Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Magazín

Slovenské rádiá počúvalo menej ako 90 percent populácie

Rádio, ilustračné foto Foto: Martin Ferenčík

Záujem poklesol o všetky rádiá z prvej päťky, a to oproti predošlým prieskumom aj medziročne.

Bratislava 16. augusta (TASR) – Odliv poslucháčov rozhlasových staníc pokračuje. Ďalší prepad počúvanosti zaznamenal najnovší prieskum Radioprojekt agentúry Median.

Záujem poklesol o všetky rádiá z prvej päťky, a to oproti predošlým prieskumom aj medziročne. Rovnako sa znížila i celková počúvanosť, ktorá sa dostala pod hranicu 90 percent (89,9 %).

V druhom štvrťroku (prieskum sa realizoval od 27. apríla do 19. júla) tak mali rozhlasové stanice už iba 4.021.000 poslucháčov vo veku od 14 do 79 rokov, čo je o takmer 100.000 menej ako pred rokom. V roku 2014 bola v rovnakom období celková počúvanosť 91,8 percenta (4.106.000 poslucháčov).

Poradie najpočúvanejších rádií sa dlhodobo nemení. Aj v najnovšom prieskume vedie Rádio Expres (34,5 %) pred Rádiom Slovensko (29,8 %), Fun rádiom (23,2 %), Rádiom Jemné (16,8 %) a Rádiom Europa 2 (15,5 %). Na šiestej priečke počúvanosti je Rádio Regina (13,8 %) nasledované Rádiom_FM (6,2 %).

Najväčší medziročný prepad počúvanosti – až 3,7 percenta, zaznamenalo Rádio Jemné (pokles z 20,5 %). Rádio Slovensko medziročne padá o 0,9 percenta, Rádio Europa 2 o 0,8 percenta a Rádiu Expres spolu s Fun rádiom poklesla medziročne počúvanosť o 0,2 percenta.

Najnovší prieskum Medianu ukázal, že RTVS so svojimi piatimi okruhmi má počúvanosť 42,7 percenta, rozhlasová sieť Rádio Group (Fun rádio, Rádio Europa 2 a ďalšie) 38,7 percenta a Radio Services (Rádio Jemné, Rádio Anténa Rock, Rádio Vlna) 21,6 percenta.

Čo sa týka podielov na rozhlasovom trhu, lídrom je Rádio Expres, ktoré kontroluje takmer štvrtinu trhu (23,4 percenta). Rádio Slovensko má podiel 21,4 percenta a Fun rádio 12,9 percenta. Štvrté Rádio Jemné má aktuálne trhový podiel 9,9 percenta a Rádio Regina skončilo s 8,6 percenta na piatom mieste.

Agentúra realizovala prieskum Radioprojekt V. až VII./2015 na vzorke 3555 respondentov vo veku 14 až 79 rokov. Sledovala pritom 50 rozhlasových staníc na slovenskom trhu.