Vo vzduchu bola približne 20 minút a bezpečne pristála na letisku Cardington severne od Londýna.
Autor TASR/Tablet.TV
Londýn 18. augusta (TASR) - Britská hybridná vzducholoď Airlander 10 absolvovala v stredu po niekoľkých mesiacoch príprav svoj prvý zaťažkávací let. Vo vzduchu bola približne 20 minút a bezpečne pristála na letisku Cardington severne od Londýna, informuje spravodajská stanica CNN.
Airlander 10 je sčasti vzducholoď, sčasti lietadlo a sčasti vrtuľník. S dĺžkou 91 metrov, šírkou 34 metrov a výškou 26 metrov je toto zariadenie mohutnejšie než najväčšie civilné lietadlá sveta. Jeho prvý let bol pôvodne naplánovaný na nedeľu, pre technické problémy ho však museli odložiť.
Vzducholoď, ktorú vyrobila britská spoločnosť Hybrid Air Vehicles, má štyri motory, nedisponuje však žiadnou vnútornou štruktúrou. Svoj tvar si zachováva vďaka pôsobeniu tlaku 38.000 metrov kubických hélia vo svojom trupe, ktorý je vyrobený z ultraľahkých uhlíkových vlákien.
VIDEO: Let najväčšej vzducholode na svete
Vzdušné plavidlo bolo pôvodne navrhnuté pre prieskumné účely americkej armády. Projekt však v roku 2013 zastavili vzhľadom na úsporné opatrenia rezortu obrany. Spoločnosti Hybrid Air Vehicles sa však podarilo z grantov EÚ a britskej vlády, ako aj z kolektívnej podpory získať 3,4 milióna libier.
Výhodami Airlanderu 10 je oproti iným spôsobom leteckej dopravy jeho veľmi nízka úroveň zaťažovania životného prostredia splodinami. Vývojový tím preto dúfa, že sa uplatní v širokom spektre komerčných oblastí. Môže prepravovať rozličný náklad, vykonávať záchranné operácie či vojenský prieskum.
Vzducholoď môže s ľudskou posádkou zostať vo vzduchu nepretržite päť dní, bez nej až vyše dva týždne. Unesie desať ton nákladu pri maximálnej rýchlosti 148 kilometrov za hodinu. Airlander 10 pritom nepotrebuje rozjazdovú dráhu, čo znamená, že dokáže operovať zo zeme, snehu, ľadu, púšte i vodnej plochy.
Airlander 10 je sčasti vzducholoď, sčasti lietadlo a sčasti vrtuľník. S dĺžkou 91 metrov, šírkou 34 metrov a výškou 26 metrov je toto zariadenie mohutnejšie než najväčšie civilné lietadlá sveta. Jeho prvý let bol pôvodne naplánovaný na nedeľu, pre technické problémy ho však museli odložiť.
Vzducholoď, ktorú vyrobila britská spoločnosť Hybrid Air Vehicles, má štyri motory, nedisponuje však žiadnou vnútornou štruktúrou. Svoj tvar si zachováva vďaka pôsobeniu tlaku 38.000 metrov kubických hélia vo svojom trupe, ktorý je vyrobený z ultraľahkých uhlíkových vlákien.
VIDEO: Let najväčšej vzducholode na svete
Vzdušné plavidlo bolo pôvodne navrhnuté pre prieskumné účely americkej armády. Projekt však v roku 2013 zastavili vzhľadom na úsporné opatrenia rezortu obrany. Spoločnosti Hybrid Air Vehicles sa však podarilo z grantov EÚ a britskej vlády, ako aj z kolektívnej podpory získať 3,4 milióna libier.
Výhodami Airlanderu 10 je oproti iným spôsobom leteckej dopravy jeho veľmi nízka úroveň zaťažovania životného prostredia splodinami. Vývojový tím preto dúfa, že sa uplatní v širokom spektre komerčných oblastí. Môže prepravovať rozličný náklad, vykonávať záchranné operácie či vojenský prieskum.
Vzducholoď môže s ľudskou posádkou zostať vo vzduchu nepretržite päť dní, bez nej až vyše dva týždne. Unesie desať ton nákladu pri maximálnej rýchlosti 148 kilometrov za hodinu. Airlander 10 pritom nepotrebuje rozjazdovú dráhu, čo znamená, že dokáže operovať zo zeme, snehu, ľadu, púšte i vodnej plochy.