Jej oživenie nie je podľa nich dobré odkladať.
Autor OTS
Bratislava 3. júna (OTS) - Odkladať revitalizáciu spustnutého pozemku po bývalom priemyselnom závode Palma na Račianskej ulici v Bratislave nie je dobrý nápad. Vyplýva to z výsledkov prieskumu, ktorý začiatkom mája počas podujatia Palma LIVE realizovala agentúra AKO. Zúčastnilo sa ho 480 respondentov, z ktorých si 86 % myslí, že k oživeniu Palmy by malo dôjsť čím skôr. O tom, že je lepšie s obnovou počkať, bolo presvedčených iba 5 % účastníkov ankety.
„Platí, že skorú revitalizáciu Palmy si želajú najmä tí, ktorí žijú neďaleko pripravovaného projektu. Z priamych susedov chce Palmu čím skôr oživiť 90 % opýtaných. Čakať ale nechce ani drvivá väčšina ľudí z Rače či iných častí Nového Mesta,“ hovorí Václav Hřích, managing director agentúry AKO.
„Najčastejšou otázkou, na ktorú sme počas podujatia Palma LIVE odpovedali, bolo: Kedy začnete stavať?,“ hovorí Filip Gulan zo spoločnosti Corwin. Aktuálne najväčšou prekážkou spustenia revitalizácie brownfieldu je neaktuálny územný plán, ktorý stále počíta s priemyselnou funkciou tohto územia. Developer však verí, že sa ju v spolupráci s mestom podarí odstrániť. Odborníkom bratislavskému magistrátu v tomto smere poskytuje plnú súčinnosť, absolvoval s nimi desiatky stretnutí a projekt tvoril aj na základe strategických dokumentov metropoly. Výsledkom je kladne prerokovaný čistopis Urbanistickej štúdie, ktorý by mesto malo využiť ako podklad pre zmenu územného plánu.
Bývať v Palme by chceli najmä susedia
V Palme by 91 % účastníkov prieskumu vedelo tráviť voľný čas, 65 % by si tu vedelo predstaviť bývať a 46 % pracovať. Najviac tých, ktorí vnímajú Palmu ako dobré miesto na bývanie, bolo v skupine ľudí, ktorí už dnes žijú v jej priamom susedstve. Na druhom mieste boli ostatní obyvatelia mestskej časti Nové Mesto.
„Aj tento prieskum potvrdil naše každodenné skúsenosti, že o Palmu sa najviac zaujímajú jej priami susedia. Sú to oni, ktorí by chceli jej služby najviac využívať. Ide napríklad o rodiny s malými deťmi, ktorým v okolí chýba lepšia občianska vybavenosť, prípadne by sa chceli presťahovať do väčšieho bytu, no v lokalite by radi zostali,“ približuje Filip Gulan.
Plán revitalizácie brownfieldu sa páči 86,3 % návštevníkom podujatia Palma LIVE, iba necelých 12 % (predovšetkým ľudí žijúcich mimo Bratislavy) ho nepoznalo. Odpoveď „plán revitalizácie poznám, no nepáči sa mi“ zvolilo necelé percento opýtaných.
Približne 9 z 10 opýtaných si myslí, že Palma môže slúžiť ako vzor pre revitalizáciu iných brownfieldov. Oceňujú najmä oživenie dnes mŕtveho priestoru, zachovanie vybraných priemyselných budov, tešia sa na viac zelene v dnes pustom areáli, či na potenciál Palmy podporiť komunitný život v lokalite. Z funkcií, ktoré dnes respondentom v lokalite najviac chýbajú, sa najčastejšie spomínali oddychové plochy, služby vrátane gastra, športoviská, či priestory pre kultúru, ktoré chce priniesť aj plán novej Palmy.
Palma má spĺňať princípy tzv. 15-minútového mesta, ktoré ľuďom z okolia ponúka množstvo služieb dostupných pešo či na bicykli. „Uvedomujeme si, že otázka dopravy na Račianskej je aj v tomto kontexte pre susedov dôležitá. Preto sme sa ich pýtali, aký typ dopravy túto ulicu najviac zaťažuje,“ približuje Filip Gulan. Najväčšou záťažou sú podľa opýtaných autá ľudí, ktorí v Bratislave nebývajú a do hlavného mesta dochádzajú. Túto možnosť zvolilo takmer 70 % respondentov.
Prieskum medzi takmer 5,5-tisíc dospelými návštevníkmi Palma LIVE zrealizovala agentúra AKO podľa medzinárodných štandardov kvality WAPOR, ESOMAR a štandardov Slovenskej Asociácie Výskumných Agentúr (SAVA), ktorých je AKO členom. Metódou Paper Assisted Personal Interviewing (anketa) oslovila náhodnú vzorku 480 respondentov, z ktorých cca 43 % tvorili muži a 57 % ženy. Vyvážené zastúpenie vo vzorke zapojených návštevníkov podujatia tvorili ľudia žijúci v blízkom či vzdialenejšom susedstve projektu a Bratislavčania, ktorí sú z iných mestských častí ako Nové Mesto a Rača.
Palma LIVE organizoval Corwin v spolupráci s Novou Cvernovkou a jej tradičným podujatím Deň otvorených ateliérov.
Ak vás zaujímajú vizualizácie projektu Palma, prípadne fotografie z eventu Palma Live, nájdete ich na TOMTO LINKU.
„Platí, že skorú revitalizáciu Palmy si želajú najmä tí, ktorí žijú neďaleko pripravovaného projektu. Z priamych susedov chce Palmu čím skôr oživiť 90 % opýtaných. Čakať ale nechce ani drvivá väčšina ľudí z Rače či iných častí Nového Mesta,“ hovorí Václav Hřích, managing director agentúry AKO.
„Najčastejšou otázkou, na ktorú sme počas podujatia Palma LIVE odpovedali, bolo: Kedy začnete stavať?,“ hovorí Filip Gulan zo spoločnosti Corwin. Aktuálne najväčšou prekážkou spustenia revitalizácie brownfieldu je neaktuálny územný plán, ktorý stále počíta s priemyselnou funkciou tohto územia. Developer však verí, že sa ju v spolupráci s mestom podarí odstrániť. Odborníkom bratislavskému magistrátu v tomto smere poskytuje plnú súčinnosť, absolvoval s nimi desiatky stretnutí a projekt tvoril aj na základe strategických dokumentov metropoly. Výsledkom je kladne prerokovaný čistopis Urbanistickej štúdie, ktorý by mesto malo využiť ako podklad pre zmenu územného plánu.
Bývať v Palme by chceli najmä susedia
V Palme by 91 % účastníkov prieskumu vedelo tráviť voľný čas, 65 % by si tu vedelo predstaviť bývať a 46 % pracovať. Najviac tých, ktorí vnímajú Palmu ako dobré miesto na bývanie, bolo v skupine ľudí, ktorí už dnes žijú v jej priamom susedstve. Na druhom mieste boli ostatní obyvatelia mestskej časti Nové Mesto.
„Aj tento prieskum potvrdil naše každodenné skúsenosti, že o Palmu sa najviac zaujímajú jej priami susedia. Sú to oni, ktorí by chceli jej služby najviac využívať. Ide napríklad o rodiny s malými deťmi, ktorým v okolí chýba lepšia občianska vybavenosť, prípadne by sa chceli presťahovať do väčšieho bytu, no v lokalite by radi zostali,“ približuje Filip Gulan.
Plán revitalizácie brownfieldu sa páči 86,3 % návštevníkom podujatia Palma LIVE, iba necelých 12 % (predovšetkým ľudí žijúcich mimo Bratislavy) ho nepoznalo. Odpoveď „plán revitalizácie poznám, no nepáči sa mi“ zvolilo necelé percento opýtaných.
Približne 9 z 10 opýtaných si myslí, že Palma môže slúžiť ako vzor pre revitalizáciu iných brownfieldov. Oceňujú najmä oživenie dnes mŕtveho priestoru, zachovanie vybraných priemyselných budov, tešia sa na viac zelene v dnes pustom areáli, či na potenciál Palmy podporiť komunitný život v lokalite. Z funkcií, ktoré dnes respondentom v lokalite najviac chýbajú, sa najčastejšie spomínali oddychové plochy, služby vrátane gastra, športoviská, či priestory pre kultúru, ktoré chce priniesť aj plán novej Palmy.
Palma má spĺňať princípy tzv. 15-minútového mesta, ktoré ľuďom z okolia ponúka množstvo služieb dostupných pešo či na bicykli. „Uvedomujeme si, že otázka dopravy na Račianskej je aj v tomto kontexte pre susedov dôležitá. Preto sme sa ich pýtali, aký typ dopravy túto ulicu najviac zaťažuje,“ približuje Filip Gulan. Najväčšou záťažou sú podľa opýtaných autá ľudí, ktorí v Bratislave nebývajú a do hlavného mesta dochádzajú. Túto možnosť zvolilo takmer 70 % respondentov.
Prieskum medzi takmer 5,5-tisíc dospelými návštevníkmi Palma LIVE zrealizovala agentúra AKO podľa medzinárodných štandardov kvality WAPOR, ESOMAR a štandardov Slovenskej Asociácie Výskumných Agentúr (SAVA), ktorých je AKO členom. Metódou Paper Assisted Personal Interviewing (anketa) oslovila náhodnú vzorku 480 respondentov, z ktorých cca 43 % tvorili muži a 57 % ženy. Vyvážené zastúpenie vo vzorke zapojených návštevníkov podujatia tvorili ľudia žijúci v blízkom či vzdialenejšom susedstve projektu a Bratislavčania, ktorí sú z iných mestských častí ako Nové Mesto a Rača.
Palma LIVE organizoval Corwin v spolupráci s Novou Cvernovkou a jej tradičným podujatím Deň otvorených ateliérov.
Ak vás zaujímajú vizualizácie projektu Palma, prípadne fotografie z eventu Palma Live, nájdete ich na TOMTO LINKU.