Dunlop si svoju ideu patentoval v roku 1888 a v nasledujúcom roku začala továreň v írskom Dubline vyrábať "moderné" pneumatiky.
Autor TASR
Bratislava/Birmingham 10. augusta (TASR) - Škótsky veterinár John Boyd Dunlop vymyslel nafukovaciu pneumatiku na bicykel svojho syna.
Jeho práca veterinára si vyžadovala neustále cesty po okolí. Komunikácie v tom čas boli hrboľaté, čo cestovanie znepríjemňovalo. Ale až to, že jeho syn sa nemohol naučiť jazdiť na bicykli ani na vydláždenej ulici v meste, ho priviedlo k myšlienke spojiť gumovú hadicu, naplniť ju vzduchom a navliecť ju na koleso. Tak vznikla vzduchom plnená pneumatika, ktorá oproti zaužívaným plným gumovým obručiam pružnejšie reagovala na nerovnosti terénu.
Dunlop si svoju ideu patentoval v roku 1888 a v nasledujúcom roku začala továreň v írskom Dubline vyrábať "moderné" pneumatiky. V roku 1890 jeho patent napadol Robert William Thomson, ktorý si patentoval vzduchom plnené pneumatiky vo Francúzsku (1846) a v Amerike (1847). Jeho patent bol však odlišný a pneumatiky vyrábané týmto spôsobom boli drahšie. Dunlop preto mohol pokračovať vo výrobe pneumatík v továrni Fort Dunlop v Erdingtone pri Birminghame (Veľká Británia).
V roku 1896 prenechal patent spoločnosti Dunlop Tyres výmenou za 1500 akcií a odišiel na dôchodok do Dublinu. Tu zomrel 23. októbra 1921 vo veku 81 rokov.
Jeho práca veterinára si vyžadovala neustále cesty po okolí. Komunikácie v tom čas boli hrboľaté, čo cestovanie znepríjemňovalo. Ale až to, že jeho syn sa nemohol naučiť jazdiť na bicykli ani na vydláždenej ulici v meste, ho priviedlo k myšlienke spojiť gumovú hadicu, naplniť ju vzduchom a navliecť ju na koleso. Tak vznikla vzduchom plnená pneumatika, ktorá oproti zaužívaným plným gumovým obručiam pružnejšie reagovala na nerovnosti terénu.
Dunlop si svoju ideu patentoval v roku 1888 a v nasledujúcom roku začala továreň v írskom Dubline vyrábať "moderné" pneumatiky. V roku 1890 jeho patent napadol Robert William Thomson, ktorý si patentoval vzduchom plnené pneumatiky vo Francúzsku (1846) a v Amerike (1847). Jeho patent bol však odlišný a pneumatiky vyrábané týmto spôsobom boli drahšie. Dunlop preto mohol pokračovať vo výrobe pneumatík v továrni Fort Dunlop v Erdingtone pri Birminghame (Veľká Británia).
V roku 1896 prenechal patent spoločnosti Dunlop Tyres výmenou za 1500 akcií a odišiel na dôchodok do Dublinu. Tu zomrel 23. októbra 1921 vo veku 81 rokov.