Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Streda 27. november 2024Meniny má Milan
< sekcia Magazín

Sledovanosť Oscarov v TV klesla o 16 percent na 36,6 milióna divákov

Na snímke prípravy na 87. ročník slávnostného udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied 18. februára 2015 v Los Angeles. Udeľovanie 87. ročníka cien americkej Akadémie filmových umení a vied sa uskutočnilo 22. februára 2015. Foto: TASR/AP

Kritici poukazovali na to, že šou - ktorá trvala približne o 40 minút dlhšie, než je jej zvyčajný plán - mala zle napísaný scenár a nudné pasáže.

Los Angeles 23. februára (TASR) - Nedeľné vysielanie odovzdávania filmových Oscarov naživo na televíznej stanici ABC pritiahlo o 16 percent divákov menej než vlani, ukázali dnešné údaje spoločnosti Nielsen.

Túto skutočnosť možno podľa agentúry Reuters pripísať dôvodom, aké uviedli už kritici - šou bola dlhá a mdlá, pričom aj väčšina nominovaných filmov sa vyznačovala malou diváckou príťažlivosťou.

Podľa údajov spoločnosti Nielsen sledovalo živé vysielanie 36,6 milióna ľudí, čo je pre televíziu ABC patriacu spoločnosti Walt Disney Company znepokojujúci pokles, pretože táto televízia pokladá program za svoje najväčšie lákadlo roka.

ABC sa spoliehala na herca Neila Patricka Harrisa, ktorý si vyslúžil uznanie ako moderátor televíznych cien Emmy a divadelných cien Tony. Mal dobrú východiskovú pozíciu, keďže spád odovzdávaniu pozlátených sošiek dala vlani komička Ellen DeGeneres, ktorá pomohla k vlaňajšej šou pritiahnuť 43,7 milióna divákov - bolo to najväčšie publikum od roku 2000.

Odovzdávanie cien americkej Akadémie filmových umení a vied každý rok priláka najväčšie nešportové televízne publikum v Spojených štátoch, ale tohtoročný program pritiahol najnižší počet divákov od roku 2009.

Harrisa (41), známeho z komediálneho seriálu Ako som spoznal vašu mamu, vnímali tvorcovia šou ako most medzi staršími divákmi a mladším publikom.

Producenti Craig Zadan a Neil Meron, ktorí teraz pripravili už tri televízne vysielania odovzdávania Oscarov po sebe, riskovali a stavili na veľké hudobné čísla, ako je Lady Gaga.

Kritici poukazovali na to, že šou - ktorá trvala približne o 40 minút dlhšie, než je jej zvyčajný plán - mala zle napísaný scenár a nudné pasáže.