Problémom, ktorý sa objavil, sú ojazdené autá z Česka, ktoré boli po zmene zákona vyradené z registra vozidiel. Podvodníci ich zaregistrovali v okolitých krajinách, často v Maďarsku.
Autor TASR
Bratislava 17. septembra (TASR) - Falšované servisné knižky, pozmenený stav kilometrov a často i celá servisná história. To sú najväčšie hrozby pri kúpe ojazdeného auta zo zahraničia.
Mnohí drobní importéri, ktorí podnikajú v dovoze lacných áut zo západnej Európy, už nemôžu konkurovať cenou či kvalitou, a preto sa často uchyľujú k trikom a podvodom, ako je pretáčanie tachometrov, falšovanie roku výroby alebo predajom áut po ťažkých haváriách. Ďalším problémom, ktorý sa objavil, sú ojazdené autá z Česka, ktoré boli po zmene zákona vyradené z registra vozidiel. Podvodníci ich zaregistrovali v okolitých krajinách, často v Maďarsku. Pritom im pozmenili rok výroby, stav kilometrov a snažia sa ich vyvážať späť do Česka a na Slovensko.
"Pri kúpe auta je nevyhnutné skontrolovať nielen technický stav, ale aj dokumentáciu a históriu vozidla. Záujemca by mal preferovať vozidlá od predajcov, ktorí poskytujú garancie na pôvod auta," radí Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.
Mnohí drobní importéri, ktorí podnikajú v dovoze lacných áut zo západnej Európy, už nemôžu konkurovať cenou či kvalitou, a preto sa často uchyľujú k trikom a podvodom, ako je pretáčanie tachometrov, falšovanie roku výroby alebo predajom áut po ťažkých haváriách. Ďalším problémom, ktorý sa objavil, sú ojazdené autá z Česka, ktoré boli po zmene zákona vyradené z registra vozidiel. Podvodníci ich zaregistrovali v okolitých krajinách, často v Maďarsku. Pritom im pozmenili rok výroby, stav kilometrov a snažia sa ich vyvážať späť do Česka a na Slovensko.
"Pri kúpe auta je nevyhnutné skontrolovať nielen technický stav, ale aj dokumentáciu a históriu vozidla. Záujemca by mal preferovať vozidlá od predajcov, ktorí poskytujú garancie na pôvod auta," radí Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO.