Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Magazín

Slovenské celoštátne tlačené denníky číta menej ako tretina Slovákov

Ilustračné foto Foto: TASR/Pavol Ďurčo

Vyplýva to z najnovšieho národného prieskumu MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.

Bratislava 17. augusta (TASR) – Celoštátne tlačené denníky číta menej ako tretina slovenskej populácie. Vyplýva to z najnovšieho národného prieskumu MML-TGI, ktorý realizuje spoločnosť Median SK v spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media.

V prvom a druhom kvartáli tohto roku čítalo posledné tlačené vydanie denníka 31 percent Slovákov. Medziročne i v porovnaní s predchádzajúcim hodnoteným obdobím (4. kvartál 2014 a 1. kvartál 2015) čítanosť poklesla rovnako o dve percentá. Pred desiatimi rokmi (2. vlna prieskumu MML–TGI v roku 2005) čítala denníky ešte polovica (52 percent) populácie.

Za posledné dva týždne sa denník dostane do rúk dvom tretinám (67 percent) populácie. Pred rokom to bolo ešte 71 percent a v období 4. kvartál 2014 a 1. kvartál 2015 čítalo denník za posledných 14 dní 69 percent občanov Slovenska vo veku 14 až 79 rokov.

Čo sa týka záujmu o jednotlivé denníky, v prvom polroku bol opäť najčítanejší Nový čas so 16-percentnou čítanosťou (medziročný pokles o 1 percento). Denníku Sme sa podarilo dostať na druhú priečku, keď sa dotiahol na denník Pravda. Oba mali zhodne 7-percentnú čítanosť.

Nasledujú denníky Plus jeden deň (6 percent), Šport (4 percentá), Korzár (3 percentá), Hospodárske noviny (3 percentá) a Uj Szó (2 percentá). Tieto periodiká si udržali čítanosť medziročne i oproti poslednému hodnotenému obdobiu (s výnimkou Korzára, ktorý medziročne poklesol o 1 percento).

Čítanosť týždenníkov ostala na rovnakej úrovni v porovnaní s predošlým hodnoteným obdobím (41 percent), rovnako aj čítanosť dvojtýždenníkov (17 percent) a mesačníkov (46 percent). Najčítanejším týždenníkom je opäť Plus 7 dní, ktorý čítalo deväť percent populácie (medziročný pokles o 1 percento), najčítanejším dvojtýždenníkom TV Max s čítanosťou šesť percent a najčítanejším mesačníkom Zdravie s 8-percentou čítanosťou.

Údaje v rámci prieskumu agentúra zbierala v období od 5. januára do 21. júna 2015, realizovaný bol na vzorke 4385 občanov Slovenska vo veku od 14 do 79 rokov. Prieskum MMG TTL na Slovensku prebieha kontinuálne od roku 1997.