Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Magazín

Slováci uprednostňujú lyžovačku na Slovensku pred zahraničím

Foto: ZľavaDňa

Zimnú dovolenku na Slovensku by si vybralo až 81 % Slovákov. Pri výbere pred zahraničím zohráva dôležitú úlohu vzdialenosť, ale aj cena, či kvalita služieb.

Bratislava 9. januára (OTS) - So zimným obdobím prichádza aj dlho očakávaná lyžiarska sezóna. ZľavaDňa preto prichádza s lyžiarskym prieskumom, ktorý sa zameriava na výber destinácie, kúpy skipasu či ubytovania. Prieskumu sa zúčastnilo 3808 respondentov a dominovali mu ženy v percentuálnom zastúpení 72,6 %. Pri výbere destinácie vyhráva Slovensko a najnavštevovanejším strediskom je Jasná Nízke Tatry.

Výber destinácie
V prieskume pri výbere destinácie jednoznačne prevláda Slovensko s 81 %, zatiaľ čo ostatné krajiny ako Rakúsko, Poľsko, Taliansko či Francúzsko dohromady tvoria iba 16 %. „Tento trend vnímam ako veľmi pozitívny a teší ma, že Slováci pri výbere zimnej dovolenky ostávajú u nás na Slovensku,” hovorí Martin Rakovský generálny riaditeľ ZľavaDňa. Slováci uprednostňujú slovenské hory najmä kvôli vzdialenosti, ktorá vyhovuje až 68 % opýtaných. Na Slovensku najčastejšie navštevujú stredisko Jasná v Nízkych Tatrách, hneď za ním nasledujú Vysoké Tatry. Obe dohromady predstavujú viac ako 50 % odpovedí. Obľúbeným miestom sú aj Donovaly alebo Bachledova dolina.

Ubytovanie a strava ako dôležitá súčasť lyžovačky

Až 73 % ľudí si vyberá ubytovanie cez zľavové portály. Ostatných 27 % opýtaných volí priamu rezerváciu cez hotel alebo inú variantu výberu ubytovania. Dôležitú úlohu zohráva celkový stav a pohodlie rezortu, pretože až 95 % opýtaných si pred samotnou kúpou pobytu číta recenzie, na základe ktorých sa následne rozhoduje. Pri výbere takisto zaváži aj možnosť wellness služby, keďže až 74 % opýtaných ho považuje za veľmi dôležitý až dôležitý. Pri možnosti stravovania až 71 % Slovákov preferuje možnosť polpenzie a to z jednoduchého dôvodu; počas dňa lyžujú a stravujú sa na horách a v hoteli im preto stačia iba raňajky a večera. Ďalších 11 % si zvolilo iba raňajky a možnosť all inclusive by uprednostnilo iba 8 %.

Samotná lyžovačka
Čo sa týka samotnej lyžovačky a skipasu, až 71 % si ho kupuje jednorázovo a podľa potreby. Zvyšných 22 % by na kúpu zvolilo zľavový portál a 4 % sú vášniví lyžiari a kupujú celoročný skipas. Zaujímavosťou je aj to, že až 53 % ľudí chodí na lyžovačku vo väčšom počte či už s rodinou alebo kamarátmi. Zimnú dovolenku vo dvojici uprednostňuje 37,4 % respondentov.