Startupy, teda začínajúce podnikateľské nápady, sú na viedenskom festivale doménou absolventov mladých, najmä vysokých škôl.
Autor TASR
Viedeň 28. mája (TASR) – Desiatka slovenských startupov predstavuje svoje začínajúce podnikateľské projekty dnes vo Viedni na najväčšom európskom festivale startupov Pioneers festival 2015. Slovenské inovácie sa v rámci festivalu nedostali na veľké pódium, ale podľa Michala Borzu z Fondu inovácií a technológií to nie je na ich škodu.
"Investori sa pohybujú po celom areáli festivalu a oslovujú start-upistov, dohovárajú si s nimi stretnutia. Pri tom je šanca, že aj naše firmy uspejú. Je už len na nich, aby zaujali. Sú tú projekty, ktoré môžu zaujať," myslí si Borza. Startupy, teda začínajúce podnikateľské nápady, sú na viedenskom festivale doménou absolventov mladých, najmä vysokých škôl. To však podľa Borzu neznamená, že so svojimi podnikateľskými nápadmi na podobné podujatia nemôžu prísť aj ľudia vo vyššom veku. "Intenzívne spolupracujeme s viacerými, skôr narodenými. Ich profitom sú rokmi nadobudnuté skúsenosti," konštatoval Borza.
Ambíciou jednej z firiem, je pritiahnuť zákazníkov od on-line nakupovania späť do kamenných obchodov. "Prostredníctvom on-line katalógu ponúkame rôzne odevy, topánky a doplnky od rôznych značkových firiem, ktoré sú v kamenných obchodoch. Zákazník si takto môže cez mobil alebo tablet overiť, či tovar mu vyhovuje, v ktorom z blízkych obchodov ho ponúkajú, navštíviť najbližšiu predajňu a tovar si vyskúšať," priblížil Ján Radolec z firmy Appendino. Testovaciu verziu spustili na Slovensku, presadiť sa snažia už aj v Taliansku a pokračovať ďalej.
Slovak Business Agency (SBA) sa stala partnerom najväčšieho veľtrhu v startupovej komunite v regióne V4 – festivalu Pioneers. Na viedenskom festivale je 1000 startupov, 375 investorov, 150 developerských spoločností. Zastúpených je celkom 70 krajín.
"Investori sa pohybujú po celom areáli festivalu a oslovujú start-upistov, dohovárajú si s nimi stretnutia. Pri tom je šanca, že aj naše firmy uspejú. Je už len na nich, aby zaujali. Sú tú projekty, ktoré môžu zaujať," myslí si Borza. Startupy, teda začínajúce podnikateľské nápady, sú na viedenskom festivale doménou absolventov mladých, najmä vysokých škôl. To však podľa Borzu neznamená, že so svojimi podnikateľskými nápadmi na podobné podujatia nemôžu prísť aj ľudia vo vyššom veku. "Intenzívne spolupracujeme s viacerými, skôr narodenými. Ich profitom sú rokmi nadobudnuté skúsenosti," konštatoval Borza.
Ambíciou jednej z firiem, je pritiahnuť zákazníkov od on-line nakupovania späť do kamenných obchodov. "Prostredníctvom on-line katalógu ponúkame rôzne odevy, topánky a doplnky od rôznych značkových firiem, ktoré sú v kamenných obchodoch. Zákazník si takto môže cez mobil alebo tablet overiť, či tovar mu vyhovuje, v ktorom z blízkych obchodov ho ponúkajú, navštíviť najbližšiu predajňu a tovar si vyskúšať," priblížil Ján Radolec z firmy Appendino. Testovaciu verziu spustili na Slovensku, presadiť sa snažia už aj v Taliansku a pokračovať ďalej.
Slovak Business Agency (SBA) sa stala partnerom najväčšieho veľtrhu v startupovej komunite v regióne V4 – festivalu Pioneers. Na viedenskom festivale je 1000 startupov, 375 investorov, 150 developerských spoločností. Zastúpených je celkom 70 krajín.