Aj zahrievanie motora v zime má svoje pravidlá.
Autor TASR
Bratislava 21. novembra (TASR) - Majitelia motorových vozidiel by už teraz mali zintenzívniť prípravu automobilu na zimnú sezónu, ktorá sa už prakticky začala.
Samozrejmosťou by mali byť zimné pneumatiky, dobré stierače, zimná zmes v ostrekovači a do svojej výbavy by mali zaradiť aj škrabku na ľad a metličku na sneh.
Skontrolujte akumulátor, zapaľovaciu sústavu, sviečky i brzdy
Odborníci odporúčajú aj starostlivú kontrolu akumulátora. Práve ten je v zime nadmerne namáhaný a môže ľahko zradiť. Kontrola a premeranie resp. výmena akumulátora za nový môže ušetriť nechcené problémy na ceste. Majiteľom vozidiel so skorším dátumom výroby odporúčajú skontrolovať zapaľovaciu sústavu aj sviečky.
V aute sa oplatí mať aj štartovacie káble. Pokiaľ sa akumulátor vybije, auto naštartujte pomocou nich. Neodporúčajú však auto roztláčať, mohol by sa zničiť katalyzátor.
Nenechávajte bežať motor na voľnobeh kvôli zahriatiu
Myslieť treba aj na brzdy, ktoré je nevyhnutné mať v stopercentnom stave. V zimných mesiacoch by sa vodič mal snažiť vyhýbať prudkému brzdeniu a vysokým rýchlostiam. Zrýchľovať by mal plynulo, dodržiavať väčšiu vzdialenosť medzi vozidlami a pri brzdení nerobiť trhavé pohyby volantom.
Aj zahrievanie motora v zime má svoje pravidlá. Roman Rajtár zo Škoda Auto Slovensko radí: "V zime nenechávajte motor bežať na voľnobeh, k zahriatiu mu tým nepomôžete. Bez ohľadu na to, či máte benzínový, alebo dieselový motor, najlepšie motor zahrejete pri plynulej jazde. Kým motor nie je zahriaty, odporúčame jazdiť v nízkych otáčkach a motor zbytočne nevytáčať. Majitelia dieselových motorov by mali toto pravidlo dodržiavať o to dôslednejšie, že motory tejto konštrukcie sa zahrievajú pomalšie ako benzínové."
Samozrejmosťou by mali byť zimné pneumatiky, dobré stierače, zimná zmes v ostrekovači a do svojej výbavy by mali zaradiť aj škrabku na ľad a metličku na sneh.
Skontrolujte akumulátor, zapaľovaciu sústavu, sviečky i brzdy
Odborníci odporúčajú aj starostlivú kontrolu akumulátora. Práve ten je v zime nadmerne namáhaný a môže ľahko zradiť. Kontrola a premeranie resp. výmena akumulátora za nový môže ušetriť nechcené problémy na ceste. Majiteľom vozidiel so skorším dátumom výroby odporúčajú skontrolovať zapaľovaciu sústavu aj sviečky.
V aute sa oplatí mať aj štartovacie káble. Pokiaľ sa akumulátor vybije, auto naštartujte pomocou nich. Neodporúčajú však auto roztláčať, mohol by sa zničiť katalyzátor.
Nenechávajte bežať motor na voľnobeh kvôli zahriatiu
Myslieť treba aj na brzdy, ktoré je nevyhnutné mať v stopercentnom stave. V zimných mesiacoch by sa vodič mal snažiť vyhýbať prudkému brzdeniu a vysokým rýchlostiam. Zrýchľovať by mal plynulo, dodržiavať väčšiu vzdialenosť medzi vozidlami a pri brzdení nerobiť trhavé pohyby volantom.
Aj zahrievanie motora v zime má svoje pravidlá. Roman Rajtár zo Škoda Auto Slovensko radí: "V zime nenechávajte motor bežať na voľnobeh, k zahriatiu mu tým nepomôžete. Bez ohľadu na to, či máte benzínový, alebo dieselový motor, najlepšie motor zahrejete pri plynulej jazde. Kým motor nie je zahriaty, odporúčame jazdiť v nízkych otáčkach a motor zbytočne nevytáčať. Majitelia dieselových motorov by mali toto pravidlo dodržiavať o to dôslednejšie, že motory tejto konštrukcie sa zahrievajú pomalšie ako benzínové."