Sviatok Božie telo už oddávna sprevádza tradícia procesií.
Autor TASR
Bratislava 20. júna (TASR) - Pri príležitosti katolíckeho sviatku Najsvätejšieho Kristovho tela a krvi, známeho pod názvom Božie telo, sa vo štvrtok konajú na viacerých miestach slávnostné sväté omše a následne procesie veriacich ulicami miest a obcí.
Tento sviatok síce pripadá vždy na štvrtok po Najsvätejšej Trojici, čo bolo tento rok 16. júna, ale slávi sa aj v nasledujúcu nedeľu (23. 6.).
Prikázaný sviatok je oslavou daru Eucharistie a vyjadrením úcty k Spasiteľovi prítomnému pod spôsobom chleba a vína vo sviatosti oltárnej.
Sviatok Božie telo už oddávna sprevádza tradícia procesií. Veriaci na čele s kňazom a biskupom kráčajú ulicami miest a dedín s monštranciou a kúskom premeneného chleba a symbolicky oznamujú svetu tajomstvo Ježišovho tela a krvi, na ktoré sa pri každej omši premieňa chlieb a víno. Sprievod sa postupne zastavuje pri štyroch oltároch, symbolizujúcich štyri svetové strany. Deti na znak úcty a lásky k Bohu rozsýpajú na cestu lupene kvetov.
Sviatok Najsvätejšieho Kristovho tela a krvi sa začal sláviť v roku 1246 v diecéze Liége. Neskôr, v roku 1264, pápež Urban IV. rozšíril slávenie sviatku na celú cirkev.
Tento sviatok síce pripadá vždy na štvrtok po Najsvätejšej Trojici, čo bolo tento rok 16. júna, ale slávi sa aj v nasledujúcu nedeľu (23. 6.).
Prikázaný sviatok je oslavou daru Eucharistie a vyjadrením úcty k Spasiteľovi prítomnému pod spôsobom chleba a vína vo sviatosti oltárnej.
Sviatok Božie telo už oddávna sprevádza tradícia procesií. Veriaci na čele s kňazom a biskupom kráčajú ulicami miest a dedín s monštranciou a kúskom premeneného chleba a symbolicky oznamujú svetu tajomstvo Ježišovho tela a krvi, na ktoré sa pri každej omši premieňa chlieb a víno. Sprievod sa postupne zastavuje pri štyroch oltároch, symbolizujúcich štyri svetové strany. Deti na znak úcty a lásky k Bohu rozsýpajú na cestu lupene kvetov.
Sviatok Najsvätejšieho Kristovho tela a krvi sa začal sláviť v roku 1246 v diecéze Liége. Neskôr, v roku 1264, pápež Urban IV. rozšíril slávenie sviatku na celú cirkev.