Zákazníci budú mať možnosť dohovoriť sa s ľudským hlasom na objednávke.
Autor TASR
Bratislava 28. apríla (TASR) – Trendom je, že najmä mladí ľudia si objednávajú tovary alebo služby prostredníctvom moderných technológií, vrátane taxislužby. Vo vývoji je však technológia s ľudským hlasom, ktorá môže nahradiť call centrum pre objednávanie taxíkov. Povedal to pre TASR dopravný analytik Jozef Drahovský.
Zákazníci budú mať možnosť dohovoriť sa s ľudským hlasom na objednávke. „To, že na druhej strane nebude živý človek, ale umelá inteligencia, ľudia často ani nerozoznajú," konštatoval. Zároveň uviedol, že v prípade záujmu zákazníka o jazdu na konkrétne miesto, už elektronický systém prideľuje objednávku tomu, kto je najbližšie, aby boli taxíky vyťažené. Vysielačku v aute väčšinou nahradzuje smartfón, a to dátami. "Umelá inteligencia alebo naprogramovaný systém jednoznačne pomáha taxikárom aj zákazníkom," dodal Drahovský.
Každý vodič musí zaplatiť za licenciu, auto a pohonné látky. V súčasnosti sa to začína odlišovať vo výške mzdy vodiča-taxikára, a je tam ešte jeden výdavok, približne veľký ako mzda, a to sú poplatky za stanovištia, uviedol v odpovedi na otázku, čo ovplyvňuje cenu za jeden kilometer v hlavnom meste.
"Keď vezmete zákazníkov pred železničnou stanicou alebo letiskom, sú to veľmi lukratívne miesta. Mesačný poplatok za ne je často vyšší, ako priemerná mzda na Slovensku," uzavrel analytik.
Zákazníci budú mať možnosť dohovoriť sa s ľudským hlasom na objednávke. „To, že na druhej strane nebude živý človek, ale umelá inteligencia, ľudia často ani nerozoznajú," konštatoval. Zároveň uviedol, že v prípade záujmu zákazníka o jazdu na konkrétne miesto, už elektronický systém prideľuje objednávku tomu, kto je najbližšie, aby boli taxíky vyťažené. Vysielačku v aute väčšinou nahradzuje smartfón, a to dátami. "Umelá inteligencia alebo naprogramovaný systém jednoznačne pomáha taxikárom aj zákazníkom," dodal Drahovský.
Každý vodič musí zaplatiť za licenciu, auto a pohonné látky. V súčasnosti sa to začína odlišovať vo výške mzdy vodiča-taxikára, a je tam ešte jeden výdavok, približne veľký ako mzda, a to sú poplatky za stanovištia, uviedol v odpovedi na otázku, čo ovplyvňuje cenu za jeden kilometer v hlavnom meste.
"Keď vezmete zákazníkov pred železničnou stanicou alebo letiskom, sú to veľmi lukratívne miesta. Mesačný poplatok za ne je často vyšší, ako priemerná mzda na Slovensku," uzavrel analytik.