Elektronické zvieratko bolo na prelome tisícročí obľúbenou hračkou tzv. mileniánov, teda generácie, ktorá sa narodila po roku 1995.
Autor TASR
Tokio 12. apríla (TASR) - V Japonsku ožila ďalšia legenda. Spoločnosť Bandai znova uviedla na trh kedysi populárnu hračku Tamagoči.
Elektronické zvieratko bolo na prelome tisícročí obľúbenou hračkou tzv. mileniánov, teda generácie, ktorá sa narodila po roku 1995. Jej výrobca dúfa, že mu vlna nostalgie prinesie rovnaký úspech, ako vlani návrat Pokémonov, ďalšej populárnej hry z toho obdobia.
Pred rokmi sa na celom svete predalo vyše 76 miliónov digitálnych "vajíčok" Tamagoči, ktoré majitelia "udržiavali" pri živote pomocou troch tlačidiel (A, B a C). Tie im umožňovali kŕmiť ho, hrať sa s ním rôzne hry a čistiť po ňom neporiadok. Kontrolovali pritom jeho pocity hladu, šťastia, výchovu a vek.
Firma Bandai značku znova oživila, ale verzia "2017" je zhruba o polovicu menšia ako pôvodné Tamagoči. Zatiaľ sa predáva len v Japonsku za 1500 jenov (12,78 eura). Ale už vlani vlna nostalgie rozpútala ošiaľ po mobilnej aplikácii Pokémon Go, ktorá vychádzala z kedysi obľúbeného kresleného seriálu. Hra zarobila 206,5 milióna USD (194,52 milióna eur) a len za prvý mesiac od debutu v júli 2016 si ju stiahlo 100 miliónov užívateľov.
Elektronické zvieratko bolo na prelome tisícročí obľúbenou hračkou tzv. mileniánov, teda generácie, ktorá sa narodila po roku 1995. Jej výrobca dúfa, že mu vlna nostalgie prinesie rovnaký úspech, ako vlani návrat Pokémonov, ďalšej populárnej hry z toho obdobia.
Pred rokmi sa na celom svete predalo vyše 76 miliónov digitálnych "vajíčok" Tamagoči, ktoré majitelia "udržiavali" pri živote pomocou troch tlačidiel (A, B a C). Tie im umožňovali kŕmiť ho, hrať sa s ním rôzne hry a čistiť po ňom neporiadok. Kontrolovali pritom jeho pocity hladu, šťastia, výchovu a vek.
Firma Bandai značku znova oživila, ale verzia "2017" je zhruba o polovicu menšia ako pôvodné Tamagoči. Zatiaľ sa predáva len v Japonsku za 1500 jenov (12,78 eura). Ale už vlani vlna nostalgie rozpútala ošiaľ po mobilnej aplikácii Pokémon Go, ktorá vychádzala z kedysi obľúbeného kresleného seriálu. Hra zarobila 206,5 milióna USD (194,52 milióna eur) a len za prvý mesiac od debutu v júli 2016 si ju stiahlo 100 miliónov užívateľov.