Každoročne sa zvyšuje podiel darčekov kúpených cez internet.
Autor TASR
Bratislava 18. novembra (TASR) - Približne tretina Čechov venuje svojim blízkym pod stromček buď peniaze, alebo rôzne darčekové poukazy.
Slováci si pritom potrpia skôr na klasické darčeky. Venovať ich na Vianoce chce 92 % ľudí na Slovensku a podobne je to aj v Poľsku či Bulharsku. Vyplýva to z telefonického prieskumu spoločnosti Profi Credit, na ktorom sa zúčastnilo 2500 respondentov.
"Najobľúbenejšími darčekmi sú v Čechách elektronika a hračky. Tie dáva na Vianoce viac ako polovica našich západných susedov, podobne sú na tom i Poliaci," opísal marketingový riaditeľ pre strednú Európu spoločnosti Profi Credit Ondřej Šmakal.
Slováci sú tiež podľa prieskumu veľkým fanúšikom hračiek. Na prvé miesto ich dala až štvrtina opýtaných. "Do obchodu s elektronikou na Slovensku naopak zamieri len 10 % ľudí," dodal Šmakal. Suverénne najviac preferujú hračky Bulhari, takmer polovica z nich robí vianočné nákupy v hračkárstve.
Každoročne sa pritom podľa Šmakalu zvyšuje podiel darčekov kúpených cez internet. Zatiaľ čo 14 % Čechov neopustí počas nákupov vianočných darčekov teplo domova, túto formu nákupu využíva len 6 % Poliakov, 4 % Slovákov a Bulhari takmer vôbec.
Slováci si pritom potrpia skôr na klasické darčeky. Venovať ich na Vianoce chce 92 % ľudí na Slovensku a podobne je to aj v Poľsku či Bulharsku. Vyplýva to z telefonického prieskumu spoločnosti Profi Credit, na ktorom sa zúčastnilo 2500 respondentov.
"Najobľúbenejšími darčekmi sú v Čechách elektronika a hračky. Tie dáva na Vianoce viac ako polovica našich západných susedov, podobne sú na tom i Poliaci," opísal marketingový riaditeľ pre strednú Európu spoločnosti Profi Credit Ondřej Šmakal.
Slováci sú tiež podľa prieskumu veľkým fanúšikom hračiek. Na prvé miesto ich dala až štvrtina opýtaných. "Do obchodu s elektronikou na Slovensku naopak zamieri len 10 % ľudí," dodal Šmakal. Suverénne najviac preferujú hračky Bulhari, takmer polovica z nich robí vianočné nákupy v hračkárstve.
Každoročne sa pritom podľa Šmakalu zvyšuje podiel darčekov kúpených cez internet. Zatiaľ čo 14 % Čechov neopustí počas nákupov vianočných darčekov teplo domova, túto formu nákupu využíva len 6 % Poliakov, 4 % Slovákov a Bulhari takmer vôbec.