Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Magazín

KONIEC HĽADANIA: Slováci vyvinuli aplikáciu, ktorá uľahčí parkovanie

Ilustračné foto. Foto:TASR/Tomáš Halász

Bežný človek vo veľkých mestských aglomeráciách stratí hľadaním voľného parkovacieho miesta v priemere až 40 hodín ročne.

Bratislava 27. júna (TASR) - Slovenskí študenti vyvinuli mobilnú aplikáciu zameranú na vyhľadávanie voľných parkovacích miest, ktorá má pomôcť vodičom vo veľkých mestách rýchlejšie zaparkovať. Prvým mestom, v ktorom ju obyvatelia i návštevníci môžu využívať, je austrálsky Melbourne.

Aplikácia Melberry podľa autorov ponúka unikátne funkcie a rýchlejšie parkovanie umožní vďaka zobrazeniu aktuálneho stavu voľných parkovacích miest v lokalite, kde chce užívateľ zaparkovať. Všetko prebieha on-line - v reálnom čase.

Systém získava informácie prostredníctvom prepojenia so senzormi na parkovacích miestach. Melbourne poskytol voľný prístup k takýmto údajom, a to viedlo k rozbehnutiu používania aplikácie v tomto meste.

"Stalo sa tak vďaka ochotnému čerstvému sprístupneniu otvorených dát zo strany vedenia mesta a ochote spolupracovať s naším mladým tímom zo Slovenska," vysvetlil produktový manažér Melberry Martin Pogadl. "Ambície nášho tímu vôbec nie sú malé, chceme sa stať jednotkou na trhu v oblasti on-street parkingu," povedal podľa tlačovej správy o projekte.

Ďalším mestom, kde bude aplikácia nasadená, bude Stratford v Kanade. Melberryapp je však otvorenou platformou, ku ktorej sa môžu pripojiť všetky mestá disponujúce dátami o obsadenosti parkovacích miest v reálnom čase.

"Momentálne komunikujeme s ďalšími potenciálnymi mestami, ktoré sa chcú stať súčasťou nášho projektu," uviedol šéf projektového tímu.

Po spolupráci so slovenskou hardvérovou spoločnosťou GoSpace bude aplikácia Melberry (https://melberryapp.com/) koncom júna dostupná aj pre slovenských vodičov. K dispozícii je pre zariadenia s operačným systémom Android.

Tím piatich študentov pracoval na projekte v rámci vzdelávacieho programu Butterfly Effect, ktorú ako neziskovú organizáciu založili štyri slovenské spoločnosti: Pixel Federation, Sygic, Leaf a HubHub.

Tvorcov aplikácie motivovala snaha nájsť praktické riešenie problému dostupnosti parkovacích miest. Podľa výskumov bežný človek vo veľkých mestských aglomeráciách stratí hľadaním voľného parkovacieho miesta v priemere až 40 hodín ročne.

"Keďže sme študenti a na ďalšiu etapu prác potrebujeme ďalšie zdroje, v týchto dňoch štartujeme crowdfundingovu kampaň. Budeme preto vďační za akúkoľvek podporu všetkých, ktorým strpčujú život problémy s parkovaním," uzatvára Martin Pogadl.