Sériu desiatich malých maľovaných oltárov vytvoril pre Luxusnú knižnicu, ktorej súčasťou je aj monografia Veľký Michelangelo.
Autor TASR
Bratislava 9. júna (TASR) - Slovenský výtvarník Martin Augustín prekonal COVID-19, svoju skúsenosť s chorobou pretavil do najnovšieho diela Pod krídlami. Sériu desiatich malých maľovaných oltárov vytvoril pre Luxusnú knižnicu, ktorej súčasťou je aj monografia Veľký Michelangelo. Obe diela uviedli do života v utorok (8. 6.).
Typickou črtou, ktorá sa objavuje na maľbách oltárov, sú postavy anjelov, ktorí sú vsadení do amorfného prostredia plného kvetenstva, vtáctva a tajomných zákutí anjelských záhrad. "Celú sériu spája anjelsky motív, hľadal som symbol ochrany a vybral som si anjela, ale trochu som ho premoduloval, vytvoril som postavy, ktoré sú napoly anjeli a napoly ženy, hovorím im anjelice," povedal pre TASR Augustín. Priznal, že toto dielo vytvoril po tom, čo ako mnoho iných ľudí prekonal COVID-19: "Keď som sa z toho vyliečil, bol som veľmi vďačný, pretože niekoľko mojich blízkych to šťastie nemalo, prišlo mi vnuknutie vymaľovať sa z toho, hľadal som si motív strážcu, ochrancu."
Samotné oltáre sú majstrovsky spracované drevené podklady z lipového dreva, aké sa používali na stredovekých doskových chrámových maľbách. Špeciálna technika spájania drevených kusov zabezpečuje, že si drevo zachováva svoje pôvodné vlastnosti a ani po rokoch používania sa neohýba. Takto zhotovené oltáre pochádzajú z dielne Michala Kožienku, každý z nich nesie na zadnej strane jeho podpis. Augustín použil kombináciu maliarskych techník akrylu a olejomaľby na nanesený šepsový podklad a na záver fixoval maľbu lakom. Na prednej strane oltárov je podklad vytvorený zlatou, patinovanou fóliou a maľovaným motívom kvetu. Limitovaná edícia drevených maľovaných oltárov je dostupná iba na portáli luxusnakniznica.sk.
"V tejto sérii už nebudem pokračovať, uzavrel som si ňou moju skúsenosť s chorobou, ideme ďalej, ale vnímam to pozitívne, preto je tam symbol ochrany a pocitu bezpečia, dával som tam postavy v gestách a kompozíciách, ktoré by mali znázorňovať harmóniu a pokoj v duši," uzavrel Augustín tému oltárov, ktoré sú variabilné. Môžu byť zavesené na stene ako obraz alebo umelecký predmet, rovnako môžu stáť aj ako samostatný estetický objekt v priestore. Môžu byť zatvorené alebo otvorené a v istých výnimočných okamihoch plniť aj obradnú funkciu.
Typickou črtou, ktorá sa objavuje na maľbách oltárov, sú postavy anjelov, ktorí sú vsadení do amorfného prostredia plného kvetenstva, vtáctva a tajomných zákutí anjelských záhrad. "Celú sériu spája anjelsky motív, hľadal som symbol ochrany a vybral som si anjela, ale trochu som ho premoduloval, vytvoril som postavy, ktoré sú napoly anjeli a napoly ženy, hovorím im anjelice," povedal pre TASR Augustín. Priznal, že toto dielo vytvoril po tom, čo ako mnoho iných ľudí prekonal COVID-19: "Keď som sa z toho vyliečil, bol som veľmi vďačný, pretože niekoľko mojich blízkych to šťastie nemalo, prišlo mi vnuknutie vymaľovať sa z toho, hľadal som si motív strážcu, ochrancu."
Samotné oltáre sú majstrovsky spracované drevené podklady z lipového dreva, aké sa používali na stredovekých doskových chrámových maľbách. Špeciálna technika spájania drevených kusov zabezpečuje, že si drevo zachováva svoje pôvodné vlastnosti a ani po rokoch používania sa neohýba. Takto zhotovené oltáre pochádzajú z dielne Michala Kožienku, každý z nich nesie na zadnej strane jeho podpis. Augustín použil kombináciu maliarskych techník akrylu a olejomaľby na nanesený šepsový podklad a na záver fixoval maľbu lakom. Na prednej strane oltárov je podklad vytvorený zlatou, patinovanou fóliou a maľovaným motívom kvetu. Limitovaná edícia drevených maľovaných oltárov je dostupná iba na portáli luxusnakniznica.sk.
"V tejto sérii už nebudem pokračovať, uzavrel som si ňou moju skúsenosť s chorobou, ideme ďalej, ale vnímam to pozitívne, preto je tam symbol ochrany a pocitu bezpečia, dával som tam postavy v gestách a kompozíciách, ktoré by mali znázorňovať harmóniu a pokoj v duši," uzavrel Augustín tému oltárov, ktoré sú variabilné. Môžu byť zavesené na stene ako obraz alebo umelecký predmet, rovnako môžu stáť aj ako samostatný estetický objekt v priestore. Môžu byť zatvorené alebo otvorené a v istých výnimočných okamihoch plniť aj obradnú funkciu.