Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Magazín

Slováci majú v obľube viac pivo ako víno

Pivo Foto: TASR/František Iván

Veľmi obľúbené sú podľa prieskumu však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo.

Bratislava 2. marca (TASR) - Viac ako tretina Slovákov (38 %) sa viac považuje za "pivárov" ako za "vinárov" (26 %). Najčastejšie si vychutnávajú svetlú desiatku a čoraz viac aj nealkoholické pivá a radlery. Vyplýva to z prieskumu pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu.

Podľa prieskumu Slováci pijú najmä klasické alkoholické pivo, aspoň raz týždenne si ho dopraje 72 %, viac muži (86 %) ako ženy (58 %). Prieskum tiež ukázal, že Slováci majú najradšej čapované (44 %) a svetlé 10-stupňové pivo (44 %). Ženy viac preferujú malé čapované pivo (45 %) a viac ako tri štvrtiny mužov zas veľké čapované pivo (84 %). Ženy popri svetlom pive (36 %) obľubujú aj nealkoholické pivo, ktoré si zvolí 37 % Sloveniek.

"Keď sa ide na pivo, tak sa objednáva najčastejšie veľké čapované pivo (60 %), malé si dávame menej často (27 %). Muži pijú najmä veľké čapované pivo (84 %). Ženám viac vyhovuje malé čapované pivo (45 %)," uviedol prieskum.

Veľmi obľúbené sú podľa prieskumu však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo. Aspoň raz týždenne si ochutené pivá a radlery dopraje 56 % Slovákov (z toho viac ženy 60 % ako muži 51 %) a nealkoholické pivo si dá polovica Slovákov (51 %), z toho viac ženy (58 %) ako muži (43 %).

"Asi 38 % Slovákov sa pokladá skôr za pivárov, 26 % skôr za vinárov. Približne 16 % sa nezaradilo ani medzi pivárov, ani medzi vinárov a 20 % respondentov nekonzumuje ani pivo a ani víno," zistilo sa v prieskume.

Aspoň raz týždenne si pivo vychutná až 85 % dospelých Slovákov. Spotreba piva podľa Slovenského združenia výrobcov piva a sladu v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi rastie. Ročne sa ho v priemere vypije na Slovensku až 72 litrov na hlavu, čo predstavuje asi 144 tzv. veľkých pív.

"Pivo je nápoj, ktorý vďaka nespočetným variáciám chutí a štýlov vie ponúknuť niečo na každú príležitosť a dokonca aj reagovať na zmeny v životnom štýle ľudí," povedala Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu.

Podľa Shepperd sú dnes Slováci náročnejší a častejšie hľadajú kvalitné a štýlové nápoje, ktoré si môžu vychutnať vonku, s priateľmi po práci. "Pod rast spotreby a obľúbenosti piva sa u nás podpisuje tiež fakt, že máme možnosť siahnuť aj po nealkoholickom pive alebo radleroch. Tieto varianty piva sa stávajú čoraz vyhľadávanejšou alternatívou pre ľudí, ktorí často šoférujú alebo sa venujú športu," dodala Shepperd.

Slovenské združenie výrobcov piva a sladu je dobrovoľnou profesijnou stavovskou organizáciou, ktorá združuje právnické osoby podnikajúce vo výrobe sladu a piva. Okrem pivovarov a sladovní združuje aj servisné a obchodné organizácie, ktoré spolupracujú s výrobcami piva. Od roku 2008 je riadnym členom európskeho pivovarníckeho združenia The Brewers of Europe.