Problémom býva, že rodičia sú viac a viac zaťažovaní pracovnými povinnosťami a nestíhajú vymýšľať pre deti rôzne aktivity, počas ktorých by zistili, čo ich dieťa skutočne chce.
Autor TASR
Bratislava 24. júla (TASR) - Každý dvadsiaty rodič by mal viac popracovať na spoznávaní vlastného dieťaťa. Vyplýva z to z online testu, ktorý v rámci edukačnej kampane Spoznaj svoje dieťa spustila pri príležitosti Medzinárodného dňa detí Nadácia pre deti Slovenska. Cieľom edukačnej kampane bolo poukázať na potrebu osvojenia si životných zručností ako cesty k rozvoju individuálnej osobnosti dieťaťa.
"Po úspechu minuloročnej edukačnej kampane 'Viac miesta pre deti' Nadácia pre deti Slovenska opäť rozvírila debatu o potrebách detí. Aj vďaka hravej a zaujímavej forme v podobe online testu sa do kampane zapojilo počas mesiaca jún 1403 rodičov," uviedla Martina Slušná z Nadácie pre deti Slovenska. Za predpokladu, že rodičia vypĺňali test úprimne, možno konštatovať, že až 86 percent z nich pozná svoje dieťa veľmi dobre a sú skvelými rodičmi. Takmer deväť percent rodičov si nie je istých, či presne vedia, po čom ich dieťa túži, nad čím premýšľa, alebo čo zažíva v škole a medzi kamarátmi. Tesne za nimi sú rodičia (5,5 percenta), ktorí by mali na svojom vzťahu s deťmi zapracovať.
"Rodičovstvo sa neučí, rodičmi sa stávame tým, že sa nám dieťa narodí a tým, že sme aktívni vo vytváraní si vzťahu k svojmu dieťaťu," odkazuje rodičom v rámci kampane 'Spoznaj svoje dieťa' školská psychologička Miroslava Adamík Šimegová. Iba vďaka otvorenému rozhovoru a času strávenému s vlastným dieťaťom rodič môže svojho potomka najlepšie spoznať. Podľa pedagóga z Katedry pedagogických štúdií na Trnavskej univerzite Martina Brestovanského sa často stáva, že sa rodičia zameriavajú iba na vybrané talenty. "Zaujíma ich, či vie spievať alebo tancovať. Ale existujú mnohé, aj skryté, talenty. Napríklad, že dieťa vie veľmi rýchlo povedať pointu vlastnej myšlienky. A aj to je druh talentu, ktorý možno ďalej rozvíjať," konštatoval.
Problémom tiež často býva, že rodičia sú viac a viac zaťažovaní pracovnými povinnosťami a nestíhajú vymýšľať pre deti rôzne aktivity, počas ktorých by zistili, čo ich dieťa skutočne chce. Niekedy však stačí aj málo, možno aj spoločenská hra. "Každá hra má nejaké pravidlá a je dobré, keď sa deti učia, že všetko má svoje hranice a keď sa naučia, že podľa nich je dobré sa správať a myslieť. Rovnako dôležitá je aj prehra. Aj keď našim deťom zo srdca prajeme, aby vyhrávali, aby sa im v živote darilo, tak nevyhnutne nastanú momenty, keď sa tak nestane a budú čeliť niečomu náročnému a prehre samotnej," dodal odborník na spoločenské hry Peter Černák.
TASR informovala manažérka Hodiny deťom Martina Slušná.
"Po úspechu minuloročnej edukačnej kampane 'Viac miesta pre deti' Nadácia pre deti Slovenska opäť rozvírila debatu o potrebách detí. Aj vďaka hravej a zaujímavej forme v podobe online testu sa do kampane zapojilo počas mesiaca jún 1403 rodičov," uviedla Martina Slušná z Nadácie pre deti Slovenska. Za predpokladu, že rodičia vypĺňali test úprimne, možno konštatovať, že až 86 percent z nich pozná svoje dieťa veľmi dobre a sú skvelými rodičmi. Takmer deväť percent rodičov si nie je istých, či presne vedia, po čom ich dieťa túži, nad čím premýšľa, alebo čo zažíva v škole a medzi kamarátmi. Tesne za nimi sú rodičia (5,5 percenta), ktorí by mali na svojom vzťahu s deťmi zapracovať.
"Rodičovstvo sa neučí, rodičmi sa stávame tým, že sa nám dieťa narodí a tým, že sme aktívni vo vytváraní si vzťahu k svojmu dieťaťu," odkazuje rodičom v rámci kampane 'Spoznaj svoje dieťa' školská psychologička Miroslava Adamík Šimegová. Iba vďaka otvorenému rozhovoru a času strávenému s vlastným dieťaťom rodič môže svojho potomka najlepšie spoznať. Podľa pedagóga z Katedry pedagogických štúdií na Trnavskej univerzite Martina Brestovanského sa často stáva, že sa rodičia zameriavajú iba na vybrané talenty. "Zaujíma ich, či vie spievať alebo tancovať. Ale existujú mnohé, aj skryté, talenty. Napríklad, že dieťa vie veľmi rýchlo povedať pointu vlastnej myšlienky. A aj to je druh talentu, ktorý možno ďalej rozvíjať," konštatoval.
Problémom tiež často býva, že rodičia sú viac a viac zaťažovaní pracovnými povinnosťami a nestíhajú vymýšľať pre deti rôzne aktivity, počas ktorých by zistili, čo ich dieťa skutočne chce. Niekedy však stačí aj málo, možno aj spoločenská hra. "Každá hra má nejaké pravidlá a je dobré, keď sa deti učia, že všetko má svoje hranice a keď sa naučia, že podľa nich je dobré sa správať a myslieť. Rovnako dôležitá je aj prehra. Aj keď našim deťom zo srdca prajeme, aby vyhrávali, aby sa im v živote darilo, tak nevyhnutne nastanú momenty, keď sa tak nestane a budú čeliť niečomu náročnému a prehre samotnej," dodal odborník na spoločenské hry Peter Černák.
TASR informovala manažérka Hodiny deťom Martina Slušná.