Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 17. november 2024Meniny má Klaudia
< sekcia Magazín

RADÍME: Stratu či krádež dokladov nahláste miestnej polícii

Ilustračná snímka Foto: TASR

Polícia po nahlásení straty alebo krádeže dokladu vydá potvrdenie, ktoré treba predložiť na zastupiteľskom úrade spolu so žiadosťou o vydanie náhradného cestovného dokladu.

Bratislava 6. júla (TASR) - Stratu či krádež cestovného dokladu v zahraničí treba hlásiť miestnej polícii, pripomína Martin Wäldl z Prezídia Policajného zboru. Keď to turista urobí a doklad následne nájde, nemá ho už používať.

Polícia po nahlásení straty alebo krádeže dokladu vydá potvrdenie, ktoré treba predložiť na zastupiteľskom úrade spolu so žiadosťou o vydanie náhradného cestovného dokladu.

"Na konzulárnom oddelení Zastupiteľského úradu SR pri vybavovaní náhradného cestovného dokladu je potrebné predložiť potvrdenie od miestnej polície o strate alebo odcudzení dokladu, žiadosť o vydanie náhradného dokladu, ktorá sa vyplňuje priamo na zastupiteľskom úrade, a uhradiť poplatok za vydanie náhradného dokladu," opísal postup Wäldl.

Upozorňuje, že ak občan nahlásil na polícii stratu alebo krádež občianskeho preukazu či cestovného pasu a potom ho našiel, už s ním nemá cestovať. "Údaje o takomto doklade boli vložené do informačného systému, a preto pri každej kontrole sa hľadí na takýto doklad ako na neplatný," vysvetlil Wäldl.