Po tom, ako svetu predstavili argentínskeho kardinála Jorgeho Maria Bergoglia ako nového pápeža Františka, dosiahla aktivita používateľov Twitteru vrchol so 130.000 správami za minútu.
Autor TASR
San Francisco/Vatikán 14. marca (TASR) - Zvolenie nového pápeža bolo v stredu dominantnou témou na mikroblogovacej sieti Twitter.
Celkovo sa na nej len počas prvých šiestich hodín objavilo viac než sedem miliónov správ o tejto téme. S odvolaním sa na prevádzkovateľov o tom informovala tlačová agentúra DPA.
Po tom, ako svetu predstavili argentínskeho kardinála Jorgeho Maria Bergoglia ako nového pápeža Františka, dosiahla aktivita používateľov Twitteru vrchol so 130.000 správami za minútu. Len správu "HABEMUS PAPAM FRANCISCUM" z oficiálneho vatikánskeho konta @pontifex zopakovali iní používatelia viac ako 68.000-krát.
Pápežovo konto na Twitteri znova ožilo krátko po zvolení Františka. Správa zo stredajšieho večera bola prvou od odstúpenia pápeža Benedikta XVI., ktorý začal mikroblog používať vlani v decembri a rýchlo si získal vyše tri milióny odberateľov.
Na Twitteri môžu používatelia zverejňovať krátke správy v dĺžke do 140 znakov, ktoré však môžu obsahovať aj odkazy na webové stránky či obrázky. Mnoho ľudí takto v stredu k správam pripájalo aktuálne fotografie priamo z Vatikánu.
Celkovo sa na nej len počas prvých šiestich hodín objavilo viac než sedem miliónov správ o tejto téme. S odvolaním sa na prevádzkovateľov o tom informovala tlačová agentúra DPA.
Po tom, ako svetu predstavili argentínskeho kardinála Jorgeho Maria Bergoglia ako nového pápeža Františka, dosiahla aktivita používateľov Twitteru vrchol so 130.000 správami za minútu. Len správu "HABEMUS PAPAM FRANCISCUM" z oficiálneho vatikánskeho konta @pontifex zopakovali iní používatelia viac ako 68.000-krát.
Pápežovo konto na Twitteri znova ožilo krátko po zvolení Františka. Správa zo stredajšieho večera bola prvou od odstúpenia pápeža Benedikta XVI., ktorý začal mikroblog používať vlani v decembri a rýchlo si získal vyše tri milióny odberateľov.
Na Twitteri môžu používatelia zverejňovať krátke správy v dĺžke do 140 znakov, ktoré však môžu obsahovať aj odkazy na webové stránky či obrázky. Mnoho ľudí takto v stredu k správam pripájalo aktuálne fotografie priamo z Vatikánu.