Rozhorčení používatelia sociálnych sietí obviňujú nemeckú firmu z vytvárania stereotypu o ázijských ženách.
Autor TASR
Soul 28. marca (TASR) - Nemecká reklama zobrazujúca Ázijčanku, ktorá sa vzruší pri ovoniavaní šatstva noseného belochmi, vyvolala pobúrenie v Južnej Kórei, kde ju veľa žien označuje za rasistickú a požaduje ospravedlnenie. Informovala o tom vo štvrtok agentúra AFP.
Predmetný reklamný spot spoločnosti Hornbach, reťazca supermarketov so stavebným a záhradným tovarom v Európe, sa začína scénou belochov pracujúcich v záhrade. Ich spotené oblečenie je následne vákuovo zabalené a odoslané do nešpecifikovanej ázijskej krajiny, kde si ho žena kupuje zo samoobslužného automatu v meste pripomínajúcom Tokio.
Reklama sa končí záberom na ženu, ako vzdychá rozkošou, pričom sa objavuje slogan "So riecht das Frühjahr" (Takto vonia jar).
Za zákaz reklamy a verejné ospravedlnenie vznikla v Južnej Kórei internetová petícia. Rozhorčení používatelia sociálnych sietí obviňujú nemeckú firmu z vytvárania stereotypu o ázijských ženách.
Hornbach inkriminovanú reklamu zverejnil na videoportáli YouTube 15. marca. Nemecká firma reklamný spot bránila tvrdením, že nie je rasistický a má poukazovať na "znižujúcu sa kvalitu života v mestách". Tiež uviedla, že priemyselné mesto v reklame je fiktívne a nejde o nejaké konkrétne sídlo v Ázii.
Predmetný reklamný spot spoločnosti Hornbach, reťazca supermarketov so stavebným a záhradným tovarom v Európe, sa začína scénou belochov pracujúcich v záhrade. Ich spotené oblečenie je následne vákuovo zabalené a odoslané do nešpecifikovanej ázijskej krajiny, kde si ho žena kupuje zo samoobslužného automatu v meste pripomínajúcom Tokio.
Reklama sa končí záberom na ženu, ako vzdychá rozkošou, pričom sa objavuje slogan "So riecht das Frühjahr" (Takto vonia jar).
Za zákaz reklamy a verejné ospravedlnenie vznikla v Južnej Kórei internetová petícia. Rozhorčení používatelia sociálnych sietí obviňujú nemeckú firmu z vytvárania stereotypu o ázijských ženách.
Hornbach inkriminovanú reklamu zverejnil na videoportáli YouTube 15. marca. Nemecká firma reklamný spot bránila tvrdením, že nie je rasistický a má poukazovať na "znižujúcu sa kvalitu života v mestách". Tiež uviedla, že priemyselné mesto v reklame je fiktívne a nejde o nejaké konkrétne sídlo v Ázii.