Spoločnosť Millward Brown zverejnila výsledky najnovšej analýzy o využívaní multiscreenu – používanie viac obrazoviek súčasne.
Autor OTS
Praha/Bratislava 15. apríla (OTS) - Štúdia mapuje spotrebiteľské správanie, čas strávený s konkrétnou obrazovkou, vnímavosť k reklame v telefónoch, laptopoch, tabletoch a televízii. Výsledky tejto štúdie pomôžu marketérom nastaviť integrované mediálne plány so silným synergickým efektom. Súčasťou štúdie sú výsledky 30 krajín vrátane Českej republiky a Slovenska.
Spoločnosť Millward Brown zverejnila výsledky najnovšej analýzy o využívaní multiscreenu – používanie viac obrazoviek súčasne. Štúdia mapuje spotrebiteľské správanie, čas strávený s konkrétnou obrazovkou, vnímavosť k reklame v telefónoch, laptopoch, tabletoch a televízii. Výsledky tejto štúdie pomôžu marketérom nastaviť integrované mediálne plány so silným synergickým efektom. Súčasťou štúdie sú výsledky 30 krajín vrátane Českej republiky a Slovenska.
Priemerný užívateľ strávi 5 hodín denne pred obrazovkou telefónu, TV, PC alebo tabletu. Súčet celkovej doby strávenej s jednotlivými obrazovkami je 7 hodín. Minimálne dve hodiny denne (35 % celkového času) teda strávi súčasne na viac než jednej obrazovke.
Štúdia identifikovala a popísala tri rôzne spôsoby využívania rôznych obrazoviek:
Shifting – ne-simultánne (kontinuálne) používanie rôznych obrazoviek
Meshing - simultánny multiscreening súvisiaceho obsahu (pomocou druhej obrazovky dohľadáva a dopĺňa súvisiace informácie napr. pri sledovaní televízie divák komunikuje o obsahu na sociálnych sieťach atď.)
Stacking - simultánny multiscreening nesúvisiaceho obsahu (pomocou druhej obrazovky vyhľadáva iný typ obsahu, než sleduje na prvej obrazovke)
TV obrazovka stále zostáva veľmi silným prostriedkom na budovanie značky v oblasti viditeľnosti (salience) a je stále najviac využívanou obrazovkou v Anglicku, Francúzsku a Španielsku. Stále je tiež obrazovkou s najväčšou mierou vnímavosti reklamy.
Smartphóny sú teraz najpoužívanejšou obrazovkou na svete v priebehu celého dňa. Sú vynikajúcou platformou na určovanie trendov a odovzdanie nápaditých reklamných odkazov. Vnímavosť reklamy na smartphonoch ale nie je napr. v Európe tak veľká ako v krajinách ako je Keňa, Nigéria či Saudská Arábia.
Laptopy sú obrazovkou, ktorú užívatelia najčastejšie využívajú samostatne (71 %). Reklamná vnímavosť prostredníctvom laptopov je len malá, ale je to najvyužívanejšia obrazovka v Českej republike, Rusku a Poľsku.
Skoro celá polovica doby, ktorú užívatelia trávia s tabletmi, je súčasne trávená i s TV obrazovkou (49 %). Tablet generuje zmysluplnú odlišnosť značiek, ale len malú vnímavosť k reklame. Najlepšie výsledky sa ukazujú napr. na Filipínach, v Keni a Nigérii.
Spotrebitelia veľmi pozitívne vnímajú mikro-videá, interaktívne TV reklamy a reklamy na mobilné aplikácie, Facebookové a webové stránky.
Výskum bol uskutočnený na celkovej vzorke 12 000 osôb (vek 16 - 44 rokov, s vlastnou TV a minimálne jedným ďalším zariadením).
Záverečnú správu a výsledky globálnej štúdie nájdete tu
Pre ďalšie informácie a detailnejšie výsledky za Českú republiku a Slovensko prosím kontaktujte:
Jaromír Chaloupek
Senior Business Development Manager
Tel: +420 608 270 252
Email: jaromir.chaloupek@millwardbrown.com
O Millward Brown
Millward Brown je jednou z popredných výskumných agentúr a odborníkom na efektívnu
marketingovú komunikáciu, médiá a brand equity. S využitím integrovaných marketingových riešení – kvalitatívnych i kvantitatívnych – pomáha Millward Brown svojim klientom budovať silné značky a ponúkať konkurencieschopné služby. Millward Brown riadi viac než 82 pobočiek v 52 krajinách. Medzi ďalšie špecializácie Millward Brown patrí Global Media Practice (zaoberajúci sa efektivitou médií), The Neuroscience Practice (využívajúci neurovedu pre doplnenie tradičných výskumných techník), Millward Brown Optimor (zameraný na pomoc klientovi maximalizovať návratnosť investícií do značky a marketingu), Dynamic Logic (svetový odborník na efektivitu digitálneho marketingu) a Firefly Millward Brown (globálne kvalitatívne odvetvie Millward Brown). Millward Brown je súčasťou spoločnosti Kantar, výskumnej, konzultačnej a informačnej skupiny WPP.
Spoločnosť Millward Brown zverejnila výsledky najnovšej analýzy o využívaní multiscreenu – používanie viac obrazoviek súčasne. Štúdia mapuje spotrebiteľské správanie, čas strávený s konkrétnou obrazovkou, vnímavosť k reklame v telefónoch, laptopoch, tabletoch a televízii. Výsledky tejto štúdie pomôžu marketérom nastaviť integrované mediálne plány so silným synergickým efektom. Súčasťou štúdie sú výsledky 30 krajín vrátane Českej republiky a Slovenska.
Priemerný užívateľ strávi 5 hodín denne pred obrazovkou telefónu, TV, PC alebo tabletu. Súčet celkovej doby strávenej s jednotlivými obrazovkami je 7 hodín. Minimálne dve hodiny denne (35 % celkového času) teda strávi súčasne na viac než jednej obrazovke.
Štúdia identifikovala a popísala tri rôzne spôsoby využívania rôznych obrazoviek:
Shifting – ne-simultánne (kontinuálne) používanie rôznych obrazoviek
Meshing - simultánny multiscreening súvisiaceho obsahu (pomocou druhej obrazovky dohľadáva a dopĺňa súvisiace informácie napr. pri sledovaní televízie divák komunikuje o obsahu na sociálnych sieťach atď.)
Stacking - simultánny multiscreening nesúvisiaceho obsahu (pomocou druhej obrazovky vyhľadáva iný typ obsahu, než sleduje na prvej obrazovke)
TV obrazovka stále zostáva veľmi silným prostriedkom na budovanie značky v oblasti viditeľnosti (salience) a je stále najviac využívanou obrazovkou v Anglicku, Francúzsku a Španielsku. Stále je tiež obrazovkou s najväčšou mierou vnímavosti reklamy.
Smartphóny sú teraz najpoužívanejšou obrazovkou na svete v priebehu celého dňa. Sú vynikajúcou platformou na určovanie trendov a odovzdanie nápaditých reklamných odkazov. Vnímavosť reklamy na smartphonoch ale nie je napr. v Európe tak veľká ako v krajinách ako je Keňa, Nigéria či Saudská Arábia.
Laptopy sú obrazovkou, ktorú užívatelia najčastejšie využívajú samostatne (71 %). Reklamná vnímavosť prostredníctvom laptopov je len malá, ale je to najvyužívanejšia obrazovka v Českej republike, Rusku a Poľsku.
Skoro celá polovica doby, ktorú užívatelia trávia s tabletmi, je súčasne trávená i s TV obrazovkou (49 %). Tablet generuje zmysluplnú odlišnosť značiek, ale len malú vnímavosť k reklame. Najlepšie výsledky sa ukazujú napr. na Filipínach, v Keni a Nigérii.
Spotrebitelia veľmi pozitívne vnímajú mikro-videá, interaktívne TV reklamy a reklamy na mobilné aplikácie, Facebookové a webové stránky.
Výskum bol uskutočnený na celkovej vzorke 12 000 osôb (vek 16 - 44 rokov, s vlastnou TV a minimálne jedným ďalším zariadením).
Záverečnú správu a výsledky globálnej štúdie nájdete tu
Pre ďalšie informácie a detailnejšie výsledky za Českú republiku a Slovensko prosím kontaktujte:
Jaromír Chaloupek
Senior Business Development Manager
Tel: +420 608 270 252
Email: jaromir.chaloupek@millwardbrown.com
O Millward Brown
Millward Brown je jednou z popredných výskumných agentúr a odborníkom na efektívnu
marketingovú komunikáciu, médiá a brand equity. S využitím integrovaných marketingových riešení – kvalitatívnych i kvantitatívnych – pomáha Millward Brown svojim klientom budovať silné značky a ponúkať konkurencieschopné služby. Millward Brown riadi viac než 82 pobočiek v 52 krajinách. Medzi ďalšie špecializácie Millward Brown patrí Global Media Practice (zaoberajúci sa efektivitou médií), The Neuroscience Practice (využívajúci neurovedu pre doplnenie tradičných výskumných techník), Millward Brown Optimor (zameraný na pomoc klientovi maximalizovať návratnosť investícií do značky a marketingu), Dynamic Logic (svetový odborník na efektivitu digitálneho marketingu) a Firefly Millward Brown (globálne kvalitatívne odvetvie Millward Brown). Millward Brown je súčasťou spoločnosti Kantar, výskumnej, konzultačnej a informačnej skupiny WPP.