„Dobré elektróny pridajú autu sto percent“
Autor OTS
Bratislava 18. marca (OTS) - Citujeme vetu, ktorá patrí do úst hádam všetkým fanúšikom motorizmu a bez ohľadu na to, či rozmaznávajú svoje auto alebo uznanlivo hodnotia výber suseda alebo prezentáciu na autosalóne. Aj spomínané elektróny – ako sme hovorovo nazývali zliatinové disky – nedajú motoristom spávať, ak sa rozhodujú vymeniť tie plechové a dopriať si modernú, funkčnú a bezpečnú alternatívu. Ako pri výbere pneumatík, tak aj v tomto prípade platí, že pri kvalite a bezpečnosti kompromisy nemajú čo hľadať.
Z obrázku do reality
„Neraz sa stáva, že zákazníka pri výbere disku limituje jeho vlastná utkvelá predstava o estetike a nereálnej cene zároveň. Je presvedčený o tom, že to, čo napríklad videl v nejakom časopise o tunningu, je to pravé pre jeho auto a nad ničím iným nerozmýšľa. Viac času, ako výberu kvalitného a technicky zodpovedajúceho výrobku venuje hľadaniu lacných alternatív k vysnívanému originálu. To je veľká chyba,“ konštatuje Helena Mikulová zo spoločnosti BENET SK s. r. o., ktorá je výhradným dovozcom a distribútorom špičkových zliatinových diskov od renomovaných výrobcov. Ako spoznáte práve takýto level? „Renomovaný výrobcovia dodávajú disky do prvovýrob ako Tesla, BMW, Toyota, Jaguár ..... Tieto výrobky prechádzajú prísnou kontrolou od skúšobní až po homologizáciu. Disky a ich kvalita od takýchto výrobcov sú absolútne nespochybniteľné,“ dodáva H. Mikulová.
„Zákazníka pri výbere vhodného disku neraz limituje jeho vlastná utkvelá predstava o estetike a nereálnej cene zároveň“
Každý originál má svoje CV
Práčky, chladničky či iné spotrebiče, ktoré bežne používame si už vyberáme nielen podľa dizajnu, ale aj energetického štítku. Naučili sme sa ho čítať, pretože chceme mať doma to najlepšie, najekonomickejšie a najbezpečnejšie zároveň. To „naj“ je v číslach jasné, no všetko je otázka financií a pri nich často zľavujeme z nárokov. Ak vieme, na čo máme, v tejto rovine máme aj očakávania. Niekedy stačí počkať pár mesiacov a nemusíme robiť kompromisy. Naša bezpečnosť pri riadení vozidla stojí a padá na štyroch plochách vo veľkosti dlane. Tak, ako má kvalitná pneumatika jasne vyznačené technické parametre a pôvod, podobne sú na tom aj zliatinové disky. Čo by sme teda pri výbere rozhodne nemali prehliadnuť?
„V prvom rade si zákazník musí preveriť, či ponúkaný disk obsahuje najdôležitejší údaj a to je KBA (typové schválenie). Tento údaj je vyrazený na disku a obsahuje KBA a číselný rad. Jednoduchou radou je aj pýtať si od predajcu TUV certifikát k predávanému disku. Ak disk neobsahuje KBA + číselný rad, prípadne E (správu o homologizácii) s číselným radom – takýto výrobok rozhodne nie je originál, pozerá sa na fejk. Často ho zláka veľmi nízka cena. V konečnom dôsledku sa môže stať, že pri jazde po nekvalitných komunikáciách sa disk poškodí, praskne alebo pokriví. Môže sa poškodiť aj pneumatika či priamo náprava a ohroziť tak jazdné vlastnosti vozidla. V takomto prípade je oprava drahšia ako kúpa kvalitného zliatinového disku so zodpovedajúcimi parametrami.“
„Naša bezpečnosť pri riadení vozidla stojí a padá na štyroch plochách vo veľkosti dlane. Tak, ako má kvalitná pneumatika jasne vyznačené technické parametre a pôvod, podobne sú na tom aj zliatinové disky.“
Za opýtanie nič nedáte
Upratať si v pojmoch je často základom dobrej komunikácie. Veď koľkých motoristov (aj pánov), napríklad pri objednávaní sa na prezutie zaskočí otázka, na akých diskoch je auto obuté. Odpoveď a teda i mini návod na to, ako si to zapamätať je jednoduchá. „Plechové“ disky sú oceľové a zliatinové vznikajú liatím zliatiny hliníka s rôznymi látkami, napríklad s horčíkom, zinkom, meďou, mangánom, kremíkom alebo lítiom. Dnes už nie sú výnimkou ani zliatiny iných prvkov, ktoré vplývajú na lepšiu pevnosť, odolnosť a stabilitu disku. V porovnaní s plechovým majú menšiu hmotnosť, charakterizuje ich lepšia ovládateľnosť, menšia spotreba a vďaka nielen materiálu, ale i dizajnu rýchlejší odvod tepla, ochladzovanie bŕzd a pneumatík. To, že zliatinovým diskom svedčí „vietor vo vlasoch“ najmä v lete, už dávno neplatí. Tým kvalitným zima vôbec neuškodí. „Všetky disky od našich dodávateľov sú vhodné na zimnú prevádzku. Posledný lakovaný nástrek obsahuje látku, ktorá zabraňuje poškodeniu od soli a kamienkov,“ uvádza odborníčka a pokračuje: „Ak sa navyše o disky motoristi starajú podľa odporúčaní, používajú špeciálne, no dostupné prípravky a postupy, môžu si byť istí, že im v plnej kondícii vydržia niekoľko aj zimných sezón. Samozrejme údržba je jedna vec a spôsob jazdy druhá.“
Čo je dnes in?
Helena Mikulová má v tom jasno: „V minulosti zákazníci riešili kolesá menších rozmerov. V poslednom roku sme zaznamenali hlavne na jarnú sezónu rozmery 18“ a viac. Na zimu požadujú jednoduchší disk so strieborným, čiernym alebo grafitovým lakovaním. Naopak, na jar si klienti vyberajú kombináciu SGVP – to znamená čierno-strieborné lakovanie.“
Benet sk s.r.o. je firma s dlhoročnou tradíciou, ktorá vznikla v roku 1996. Pôvodne sa zaoberala distribúciou náhradných karosárskych dielov na osobné automobily. Postupne do svojho portfólia zaradila výfuky, motorové diely a disky. V roku 2008 Benet získal priame zastúpenie na predaj hliníkových diskov značky Brock, Alutec, Anzio, Sparco. Sieť obchodných partnerov siaha od Slovenska cez Českú republiku a Poľsko.
Z obrázku do reality
„Neraz sa stáva, že zákazníka pri výbere disku limituje jeho vlastná utkvelá predstava o estetike a nereálnej cene zároveň. Je presvedčený o tom, že to, čo napríklad videl v nejakom časopise o tunningu, je to pravé pre jeho auto a nad ničím iným nerozmýšľa. Viac času, ako výberu kvalitného a technicky zodpovedajúceho výrobku venuje hľadaniu lacných alternatív k vysnívanému originálu. To je veľká chyba,“ konštatuje Helena Mikulová zo spoločnosti BENET SK s. r. o., ktorá je výhradným dovozcom a distribútorom špičkových zliatinových diskov od renomovaných výrobcov. Ako spoznáte práve takýto level? „Renomovaný výrobcovia dodávajú disky do prvovýrob ako Tesla, BMW, Toyota, Jaguár ..... Tieto výrobky prechádzajú prísnou kontrolou od skúšobní až po homologizáciu. Disky a ich kvalita od takýchto výrobcov sú absolútne nespochybniteľné,“ dodáva H. Mikulová.
„Zákazníka pri výbere vhodného disku neraz limituje jeho vlastná utkvelá predstava o estetike a nereálnej cene zároveň“
Každý originál má svoje CV
Práčky, chladničky či iné spotrebiče, ktoré bežne používame si už vyberáme nielen podľa dizajnu, ale aj energetického štítku. Naučili sme sa ho čítať, pretože chceme mať doma to najlepšie, najekonomickejšie a najbezpečnejšie zároveň. To „naj“ je v číslach jasné, no všetko je otázka financií a pri nich často zľavujeme z nárokov. Ak vieme, na čo máme, v tejto rovine máme aj očakávania. Niekedy stačí počkať pár mesiacov a nemusíme robiť kompromisy. Naša bezpečnosť pri riadení vozidla stojí a padá na štyroch plochách vo veľkosti dlane. Tak, ako má kvalitná pneumatika jasne vyznačené technické parametre a pôvod, podobne sú na tom aj zliatinové disky. Čo by sme teda pri výbere rozhodne nemali prehliadnuť?
„V prvom rade si zákazník musí preveriť, či ponúkaný disk obsahuje najdôležitejší údaj a to je KBA (typové schválenie). Tento údaj je vyrazený na disku a obsahuje KBA a číselný rad. Jednoduchou radou je aj pýtať si od predajcu TUV certifikát k predávanému disku. Ak disk neobsahuje KBA + číselný rad, prípadne E (správu o homologizácii) s číselným radom – takýto výrobok rozhodne nie je originál, pozerá sa na fejk. Často ho zláka veľmi nízka cena. V konečnom dôsledku sa môže stať, že pri jazde po nekvalitných komunikáciách sa disk poškodí, praskne alebo pokriví. Môže sa poškodiť aj pneumatika či priamo náprava a ohroziť tak jazdné vlastnosti vozidla. V takomto prípade je oprava drahšia ako kúpa kvalitného zliatinového disku so zodpovedajúcimi parametrami.“
„Naša bezpečnosť pri riadení vozidla stojí a padá na štyroch plochách vo veľkosti dlane. Tak, ako má kvalitná pneumatika jasne vyznačené technické parametre a pôvod, podobne sú na tom aj zliatinové disky.“
Za opýtanie nič nedáte
Upratať si v pojmoch je často základom dobrej komunikácie. Veď koľkých motoristov (aj pánov), napríklad pri objednávaní sa na prezutie zaskočí otázka, na akých diskoch je auto obuté. Odpoveď a teda i mini návod na to, ako si to zapamätať je jednoduchá. „Plechové“ disky sú oceľové a zliatinové vznikajú liatím zliatiny hliníka s rôznymi látkami, napríklad s horčíkom, zinkom, meďou, mangánom, kremíkom alebo lítiom. Dnes už nie sú výnimkou ani zliatiny iných prvkov, ktoré vplývajú na lepšiu pevnosť, odolnosť a stabilitu disku. V porovnaní s plechovým majú menšiu hmotnosť, charakterizuje ich lepšia ovládateľnosť, menšia spotreba a vďaka nielen materiálu, ale i dizajnu rýchlejší odvod tepla, ochladzovanie bŕzd a pneumatík. To, že zliatinovým diskom svedčí „vietor vo vlasoch“ najmä v lete, už dávno neplatí. Tým kvalitným zima vôbec neuškodí. „Všetky disky od našich dodávateľov sú vhodné na zimnú prevádzku. Posledný lakovaný nástrek obsahuje látku, ktorá zabraňuje poškodeniu od soli a kamienkov,“ uvádza odborníčka a pokračuje: „Ak sa navyše o disky motoristi starajú podľa odporúčaní, používajú špeciálne, no dostupné prípravky a postupy, môžu si byť istí, že im v plnej kondícii vydržia niekoľko aj zimných sezón. Samozrejme údržba je jedna vec a spôsob jazdy druhá.“
Čo je dnes in?
Helena Mikulová má v tom jasno: „V minulosti zákazníci riešili kolesá menších rozmerov. V poslednom roku sme zaznamenali hlavne na jarnú sezónu rozmery 18“ a viac. Na zimu požadujú jednoduchší disk so strieborným, čiernym alebo grafitovým lakovaním. Naopak, na jar si klienti vyberajú kombináciu SGVP – to znamená čierno-strieborné lakovanie.“
Rady na záver
Investíciu do zliatinových diskov si „poistite“ špeciálnymi bezpečnostnými skrutkami. Majú totiž unikátnu hlavicu a uťahujú sa rovnako jedinečným nástavcom. Ten býva pribalený ku skrutkám.
Ak chcete dodať autu ten správny „šmrnc“, nechajte si poradiť podľa týchto pravidiel:
- Technický preukaz vozidla a technická špecifikácia, ktorá sa týka diskov sú alfou a omegou. Ak čísla dodržíte, predídete problémom na ceste i s políciou
- Hľadajte renomovaného výrobcu/distribútora – navštívte jeho showroom, vyskúšajte online konfigurátor (východiskom je práve TP vášho auta)
- Kvalitné pneu- a autoservisy zvyčajne ponúkajú aj zliatinové disky, pozrite si ich priamo u nich
- Každý disk má svoje „CV“ (technické údaje, ktoré potvrdzujú jeho pôvod a kvalitu)
- Ak nakupujete online, majte na pamäti dôveryhodnosť e-shopu, podstatné sú podmienky vrátenia peňazí a reklamácie v prípade, že ste s nákupom nie ste spokojní
- Po zakúpení diskov dodržiavajte zásady ošetrovania, prípadne uskladnenia
- Pri poškodení disku sa v prípade jeho opravy/výmeny obráťte výhradne na odborníkov
www.predajdiskov.sk
Investíciu do zliatinových diskov si „poistite“ špeciálnymi bezpečnostnými skrutkami. Majú totiž unikátnu hlavicu a uťahujú sa rovnako jedinečným nástavcom. Ten býva pribalený ku skrutkám.
Ak chcete dodať autu ten správny „šmrnc“, nechajte si poradiť podľa týchto pravidiel:
- Technický preukaz vozidla a technická špecifikácia, ktorá sa týka diskov sú alfou a omegou. Ak čísla dodržíte, predídete problémom na ceste i s políciou
- Hľadajte renomovaného výrobcu/distribútora – navštívte jeho showroom, vyskúšajte online konfigurátor (východiskom je práve TP vášho auta)
- Kvalitné pneu- a autoservisy zvyčajne ponúkajú aj zliatinové disky, pozrite si ich priamo u nich
- Každý disk má svoje „CV“ (technické údaje, ktoré potvrdzujú jeho pôvod a kvalitu)
- Ak nakupujete online, majte na pamäti dôveryhodnosť e-shopu, podstatné sú podmienky vrátenia peňazí a reklamácie v prípade, že ste s nákupom nie ste spokojní
- Po zakúpení diskov dodržiavajte zásady ošetrovania, prípadne uskladnenia
- Pri poškodení disku sa v prípade jeho opravy/výmeny obráťte výhradne na odborníkov
www.predajdiskov.sk
Benet sk s.r.o. je firma s dlhoročnou tradíciou, ktorá vznikla v roku 1996. Pôvodne sa zaoberala distribúciou náhradných karosárskych dielov na osobné automobily. Postupne do svojho portfólia zaradila výfuky, motorové diely a disky. V roku 2008 Benet získal priame zastúpenie na predaj hliníkových diskov značky Brock, Alutec, Anzio, Sparco. Sieť obchodných partnerov siaha od Slovenska cez Českú republiku a Poľsko.