Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Sobota 23. november 2024Meniny má Klement
< sekcia Magazín

T. Maštalír o filme Smršť: Úteky do iných prostredí nefungujú

Na snímke herec Tomáš Maštalír. Foto: TASR - Pavol Zachar

Dej filmu zavedie divákov do kúpeľov v horách.

Bratislava 5. apríla (TASR) - Po premiére a predpremiérovom turné vstúpila vo štvrtok (4. 4.) do kín snímka oceňovaného režiséra Petra Bebjaka Smršť. Dej filmu zavedie divákov do kúpeľov v horách, kam prichádza Tomáš Maštalír v úlohe forenzného psychológa Martina Langa s manželkou Pawlou, ktorú stvárňuje Anna Geislerová.

Ďaleko od civilizácie, v prostredí kúpeľov, si chce filmový pár oddýchnuť a pokúsiť sa zachrániť narušený vzťah. "Nie je úplne každodenný. Ten vzťah si prechádza náročným obdobím, po rovnako veľmi traumatizujúcej skúsenosti toho vzťahu. Nerád by som prezrádzal, ale začne sa odvíjať ako možno bežný príbeh, a to mysteriózno sa tam začne dostávať dokonca aj do vzťahu, začne to pracovať v hlavách tých ľudí, stane sa súčasťou prostredia, v ktorom sa práve ocitajú," uviedol pre TASR Maštalír k príbehu, v ktorom si manželia Langovci vybrali kúpele ako únik z bežného života. "Ako neutrálne územie, na ktorom sa budú chcieť pokúšať ani nie že začať odznova, ale možno o nejaký reštart," poznamenáva herec.

Podľa neho je filmová Smršť tiež dôkazom toho, že ak existuje nejaké vnútorné napätie, vnútorný problém v nás alebo vo vzťahu, zmena prostredia a miesta nepomôže. "Lebo v podstate kamkoľvek ideme, vlečieme si to so sebou, čiže úteky do iných prostredí asi nefungujú," podčiarkol Maštalír. Jeho postava v Smršti napokon začne vplyvom zhluku všetkých týchto okolností podfarbených tajomnou a zvláštnou atmosférou prostredia, spochybňovať vlastný úsudok o realite. Aj preto, že sa obom protagonistom začínajú diať viaceré veľmi zvláštne a ťažko vysvetliteľné veci.

Napätie medzi Martinom a Pawlou je citeľný od začiatku filmového thrilleru. Herečka Anna Geislerová podľa vlastných slov vnímala počas nakrúcania všetko, čím si jej postava prechádzala. "Zlyhanie, smútok, bolesť, hnus, chorobu, žiarlivosť. A obrovský neznesiteľný pocit viny," hovorí Geislerová. "Dá sa povedať, že si vytiahla 'čierneho Petra' na celý život. Súcitím s ňou a je mi jej ľúto," vysvetľuje niekoľkonásobná držiteľka Českého leva k filmu, ktorý Peter Bebjak nakrútil podľa rovnomennej knižnej predlohy Jozefa Kariku.