Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Magazín

Slovenská sociálna sieť chce konkurovať svetovým gigantom

Logo Droppie Foto: FB

Droppie má ambíciu dosiahnuť minimálne takú obľúbenosť, akú majú u používateľov aplikácie ako Instagram, Foursquare či Snapchat.

Bratislava 10. decembra (TASR) – Päťčlenný slovenský tím v týchto dňoch púšťa do sveta novú mobilnú aplikáciu - Droppie. Táto sociálna sieť spájajúca ľudí prostredníctvom fotiek priamo na mieste, kde boli vytvorené, má ambíciu dosiahnuť minimálne takú obľúbenosť, akú majú u používateľov aplikácie ako Instagram, Foursquare či Snapchat.

"Aplikácia bola navrhnutá účelovo pre mladého človeka. Jednoduchosť, zábava, spoznávanie nových ľudí a prekvapenie sú hlavné atribúty, ktoré s droppie zažijú," povedal Martin Herman, zakladateľ Droppie.

O úspechu aplikácie môže rozhodnúť jej jednoduchosť. Používateľ urobí fotku, môže k nej pridať odkaz, či popis a "dropne", teda zanechá ju na mieste, kde sa práve nachádza. Aplikácia presne zaznamená GPS súradnice, kde bola fotografia urobená. "Ak iný náhodný užívateľ Droppie ide cez miesto, kde bola fotografia vytvorená, dostane informáciu do mobilu, že prechádza bodom - droppom, kde ju niekto zanechal a môže si ju pozrieť a reagovať na ňu vlastnou fotografiou s textom," vysvetlil Herman.

Podľa ďalšieho zakladajúceho člena Mareka Šándora nechýba pri aplikácii moment prekvapenia. "Jednoducho chodíš ulicami, zbieraš fotky so správami, ktoré niekto zanechal na tvojej trase a pritom dotyčného nemusíš vôbec poznať. Vlastne nikdy nevieš, na akú fotku natrafíš," povedal Šándor.

Droppie má za sebou 10-mesačný vývoj s množstvom analýz a prieskumov. Šándor a Herman ju začali rozvíjať na startupovom akcelerátore v Krakove. Po získaní prvých kontaktov a ohlasov odskúšali pilotnú verziu medzi 400 študentmi.

Novinka okrem študentov zaujala aj odborníkov a v súčasnosti má slovenský tím mentorov zo Silicon Valley, Nemecka, Poľska a Slovenska.