celý životný cyklus tovaru kniha? Ako sa môže marketingová teória pozrieť na knihu ako produkt, aké nástroje môže využiť pri predaji knihy? Ako sa kniha zžila s digitálnymi technológiami?
Autor uvažuje, či knihu digitálne technológie ohrozili a zmenili a či sa dá digitálny svet využiť pri príprave a predaji kníh. "S nástupom digitálnych technológií boli knihy odsudzované, že sú zastaralé, nakoniec sa ukázalo, že digitálne technológie významným spôsobom pomohli rozšíriť a skvalitniť aj knižnú tvorbu," uviedol pre TASR Kasarda s tým, že vďaka digitálnemu priestoru sa dnes knihy vyrábajú a tlačia v omnoho vyššej kvalite ako pred tridsiatimi rokmi.
Dotkol sa aj témy digitálnych kníh. "Napriek tomu, že e-knihy a rôzne formáty v počítačovom svete majú svoje využitie, ukázalo sa, že ľudia predsa len radšej čítajú na papieri, hlavne pokiaľ ide o beletriu. V krásnej literatúre ten papier vyhráva, a vôbec sa nemusíme báť o to, že by knihy zanikli pre to, že sú nejaké 'internety'," konštatuje Kasarda.
V štyroch častiach publikácie odhaľuje nielen milovníkom kníh, ale aj autorom, vydavateľom, redaktorom či kníhkupcom aktuálne informácie z domáceho aj medzinárodného knižného sveta. Dozvedia sa, ako knihy vznikajú, aký je slovenský knižný trh a čo môže (a nemusí) zaberať pri ponuke kníh čitateľskej verejnosti.
Knižná novinka vychádza v pondelok 27. novembra.
Martin Kasarda je vedúcim Ústavu mediálnej a marketingovej komunikácie na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Od roku 2015 je tiež šéfredaktorom knižného mesačníka Magazín o knihách. Je autorom viacerých odborných štúdií o kultúre, literatúre a médiách. Podpísal sa pod poviedky a romány, ako napríklad Budúcnosť na predaj, Krajina krásnych ľudí či Dole! Dole! Príbeh o mafiánskej škole.
"Knihy nie sú 'obyčajné produkty', ale sú neodmysliteľnou súčasťou rozvoja ľudskej civilizácie, neraz aj sprostredkujúcim katalyzátorom jej premien (v dobrom aj v zlom)," píše Kasarda v najnovšej monografii. Kladie si v nej štyri základné otázky: Aké je miesto a aké sú funkcie knihy dnes v spoločnosti? Ako sa kniha vyrába, aký je celý životný cyklus tovaru kniha? Ako sa môže marketingová teória pozrieť na knihu ako produkt, aké nástroje môže využiť pri predaji knihy? Ako sa kniha zžila s digitálnymi technológiami?
Autor uvažuje, či knihu digitálne technológie ohrozili a zmenili a či sa dá digitálny svet využiť pri príprave a predaji kníh. "S nástupom digitálnych technológií boli knihy odsudzované, že sú zastaralé, nakoniec sa ukázalo, že digitálne technológie významným spôsobom pomohli rozšíriť a skvalitniť aj knižnú tvorbu," uviedol pre TASR Kasarda s tým, že vďaka digitálnemu priestoru sa dnes knihy vyrábajú a tlačia v omnoho vyššej kvalite ako pred tridsiatimi rokmi.
Dotkol sa aj témy digitálnych kníh. "Napriek tomu, že e-knihy a rôzne formáty v počítačovom svete majú svoje využitie, ukázalo sa, že ľudia predsa len radšej čítajú na papieri, hlavne pokiaľ ide o beletriu. V krásnej literatúre ten papier vyhráva, a vôbec sa nemusíme báť o to, že by knihy zanikli pre to, že sú nejaké 'internety'," konštatuje Kasarda.
V štyroch častiach publikácie odhaľuje nielen milovníkom kníh, ale aj autorom, vydavateľom, redaktorom či kníhkupcom aktuálne informácie z domáceho aj medzinárodného knižného sveta. Dozvedia sa, ako knihy vznikajú, aký je slovenský knižný trh a čo môže (a nemusí) zaberať pri ponuke kníh čitateľskej verejnosti.
Knižná novinka vychádza v pondelok 27. novembra.
Martin Kasarda je vedúcim Ústavu mediálnej a marketingovej komunikácie na Paneurópskej vysokej škole v Bratislave. Od roku 2015 je tiež šéfredaktorom knižného mesačníka Magazín o knihách. Je autorom viacerých odborných štúdií o kultúre, literatúre a médiách. Podpísal sa pod poviedky a romány, ako napríklad Budúcnosť na predaj, Krajina krásnych ľudí či Dole! Dole! Príbeh o mafiánskej škole.