Téma bezpečnosti a ohľaduplnosti na cestách je aktuálna aj vzhľadom na rozmach počtu ďalších alternatívnych spôsobov dopravy, napr. nárast kolobežiek na elektrický pohon.
Autor Teraz.sk
Bratislava 21.októbra (TERAZ) - Dopravná situácia v slovenských mestách nie je jednoduchá a to sa odzrkadlilo vo vyššom počte dopravných nehôd, v ktorých figurovali motoristi s cyklistami. Vplyv na nárast nehôd mala
aj pandémia koronavírusu, vďaka ktorej najmä v lete na Slovensku narástol počet cyklistov na cestách. Hoci sa počet zrážok medzi autami znižuje, podľa policajných štatistík sa v lete 2020 stalo až o pätinu viac nehôd medzi vodičmi a cyklistami ako v rovnakom čase vlani.
Continental, ktorého dlhodobou víziou je bezpečnosť na cestách bez kompromisov, sa prostredníctvom kampane #ShareTheRoad (Podeľ sa o cestu) opäť prihlásil do celospoločenskej diskusie za zvýšenie ohľaduplnosti medzi cyklistami a motoristami.
Téma bezpečnosti a ohľaduplnosti na cestách je aktuálna aj vzhľadom na rozmach počtu ďalších alternatívnych spôsobov dopravy, napr. nárast kolobežiek na elektrický pohon. Podľa štatistík odboru dopravnej polície za rok 2019, až 6 % z celkových úmrtí pri dopravných nehodách tvorili cyklisti. Hlavnou myšlienkou #ShareTheRoad je, že cesta patrí všetkým účastníkom cestnej premávky, ktorí by sa mali k sebe správať so vzájomným rešpektom.
„Okrem globálnej kampane #ShareTheRoad, v ktorej naša spoločnosť podporuje bezpečnosť a ohľaduplnosť, sme sa rozhodli tento rok konať aj lokálne, a to prostredníctvom podpory projektu Do práce na bicykli, ako aj šírením osvety medzi verejnosťou prostredníctvom známych mediálnych tvárí – Sajfu a Kazmu,“ uvádza Magda Nagy, riaditeľka Divízie marketing spoločnosti Continental Barum s.r.o.
Podľa minuloročného prieskumu spoločnosti Continental* až 97 % respondentov vníma napätie medzi vodičmi a cyklistami. Dve tretiny opýtaných zažili za posledný rok situáciu, kedy vodič obmedzil alebo ohrozil cyklistu a naopak, kedy cyklista obmedzil vodiča automobilu. "Šoféri, chodci aj cyklisti by sa mali správať podľa kréda na ceste nikdy nie si sám. Ide to aj bez zdvihnutého obočia, neslušne vztýčených prstov či nadávok. Poďme preto spolu do cestnej premávky s dostatočným 1,5 metrovým odstupom pri obchádzaní cyklistov a prípadným poďakovaním vodičovi gestom ruky. Dodržiavanie pravidiel cestnej premávky považujem za samozrejmosť a ako vodič aj ako cyklista, tak robím," uzatvára Peter Klučka, národný cyklokoordinátor SR, Ministerstvo dopravy a výstavby SR.
aj pandémia koronavírusu, vďaka ktorej najmä v lete na Slovensku narástol počet cyklistov na cestách. Hoci sa počet zrážok medzi autami znižuje, podľa policajných štatistík sa v lete 2020 stalo až o pätinu viac nehôd medzi vodičmi a cyklistami ako v rovnakom čase vlani.
Continental, ktorého dlhodobou víziou je bezpečnosť na cestách bez kompromisov, sa prostredníctvom kampane #ShareTheRoad (Podeľ sa o cestu) opäť prihlásil do celospoločenskej diskusie za zvýšenie ohľaduplnosti medzi cyklistami a motoristami.
Téma bezpečnosti a ohľaduplnosti na cestách je aktuálna aj vzhľadom na rozmach počtu ďalších alternatívnych spôsobov dopravy, napr. nárast kolobežiek na elektrický pohon. Podľa štatistík odboru dopravnej polície za rok 2019, až 6 % z celkových úmrtí pri dopravných nehodách tvorili cyklisti. Hlavnou myšlienkou #ShareTheRoad je, že cesta patrí všetkým účastníkom cestnej premávky, ktorí by sa mali k sebe správať so vzájomným rešpektom.
„Okrem globálnej kampane #ShareTheRoad, v ktorej naša spoločnosť podporuje bezpečnosť a ohľaduplnosť, sme sa rozhodli tento rok konať aj lokálne, a to prostredníctvom podpory projektu Do práce na bicykli, ako aj šírením osvety medzi verejnosťou prostredníctvom známych mediálnych tvárí – Sajfu a Kazmu,“ uvádza Magda Nagy, riaditeľka Divízie marketing spoločnosti Continental Barum s.r.o.
Podľa minuloročného prieskumu spoločnosti Continental* až 97 % respondentov vníma napätie medzi vodičmi a cyklistami. Dve tretiny opýtaných zažili za posledný rok situáciu, kedy vodič obmedzil alebo ohrozil cyklistu a naopak, kedy cyklista obmedzil vodiča automobilu. "Šoféri, chodci aj cyklisti by sa mali správať podľa kréda na ceste nikdy nie si sám. Ide to aj bez zdvihnutého obočia, neslušne vztýčených prstov či nadávok. Poďme preto spolu do cestnej premávky s dostatočným 1,5 metrovým odstupom pri obchádzaní cyklistov a prípadným poďakovaním vodičovi gestom ruky. Dodržiavanie pravidiel cestnej premávky považujem za samozrejmosť a ako vodič aj ako cyklista, tak robím," uzatvára Peter Klučka, národný cyklokoordinátor SR, Ministerstvo dopravy a výstavby SR.