Známa moderátorka televízie Markíza Zlatica Puškárová sa už po druhýkrát oficiálne stala ambasádorkou charitatívnej kampane „Ukážme, že máme srdce“.
Autor OTS
Bratislava 19. novembra (OTS) - Po mimoriadne úspešnej slovenskej verzii celosvetovej kampane Pampers a UNICEF zo začiatku roka 2013 sa rozhodlo opäť v kampani pokračovať. Na tlačovej besede v Bratislave o tom dnes informovali predstavitelia UNICEF Slovensko a Procter & Gamble, ktorí za projektom stoja. Kampaň je zameraná na pomoc najviac ohrozeným deťom v rozvojových krajinách, prostredníctvom život zachraňujúcich vakcín proti tetanu. „Je mi cťou, že už po druhýkrát môžem byť tvárou charitatívnej kampane, a zároveň pomôcť dobrej veci. Sama som matkou a viem, čo znamená materinská láska. Dnes už je jasné, že prostredníctvom tejto kampane sa podarilo zachrániť tisícky životov, a to je ten najlepší pocit,“ povedala priamo na tlačovej konferencii Zlatica Puškárová. Vyzvala zároveň mamičky, aby v rámci svojich možností projekt podporili. Pri kúpe každého jedného balenia plienok Pampers v sieti predajní Coop Jednota na celom Slovensku, totiž poputujú do chudobných krajín Afriky a Áziey dve vakcíny, ktoré pomôžu zachrániť mnohé životy. Výkonný riaditeľ UNICEF Slovensko Miroslav Kaňa hovorí o výraznej pomoci. „Vďaka dlhodobej práci UNICEF, Svetovej zdravotníckej organizácii a našich partnerov na celom svete klesol za ostatných 20 rokov výskyt smrteľného tetanu u novorodencov o viac ako 90%. To je obrovskýposun vpred a státisíce životov zachránených každý rok. Na novorodenecký tetanus však stále zomiera každý jeden deň takmer 160 detí. Tetanus je stále reálnou hrozbou pre matky a ich deti v 30 krajinách Afriky a Ázie. Vakcína proti tetanu ich však má moc ochrániť. Patrí medzi najúčinnejšie nástroje, ako zabrániť bolestivej smrti v dôsledku tohto závažného ochorenia.“
Iniciátorom kampane je spoločnosť Procter & Gamble, ktorá sa spolu s Coop Jednota Slovensko rozhodla nákup vakcín prefinancovať. „Naša spoločnosť sa vždy zapájala po celom svete do charitatívnych projektov, ktoré majú za cieľ pomáhať tým, ktorí to potrebujú. Jedinou podmienkou takýchto aktivít je, aby partner, ktorý takúto pomoc organizuje, bol dôveryhodný a dokázal ju doručiť správnemu adresátovi. UNICEF takýmto partnerom je. Aj preto sme veľmi radi, že môžeme spoločne pomôcť deťom a ich mamám, ktoré na to čakajú. Veríme, že ľudia na Slovensku ukážu, že aj v tejto neľahkej dobe majú srdce na tom správnom mieste“, povedal Juraj Králik, zástupca spoločnosti Procter & Gamble.
Rovnakým dielom sa rozhodli pomôcť aj v spoločnosti COOP Jednota. „Pomoc druhým sa pre COOP Jednotu stala každodennou súčasťou nášho pracovného života. O to viac, keď môžeme pomôcť tým najzraniteľnejším, deťom. Deťom, ktoré to tak nevyhnutne potrebujú. Je to pomoc o prežití. Pomoc, ktorú naše slovenské deti nepoznajú a deti v Afrike a Ázii tak potrebujú. Preto sme neváhali a ponúkli pomocnú ruku v podobe najväčšej distribučnej siete predajní na Slovensku. Sme presvedčení, že celé Slovensko ukáže, že máme srdce na pravom mieste,“ povedal Martin Katriak, podpredseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko.
Kampaň „Ukážme, že máme srdce“ odštartovala 9. novembra a potrvá do konca januára 2014.
O partnerstve UNICEF a Pampers
Globálne partnerstvo "1 balenie= 1 vakcína" začalo v roku 2006 a doposiaľ spoločnosť Procter&Gamble darovala viac ako 300 miliónov protitetanových vakcín, ktoré chránia 100 miliónov matiek a novorodencov na celom svete. Slovenskí zákazníci podporili projekt k dnešnému dňu celkovým počtom viac ako 1,1 milióna kusov vakcín. Začiatkom roku 2013 sa ku kampani na Slovensku pripojila aj spoločnosť COOP Jednota ako spoločný partner P&G a UNICEF Slovensko, ktorá zafinancovala z každého predaného balenia značky Pampers vo svojom reťazci ďalšiu jednu vakcínu. V rámci prvej vlny spoločnej charitatívnej kampane „Ukážme, že máme srdce“ za účasti ambasádorky projektu Zlatice Puškárovej vo februári a marci 2013 pomohli Slováci vyzbierať prostriedky na nákup 81 965 vakcín proti novorodeneckému tetanu pre deti v chudobných krajinách. Vďaka globálnej spolupráci UNICEF a Pampers od roku 2006 sa podarilo eliminovať tetanus v 10 krajinách (Burkina Faso, Kamerun, Ghana, Guinea Bissau, Libéria, Myanmarsko, Senegal, Tanzánia, Východný Timor a Uganda). Prostriedky z kampane pomôžu ďalej bojovať s tetanom v 26 krajinách (Afganistan, Angola, Stredoafrická republika, Kambodža, Pobrežie Slonoviny, Konžská demokratická repulika, Etiópia, Gabon, Guinea, Haiti, Indonézia, Keňa, Laos, Madagaskar, Mali, Mauritánia, Niger, Nigéria, Pakistan, Filipíny, Papua Nová Guinea, Sierra Leone, Somálsko, Sudán, Jemen).
O spoločnosti Procter & Gamble
Približne 4,8 miliardy krát za deň prichádzajú značky spoločnosti Procter & Gamble do kontaktu s ľuďmi na celom svete. Spoločnosť má jedno z najsilnejších portfólií uznávaných značiek vysokej kvality, medzi ktoré patrí Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. Výrobky P&G sú dostupné v mnohých krajinách sveta vďaka podnikom vo viac ako 70 štátoch. Novinky a podrobné informácie o spoločnosti P&G a jej značkách nájdete na internetovej stránke www.pg.com.
O Detskom fonde UNICEF
Detský fond UNICEF je financovaný z čisto dobrovoľných príspevkov a jeho poslaním je konkrétna a efektívna pomoc najviac ohrozeným a najzraniteľnejším deťom kdekoľvek vo svete.
Zaisťujeme zdravie a výživu detí, preventívne programy, núdzové dodávky liekov, vakcíny do rozvojových krajín, pitnú vodu, sanitáciu, základné vzdelanie, ochranu detí pred násilím, vykorisťovaním a AIDS. Propagujeme a ochraňujeme práva detí na celom svete, dohliadame na ich dodržiavanie v zmysle Dohovoru o právach dieťaťa a pomáhame deťom v núdzi prežiť a rozvíjať sa, od raného detstva cez obdobie dospievania.
Detský fond UNICEF bol založený v roku 1946 a dnes pomáha deťom v núdzi vo viac ako 190 krajinách a teritóriách sveta. Formálne patrí medzi agentúry OSN, ale nie je financovaný z fondov OSN, ani nemá pridelenú pevnú rozpočtovú položku zo štátneho rozpočtu. UNICEF je financovaný z čisto dobrovoľných príspevkov jednotlivcov a firiem a globálne až 91% používa priamo na programy pomoci deťom, 3% tvoria administratívne a 6% programové náklady.
Slovenský výbor pre UNICEF je autonómnou slovenskou mimovládnou organizáciou, ktorá je s Detským fondom UNICEF spojená akreditačnou dohodou. Naším poslaním je zbierať financie pre Detský fond UNICEF na pomoc deťom v núdzi. Usilujeme tiež o implementáciu Dohovoru o právach dieťaťa na Slovensku – advokačnou činnosťou, iniciatívou Baby Friendly Hospital, projektom Linka detskej istoty a školskými vzdelávacími programami. www.unicef.sk / www.priateliadeti.sk
Iniciátorom kampane je spoločnosť Procter & Gamble, ktorá sa spolu s Coop Jednota Slovensko rozhodla nákup vakcín prefinancovať. „Naša spoločnosť sa vždy zapájala po celom svete do charitatívnych projektov, ktoré majú za cieľ pomáhať tým, ktorí to potrebujú. Jedinou podmienkou takýchto aktivít je, aby partner, ktorý takúto pomoc organizuje, bol dôveryhodný a dokázal ju doručiť správnemu adresátovi. UNICEF takýmto partnerom je. Aj preto sme veľmi radi, že môžeme spoločne pomôcť deťom a ich mamám, ktoré na to čakajú. Veríme, že ľudia na Slovensku ukážu, že aj v tejto neľahkej dobe majú srdce na tom správnom mieste“, povedal Juraj Králik, zástupca spoločnosti Procter & Gamble.
Rovnakým dielom sa rozhodli pomôcť aj v spoločnosti COOP Jednota. „Pomoc druhým sa pre COOP Jednotu stala každodennou súčasťou nášho pracovného života. O to viac, keď môžeme pomôcť tým najzraniteľnejším, deťom. Deťom, ktoré to tak nevyhnutne potrebujú. Je to pomoc o prežití. Pomoc, ktorú naše slovenské deti nepoznajú a deti v Afrike a Ázii tak potrebujú. Preto sme neváhali a ponúkli pomocnú ruku v podobe najväčšej distribučnej siete predajní na Slovensku. Sme presvedčení, že celé Slovensko ukáže, že máme srdce na pravom mieste,“ povedal Martin Katriak, podpredseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko.
Kampaň „Ukážme, že máme srdce“ odštartovala 9. novembra a potrvá do konca januára 2014.
O partnerstve UNICEF a Pampers
Globálne partnerstvo "1 balenie= 1 vakcína" začalo v roku 2006 a doposiaľ spoločnosť Procter&Gamble darovala viac ako 300 miliónov protitetanových vakcín, ktoré chránia 100 miliónov matiek a novorodencov na celom svete. Slovenskí zákazníci podporili projekt k dnešnému dňu celkovým počtom viac ako 1,1 milióna kusov vakcín. Začiatkom roku 2013 sa ku kampani na Slovensku pripojila aj spoločnosť COOP Jednota ako spoločný partner P&G a UNICEF Slovensko, ktorá zafinancovala z každého predaného balenia značky Pampers vo svojom reťazci ďalšiu jednu vakcínu. V rámci prvej vlny spoločnej charitatívnej kampane „Ukážme, že máme srdce“ za účasti ambasádorky projektu Zlatice Puškárovej vo februári a marci 2013 pomohli Slováci vyzbierať prostriedky na nákup 81 965 vakcín proti novorodeneckému tetanu pre deti v chudobných krajinách. Vďaka globálnej spolupráci UNICEF a Pampers od roku 2006 sa podarilo eliminovať tetanus v 10 krajinách (Burkina Faso, Kamerun, Ghana, Guinea Bissau, Libéria, Myanmarsko, Senegal, Tanzánia, Východný Timor a Uganda). Prostriedky z kampane pomôžu ďalej bojovať s tetanom v 26 krajinách (Afganistan, Angola, Stredoafrická republika, Kambodža, Pobrežie Slonoviny, Konžská demokratická repulika, Etiópia, Gabon, Guinea, Haiti, Indonézia, Keňa, Laos, Madagaskar, Mali, Mauritánia, Niger, Nigéria, Pakistan, Filipíny, Papua Nová Guinea, Sierra Leone, Somálsko, Sudán, Jemen).
O spoločnosti Procter & Gamble
Približne 4,8 miliardy krát za deň prichádzajú značky spoločnosti Procter & Gamble do kontaktu s ľuďmi na celom svete. Spoločnosť má jedno z najsilnejších portfólií uznávaných značiek vysokej kvality, medzi ktoré patrí Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, Tide®, Vicks®, Wella® and Whisper®. Výrobky P&G sú dostupné v mnohých krajinách sveta vďaka podnikom vo viac ako 70 štátoch. Novinky a podrobné informácie o spoločnosti P&G a jej značkách nájdete na internetovej stránke www.pg.com.
O Detskom fonde UNICEF
Detský fond UNICEF je financovaný z čisto dobrovoľných príspevkov a jeho poslaním je konkrétna a efektívna pomoc najviac ohrozeným a najzraniteľnejším deťom kdekoľvek vo svete.
Zaisťujeme zdravie a výživu detí, preventívne programy, núdzové dodávky liekov, vakcíny do rozvojových krajín, pitnú vodu, sanitáciu, základné vzdelanie, ochranu detí pred násilím, vykorisťovaním a AIDS. Propagujeme a ochraňujeme práva detí na celom svete, dohliadame na ich dodržiavanie v zmysle Dohovoru o právach dieťaťa a pomáhame deťom v núdzi prežiť a rozvíjať sa, od raného detstva cez obdobie dospievania.
Detský fond UNICEF bol založený v roku 1946 a dnes pomáha deťom v núdzi vo viac ako 190 krajinách a teritóriách sveta. Formálne patrí medzi agentúry OSN, ale nie je financovaný z fondov OSN, ani nemá pridelenú pevnú rozpočtovú položku zo štátneho rozpočtu. UNICEF je financovaný z čisto dobrovoľných príspevkov jednotlivcov a firiem a globálne až 91% používa priamo na programy pomoci deťom, 3% tvoria administratívne a 6% programové náklady.
Slovenský výbor pre UNICEF je autonómnou slovenskou mimovládnou organizáciou, ktorá je s Detským fondom UNICEF spojená akreditačnou dohodou. Naším poslaním je zbierať financie pre Detský fond UNICEF na pomoc deťom v núdzi. Usilujeme tiež o implementáciu Dohovoru o právach dieťaťa na Slovensku – advokačnou činnosťou, iniciatívou Baby Friendly Hospital, projektom Linka detskej istoty a školskými vzdelávacími programami. www.unicef.sk / www.priateliadeti.sk