Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 7. november 2024Meniny má René
< sekcia Magazín

Rusi sa zmenili: Vodku kupujú v menších baleniach a pijú sami

Na archívnej snímke si šťastní Rusi odnášajú škatule plné fliaš vodky, ktoré si kúpili po vystátí dlhého radu pred obchodom s alkoholom v moskovskej továrni na vodku, archívna snímka. Foto: TASR/AP

Nemenovaný zástupca spoločnosti Tatspirtprom v Rusku potvrdil, že najobľúbenejším balením vodky podľa prieskumu jeho spoločnosti je fľaša s objemom 250 mililitrov.

Moskva 19. júna (TASR) - Ruskí spotrebitelia zmenili svoje návyky, pokiaľ ide o konzumáciu vodky, a najnovšie dávajú prednosť jej malým baleniam. Ako v stredu informovala agentúra Interfax, zo zistení expertov na trh a marketing vyplýva, že spotrebitelia stále viac kupujú vodku v malých baleniach - fľaštičkách s objemom 0,1 litra alebo 0,25 litra.

"Kultúra pitia vodky sa mení," uviedol podľa Interfaxu prezident Zväzu výrobcov alkoholu Igor Kosarev. Podľa neho sú "ľudia viac zaneprázdnení, nemajú čas zísť sa v trojici a vypiť spolu - ako bolo zvykom - pollitrovú fľašu vodky", takže "fľaštička s objemom 0,1 alebo 0,25 litra je pre nich vhodnejšia, keď sa po ceste z práce zastavia v obchode, rýchlo sa zbavia stresu (vypitím vodky) a idú domov".

"V (ekonomickej) kríze ľudia často pijú sami, preto si kupujú fľaše s menším objemom," uviedol Vadim Drobiz, riaditeľ Centra na výskum trhov na federálnej a regionálnej úrovni (CIFRRA). Upozornil, že tento trend netreba spájať len so snahou spotrebiteľa ušetriť, lebo fľaša s objemom 0,5 litra stojí zvyčajne menej ako dve s objemom 0,25 litra.

Oľga Daškevičová z marketingovej agentúry Nielsen Russia informovala, že fľaše s objemom menej ako pol litra zostávajú jediným rastúcim segmentom v kategórii vodka a predstavujú 23 percent celkového objemu predaja vodky na ruskom trhu. Predaj vodky v malých baleniach narastá posledné dva roky, dodala. Podľa nej vodka v takýchto obaloch je pre kupujúcich cenovo dostupnejšia.

Nemenovaný zástupca spoločnosti Tatspirtprom - výrobcu a predajcu alkoholických nápojov v Rusku - potvrdil, že najobľúbenejším balením vodky podľa prieskumu jeho spoločnosti je fľaša s objemom 250 mililitrov. Dodal, že popularita malých balení pre alkoholické nápoje rastie aj v segmente brandy. Tieto zmeny v správaní spotrebiteľov spája so znížením kúpnej sily občanov, ktorí sú nútení prejsť na lacnejší alkohol alebo na menší objem.