21. marec sme si pripomenuli Svetový deň Downovho syndrómu. Svoje sympatie a podporu ľuďom s DS ste mohli v tento deň vyjadriť aj obutím ponožiek rôznych farieb či veľkostí.
Autor OTS
Bratislava 29. marca (OTS) - Výzva bola určená všetkým, ktorí chcú prejaviť solidaritu a podporiť ľudí s Downovým syndrómom a ich rodiny. Zároveň sa tak rozširuje povedomie o tom, že práve ľudská individualita robí tento svet krásnym, pestrejším, zaujímavejším.
Spontánna radosť z maličkostí, bezprostredné objatia a prejavy emócií, to je len malý úlomok toho, čím nás ľudia s DS vedia inšpirovať. Sú veľkým prínosom pre spoločnosť.
Rozdielne ponožky sa stali symbolom Svetového dňa Downovho syndrómu preto, lebo chromozóm má tvar ponožky. Dátum 21. 3. je taktiež symbolický, pretože ľudia s Downovým syndrómom majú o jeden 21. chromozóm naviac. Namiesto dvoch ich majú až tri. Genetická porucha sa odborne nazýva trizómia 21. chromozómu.
E-shop Dedoles.sk má v ponuke veselé ponožky, ktoré sú už originálne každá iná, no spolu tvoria dokonalý pár. Rozhodli sa preto prispieť k rozšíreniu povedomia o Downovom syndróme a podporiť túto myšlienku aj venovaním výťažku z predaja veselých ponožiek v týždni od 14. -21.3. 2019 Oslovili ďalšie veľké firmy, médiá a známe osobnosti s prosbou o šírení ponožkovej výzvy. Ako informačná platforma slúžila stránka www.ponozkovavyzva.sk, kde sa všetci mohli dozvedieť viac. Cieľ bolo vyzbierať 2103 EUR. Symbolickú čiastka, za ktorú môže až 35 rodín so svojimi deťmi absolvovať interaktívny tábor. Tábor výrazne pomáha deťom v ich rýchlejšom rozvoji.
Výzva však dopadla nad očakávania. Zapojili sa do nej tisícky ľudí, na Facebooku aj na Instagrame v priebehu minúty pribúdali fotografie s #ponozkovavyzva. Ľudia citovali texty zo stránky a radi pridávali hlavný odkaz kampane „Byť odlišným je skvelé“. Na Instagrame sa objavilo takmer 6000 postov s označením #ponozkovavyzva s jej rôznymi obmenami, na Facebooku dostávali posty zdieľané médiami ako rádio Expres, Fun Rádio, Európa2, TV Markíza, TV JOJ a osobnosťami neobvykle veľký počet reakcií od ľudí, ktorí zdieľali svoje fotografie dvoch odlišných ponožiek. Taktiež v spoločnostiach ako O2, SLSP, VSZP, Volkswagen, Dell a v mnohých ďalších vyzvali svojich zamestnancov zapojiť sa.
Zároveň v porovnaní s minulými rokmi stúplo vyhľadávanie o ponožkovej výzve približne trikrát. Počet návštevníkov stránky ponozkovavyzva.sk dosiahol viac ako 103 tisíc a dosah kampane na Facebooku bol viac ako 2 milióny unikátnych používateľov v 5 krajinách. Predali sa tisícky párov veselých ponožiek a cieľ sa podarilo naplniť. Pozitívne ohlasy na kampaň zo strany zákazníkov Aj preto sa v Dedoles rozhodli, že zdvojnásobia darovanú sumu na 4206 EUR.
Spontánna radosť z maličkostí, bezprostredné objatia a prejavy emócií, to je len malý úlomok toho, čím nás ľudia s DS vedia inšpirovať. Sú veľkým prínosom pre spoločnosť.
Rozdielne ponožky sa stali symbolom Svetového dňa Downovho syndrómu preto, lebo chromozóm má tvar ponožky. Dátum 21. 3. je taktiež symbolický, pretože ľudia s Downovým syndrómom majú o jeden 21. chromozóm naviac. Namiesto dvoch ich majú až tri. Genetická porucha sa odborne nazýva trizómia 21. chromozómu.
E-shop Dedoles.sk má v ponuke veselé ponožky, ktoré sú už originálne každá iná, no spolu tvoria dokonalý pár. Rozhodli sa preto prispieť k rozšíreniu povedomia o Downovom syndróme a podporiť túto myšlienku aj venovaním výťažku z predaja veselých ponožiek v týždni od 14. -21.3. 2019 Oslovili ďalšie veľké firmy, médiá a známe osobnosti s prosbou o šírení ponožkovej výzvy. Ako informačná platforma slúžila stránka www.ponozkovavyzva.sk, kde sa všetci mohli dozvedieť viac. Cieľ bolo vyzbierať 2103 EUR. Symbolickú čiastka, za ktorú môže až 35 rodín so svojimi deťmi absolvovať interaktívny tábor. Tábor výrazne pomáha deťom v ich rýchlejšom rozvoji.
Výzva však dopadla nad očakávania. Zapojili sa do nej tisícky ľudí, na Facebooku aj na Instagrame v priebehu minúty pribúdali fotografie s #ponozkovavyzva. Ľudia citovali texty zo stránky a radi pridávali hlavný odkaz kampane „Byť odlišným je skvelé“. Na Instagrame sa objavilo takmer 6000 postov s označením #ponozkovavyzva s jej rôznymi obmenami, na Facebooku dostávali posty zdieľané médiami ako rádio Expres, Fun Rádio, Európa2, TV Markíza, TV JOJ a osobnosťami neobvykle veľký počet reakcií od ľudí, ktorí zdieľali svoje fotografie dvoch odlišných ponožiek. Taktiež v spoločnostiach ako O2, SLSP, VSZP, Volkswagen, Dell a v mnohých ďalších vyzvali svojich zamestnancov zapojiť sa.
Zároveň v porovnaní s minulými rokmi stúplo vyhľadávanie o ponožkovej výzve približne trikrát. Počet návštevníkov stránky ponozkovavyzva.sk dosiahol viac ako 103 tisíc a dosah kampane na Facebooku bol viac ako 2 milióny unikátnych používateľov v 5 krajinách. Predali sa tisícky párov veselých ponožiek a cieľ sa podarilo naplniť. Pozitívne ohlasy na kampaň zo strany zákazníkov Aj preto sa v Dedoles rozhodli, že zdvojnásobia darovanú sumu na 4206 EUR.