Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 16. november 2024Meniny má Agnesa
< sekcia Magazín

Spoločnosť Hornbach vyvolala reklamou pobúrenie v Južnej Kórei

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Rozhorčení používatelia sociálnych sietí obviňujú nemeckú firmu z vytvárania stereotypu o ázijských ženách.

Soul 28. marca (TASR) - Nemecká reklama zobrazujúca Ázijčanku, ktorá sa vzruší pri ovoniavaní šatstva noseného belochmi, vyvolala pobúrenie v Južnej Kórei, kde ju veľa žien označuje za rasistickú a požaduje ospravedlnenie. Informovala o tom vo štvrtok agentúra AFP.

Predmetný reklamný spot spoločnosti Hornbach, reťazca supermarketov so stavebným a záhradným tovarom v Európe, sa začína scénou belochov pracujúcich v záhrade. Ich spotené oblečenie je následne vákuovo zabalené a odoslané do nešpecifikovanej ázijskej krajiny, kde si ho žena kupuje zo samoobslužného automatu v meste pripomínajúcom Tokio.

Reklama sa končí záberom na ženu, ako vzdychá rozkošou, pričom sa objavuje slogan "So riecht das Frühjahr" (Takto vonia jar).

Za zákaz reklamy a verejné ospravedlnenie vznikla v Južnej Kórei internetová petícia. Rozhorčení používatelia sociálnych sietí obviňujú nemeckú firmu z vytvárania stereotypu o ázijských ženách.

Hornbach inkriminovanú reklamu zverejnil na videoportáli YouTube 15. marca. Nemecká firma reklamný spot bránila tvrdením, že nie je rasistický a má poukazovať na "znižujúcu sa kvalitu života v mestách". Tiež uviedla, že priemyselné mesto v reklame je fiktívne a nejde o nejaké konkrétne sídlo v Ázii.