Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Magazín

Na internete sa najviac mailuje a vyhľadáva

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Ďalšou významnou službou je online banking, ktorý využíva niekoľkokrát do mesiaca vyše polovica užívateľov internetu.

Bratislava 11. novembra (TASR) - Ľudia na Slovensku využívajú v súčasnosti internet najviac na vyhľadávanie cez rôzne prehliadače. Až 88 % užívateľov internetu hľadá niečo cez internet aspoň raz do týždňa, na druhom mieste je prijímanie a posielanie e-mailov cez internet, nasleduje sledovanie sociálnych sietí a intenzívne je využívaný aj online banking. Relatívne najmenej ľudia využívajú internet na písanie blogov a hranie online hier.

"Aspoň raz do týždňa si niečo vyhľadá na internete takmer 90 % jeho užívateľov, vyše jedna tretina ľudí (34 %) vyhľadáva cez internetové prehliadače niekoľkokrát za deň, sú to hlavne mladí ľudia do 30 rokov," spresnil Július Filo zo spoločnosti GfK Slovakia.

Na druhom mieste je prijímanie a posielanie e-mailov, ktoré využívajú niekoľkokrát do týždňa takmer tri štvrtiny užívateľov internetu a približne 30 % z nich mailuje niekoľkokrát denne.

Ďalšou významnou službou je online banking, ktorý využíva niekoľkokrát do mesiaca vyše polovica užívateľov internetu. Zaujímavosťou však je, že jedna štvrtina internetovej populácie túto službu ešte nevyužíva. Sociálne siete a ich sledovanie majú stále väčšiu popularitu, sledujú ich až štyri pätiny používateľov internetu, pričom najväčšiu skupinu tvoria mladí ľudia vo veku 19 až 24 rokov, ktorí sledujú sociálne siete niekoľkokrát denne.

Internet sa dnes už stáva náhradou za noviny, časopisy a rádiá. Spravodajské portály intenzívne využívajú aj starší ľudia, v kategórii nad 60 rokov ich číta niekoľkokrát do týždňa viac ako tretina týchto užívateľov internetu. Úplne iné to však je pri počúvaní hudby a sledovaní videí, ktoré sú doménou hlavne mladších ľudí a využívanie tejto služby medzi staršími je výrazne menej intenzívne.

Hoci nakupovanie cez internet využíva väčšina internetovej populácie, stále viac ako dve pätiny užívateľov internetu ešte cezeň nikdy nič nenakúpili. Približne tretina má skúsenosť s nakupovaním menej častú ako raz za rok a zvyšná tretina nakupuje cez internet výrazne častejšie. Polovica internetovej populácie hráva tiež online hry cez internet, takmer pätina ich dokonca hráva niekoľkrát do týždňa a intenzívnejšie. Spomedzi sledovaných aktivít na internete v tomto prieskume relatívne najmenej využívané je písanie blogov. Jeden človek z piatich napíše blog aspoň raz do mesiaca a aspoň raz do týždňa sa tejto aktivite venuje 5 % internetových užívateľov.

TASR informovala Katarína Lepiešová z GfK Slovakia.