Mali ste veľmi pozitívnu, alebo naopak, negatívnu skúsenosť s personálom v reštaurácii či obchode? Doteraz nebolo jednoduché dať o tom vedieť manažérom. Aplikácia mladého Slováka mení pravidlá hry.
Autor Teraz.sk
Bratislava 12. decembra (Teraz.sk) - Moderné technológie menia svet. Robia ho prístupnejším, umožňujú nám vytvárať, šíriť a zdieľať kvantá informácií. Väčšina z nás výdobytky techniky iba využíva, niektorí v nich ale vidia aj obrovský potenciál. Na biznis, tvorivosť, zdokonaľovanie sveta a života. Pojem startup sa aj v našich podmienkach pomaly udomácňuje, už niekoľko rokov sa pravidelne odovzdávajú tým najlepším ocenenia. Tento rok si hlavnú cenu odniesol tím mladého Slováka Tomáša Rosputinského, ktorý vytvoril zaujímavú aplikáciu. Môžete ňou hodnotiť personál a do telefónu sa dá stiahnuť úplne zadarmo. Nájdete ju pod označením Staffino.
„Boli sme na nákup v obchode s oblečením. Predavačka bola skutočne nepríjemná a otrávená, bez záujmu o nás. Keďže máme tento obchod radi, chceli sme dať majiteľom vedieť, akých ľudí zamestnávajú. Žiaľ, na internete sme mali problém najskôr nájsť stránku obchodu. A už vôbec sme sa nevedeli preklikať ku kontaktu na manažéra či majiteľa obchodu,” vysvetľuje spoluzakladateľ Tomáš Rosputinský prvotný impulz, ktorý odštartoval celý proces. Kým aplikácia uzrela svetlo sveta, prešiel viac ako rok od tohto okamihu. Dnes však začína dobýjať svet. Okrem Slovenska ju poznajú aj v Česku, Írsku, Juhoafrickej republike, Nemecku a ďalších 14 krajinách.
Ako to funguje?
Staffino si môžete do svojho telefónu stiahnuť bezplatne z Google Play alebo App Store. Po jeho spustení sa prihlásite a program vám sám nájde okolité predajne, obchody a podniky. Vy si následne vyberiete ten, ktorý ste ako zákazník navštívili. V zozname zamestnancov si jednoducho, vďaka fotografiám, nájdete konkrétneho človeka, ktorý vás obsluhoval. Pomocou aplikácie mu môžete poďakovať, pochváliť ho alebo naopak, upozorniť na jeho slabé stránky či neochotu. Na váš podnet odpovie manažér alebo samotný majiteľ prevádzky.
„Zákazníkov si vážime a chceme, aby boli u nás čo najspokojnejší. Odrazí sa to na spokojnosti personálu a následne na celom úspechu prevádzky. Ľudia sa sem vždy radi vrátia, keď vedia, že nás ich názor a spokojnosť zaujímajú," hovorí Zuzana Podkonická, manažérka jeden z bratislavských reštaurácií, ktorá implementovala Staffino vôbec medzi prvými na Slovensku. Okrem toho si majitelia podnikov chvália aj to, že vďaka aplikácii majú prehľad o tom, kto z personálu si so zákazníkom najlepšie rozumie, pričom na prevádzke byť vôbec nemusia.
S aplikáciou sú spokojní aj zamestnanci, ktorých pochvaly zákazníkov tešia a motivujú. „Je fajn pocit prečítať si komentáre od reálnych ľudí, ktorých som obsluhoval. Poteší, že ľudia oceňujú našu snahu. Hlavne, keď mám náročný deň a snažím sa splniť zákazníkom všetko, čo im vidím na očiach," hovorí čašník Adam. Podľa výskumov National Institute for Physiological Sciences má pre mozog kompliment rovnaký efekt ako napríklad finančná odmena.
A čo zákazníci? Tých teší najmä fakt, že konečne majú pocit, že sú pre majiteľa dôležití a na ich názore záleží. Môžu sa pýtať a dostávajú reálne odpovede, často dokonca v reálnom čase. „Spočiatku sa mi ponuka piva v obľúbenej pivárni pozdávala viacej. Moje obľúbene značky vymenili a ja som chcel vedieť prečo. Dostal som behom pár hodín odpoveď od manažéra, ktorý mi vysvetliť, že značky striedajú. Dozvedel som sa, že moje pivo bude opäť zaradené do ponuky. Je dobré vedieť, že ma niekto vypočul,“ povedal Bratislavčan Marek Vittek, ktorý Staffino používa už asi mesiac. „Keď vidím ochotu riešiť problém, rád sa do prevádzky vrátim.“
Prečo tvorcovia aplikácie veria v jej úspech? Vysvetľuje spoluzakladateľka Katka Klinková: „Majitelia doteraz len tušili, čo sa u nich v prevádzkach deje, zákazníci nevedeli, na koho sa obrátiť s problémom, ale častokrát aj s pochvalou. Zamestnanci mali pocit, že sa o ich prácu nikto nezaujíma, Staffino rieši jednoducho a rýchlo všetky tieto problémy. Pomôže vyriešiť zlé skúsenosti a odmení najlepší personál.“
„Boli sme na nákup v obchode s oblečením. Predavačka bola skutočne nepríjemná a otrávená, bez záujmu o nás. Keďže máme tento obchod radi, chceli sme dať majiteľom vedieť, akých ľudí zamestnávajú. Žiaľ, na internete sme mali problém najskôr nájsť stránku obchodu. A už vôbec sme sa nevedeli preklikať ku kontaktu na manažéra či majiteľa obchodu,” vysvetľuje spoluzakladateľ Tomáš Rosputinský prvotný impulz, ktorý odštartoval celý proces. Kým aplikácia uzrela svetlo sveta, prešiel viac ako rok od tohto okamihu. Dnes však začína dobýjať svet. Okrem Slovenska ju poznajú aj v Česku, Írsku, Juhoafrickej republike, Nemecku a ďalších 14 krajinách.
Ako to funguje?
Staffino si môžete do svojho telefónu stiahnuť bezplatne z Google Play alebo App Store. Po jeho spustení sa prihlásite a program vám sám nájde okolité predajne, obchody a podniky. Vy si následne vyberiete ten, ktorý ste ako zákazník navštívili. V zozname zamestnancov si jednoducho, vďaka fotografiám, nájdete konkrétneho človeka, ktorý vás obsluhoval. Pomocou aplikácie mu môžete poďakovať, pochváliť ho alebo naopak, upozorniť na jeho slabé stránky či neochotu. Na váš podnet odpovie manažér alebo samotný majiteľ prevádzky.
„Zákazníkov si vážime a chceme, aby boli u nás čo najspokojnejší. Odrazí sa to na spokojnosti personálu a následne na celom úspechu prevádzky. Ľudia sa sem vždy radi vrátia, keď vedia, že nás ich názor a spokojnosť zaujímajú," hovorí Zuzana Podkonická, manažérka jeden z bratislavských reštaurácií, ktorá implementovala Staffino vôbec medzi prvými na Slovensku. Okrem toho si majitelia podnikov chvália aj to, že vďaka aplikácii majú prehľad o tom, kto z personálu si so zákazníkom najlepšie rozumie, pričom na prevádzke byť vôbec nemusia.
S aplikáciou sú spokojní aj zamestnanci, ktorých pochvaly zákazníkov tešia a motivujú. „Je fajn pocit prečítať si komentáre od reálnych ľudí, ktorých som obsluhoval. Poteší, že ľudia oceňujú našu snahu. Hlavne, keď mám náročný deň a snažím sa splniť zákazníkom všetko, čo im vidím na očiach," hovorí čašník Adam. Podľa výskumov National Institute for Physiological Sciences má pre mozog kompliment rovnaký efekt ako napríklad finančná odmena.
A čo zákazníci? Tých teší najmä fakt, že konečne majú pocit, že sú pre majiteľa dôležití a na ich názore záleží. Môžu sa pýtať a dostávajú reálne odpovede, často dokonca v reálnom čase. „Spočiatku sa mi ponuka piva v obľúbenej pivárni pozdávala viacej. Moje obľúbene značky vymenili a ja som chcel vedieť prečo. Dostal som behom pár hodín odpoveď od manažéra, ktorý mi vysvetliť, že značky striedajú. Dozvedel som sa, že moje pivo bude opäť zaradené do ponuky. Je dobré vedieť, že ma niekto vypočul,“ povedal Bratislavčan Marek Vittek, ktorý Staffino používa už asi mesiac. „Keď vidím ochotu riešiť problém, rád sa do prevádzky vrátim.“
Prečo tvorcovia aplikácie veria v jej úspech? Vysvetľuje spoluzakladateľka Katka Klinková: „Majitelia doteraz len tušili, čo sa u nich v prevádzkach deje, zákazníci nevedeli, na koho sa obrátiť s problémom, ale častokrát aj s pochvalou. Zamestnanci mali pocit, že sa o ich prácu nikto nezaujíma, Staffino rieši jednoducho a rýchlo všetky tieto problémy. Pomôže vyriešiť zlé skúsenosti a odmení najlepší personál.“