Polícia po nahlásení straty alebo krádeže dokladu vydá potvrdenie, ktoré treba predložiť na zastupiteľskom úrade spolu so žiadosťou o vydanie náhradného cestovného dokladu.
Autor TASR
Bratislava 6. júla (TASR) - Stratu či krádež cestovného dokladu v zahraničí treba hlásiť miestnej polícii, pripomína Martin Wäldl z Prezídia Policajného zboru. Keď to turista urobí a doklad následne nájde, nemá ho už používať.
Polícia po nahlásení straty alebo krádeže dokladu vydá potvrdenie, ktoré treba predložiť na zastupiteľskom úrade spolu so žiadosťou o vydanie náhradného cestovného dokladu.
"Na konzulárnom oddelení Zastupiteľského úradu SR pri vybavovaní náhradného cestovného dokladu je potrebné predložiť potvrdenie od miestnej polície o strate alebo odcudzení dokladu, žiadosť o vydanie náhradného dokladu, ktorá sa vyplňuje priamo na zastupiteľskom úrade, a uhradiť poplatok za vydanie náhradného dokladu," opísal postup Wäldl.
Upozorňuje, že ak občan nahlásil na polícii stratu alebo krádež občianskeho preukazu či cestovného pasu a potom ho našiel, už s ním nemá cestovať. "Údaje o takomto doklade boli vložené do informačného systému, a preto pri každej kontrole sa hľadí na takýto doklad ako na neplatný," vysvetlil Wäldl.
Polícia po nahlásení straty alebo krádeže dokladu vydá potvrdenie, ktoré treba predložiť na zastupiteľskom úrade spolu so žiadosťou o vydanie náhradného cestovného dokladu.
"Na konzulárnom oddelení Zastupiteľského úradu SR pri vybavovaní náhradného cestovného dokladu je potrebné predložiť potvrdenie od miestnej polície o strate alebo odcudzení dokladu, žiadosť o vydanie náhradného dokladu, ktorá sa vyplňuje priamo na zastupiteľskom úrade, a uhradiť poplatok za vydanie náhradného dokladu," opísal postup Wäldl.
Upozorňuje, že ak občan nahlásil na polícii stratu alebo krádež občianskeho preukazu či cestovného pasu a potom ho našiel, už s ním nemá cestovať. "Údaje o takomto doklade boli vložené do informačného systému, a preto pri každej kontrole sa hľadí na takýto doklad ako na neplatný," vysvetlil Wäldl.