Ostatní tak nerobia najčastejšie preto, lebo už nemajú deti. Desatina ľudí potom sviatok odmieta, pretože nesúhlasí so strašením detí.
Autor TASR
Bratislava 5. decembra (TASR) – Viac ako tri štvrtiny dospelých ľudí na Slovensku sa chystajú osláviť tento rok sviatok Svätého Mikuláša. Vyplýva to z prieskumu Slovenského národného panela, ktorý sa uskutočnil v polovici novembra na vzorke 500 respondentov z internetovej populácie vo veku 18 až 65 rokov.
Podľa riaditeľa panela Rudolfa Dymáka to potvrdzuje stálu popularitu sviatku. Sviatok oslávi osem z desiatich účastníkov prieskumu. Ostatní tak nerobia najčastejšie preto, lebo už nemajú deti. Desatina ľudí potom sviatok odmieta, pretože nesúhlasí so strašením detí.
Viac ako dve tretiny opytovaných sa domnievajú, že Mikuláš má výchovný dopad na deti. Najčastejším spôsobom oslavy sviatku je mikulášska nádielka, ktorá sa bude rozdávať deťom v rodinách troch štvrtín účastníkov prieskumu. Do domácnosti každého piateho respondenta zavítajú Mikuláš s čertom a anjelom. Pätina pôjde na mikulášsku besiedku.
Obchádzanie domácností Mikulášom v sprievode čerta a anjela podľa prieskumu prežíva čiastočne na vidieku. V obciach do 5000 obyvateľov navštívia domácnosť každého štvrtého respondenta. „V mestách nad 5000 obyvateľov na čerta takmer nenarazíte,“ uviedol Dymák.
Takmer všetky deti dostanú sladkosti, tie sú obsahom nádielky u 95 percent respondentov. Viac ako dve tretiny vložia do balíčkov aj ovocie či orechy, 12 percent respondentov potom peniaze, desatina hračky a rovnaká časť účastníkov prieskumu uhlie.
Slovenský národný panel je česko-slovenský projekt výskumných agentúr STEM/MARK, MMS Market Research a Nielsen Admosphere. Založili ho s cieľom rýchleho on-line zberu dát o internetovej populácii v Slovenskej a Českej republike. V Česku sa do panela zaregistrovalo 50.000, na Slovensku 20.000 respondentov.
Podľa riaditeľa panela Rudolfa Dymáka to potvrdzuje stálu popularitu sviatku. Sviatok oslávi osem z desiatich účastníkov prieskumu. Ostatní tak nerobia najčastejšie preto, lebo už nemajú deti. Desatina ľudí potom sviatok odmieta, pretože nesúhlasí so strašením detí.
Viac ako dve tretiny opytovaných sa domnievajú, že Mikuláš má výchovný dopad na deti. Najčastejším spôsobom oslavy sviatku je mikulášska nádielka, ktorá sa bude rozdávať deťom v rodinách troch štvrtín účastníkov prieskumu. Do domácnosti každého piateho respondenta zavítajú Mikuláš s čertom a anjelom. Pätina pôjde na mikulášsku besiedku.
Obchádzanie domácností Mikulášom v sprievode čerta a anjela podľa prieskumu prežíva čiastočne na vidieku. V obciach do 5000 obyvateľov navštívia domácnosť každého štvrtého respondenta. „V mestách nad 5000 obyvateľov na čerta takmer nenarazíte,“ uviedol Dymák.
Takmer všetky deti dostanú sladkosti, tie sú obsahom nádielky u 95 percent respondentov. Viac ako dve tretiny vložia do balíčkov aj ovocie či orechy, 12 percent respondentov potom peniaze, desatina hračky a rovnaká časť účastníkov prieskumu uhlie.
Slovenský národný panel je česko-slovenský projekt výskumných agentúr STEM/MARK, MMS Market Research a Nielsen Admosphere. Založili ho s cieľom rýchleho on-line zberu dát o internetovej populácii v Slovenskej a Českej republike. V Česku sa do panela zaregistrovalo 50.000, na Slovensku 20.000 respondentov.