Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Magazín

Vizuálne umenie, ktoré vás dobre predá

Ilustračné foto. Foto: TASR/AP

Takmer všetko naokolo nás vnímame zrakom, preto je vhodné, ak tomuto cieľu prispôsobíme aj naše podnikanie.

Bratislava 29. mája (OTS) - Na internete alebo v offline verzii, to je v podstate jedno. Grafický dizajn je jedným z najdôležitejších prvkov, ktorý tvorí súčasť nejednej úspešnej marketingovej stratégie. A implementovať ju na konkrétny prípad v praxi môžete s digitalparner.sk aj vy.

Grafický dizajn je vo všeobecnosti definovaný ako „umenie a prax plánovania a premietania nápadov a skúseností s vizuálnym a textovým obsahom“. V iných termínoch grafický dizajn komunikuje určité nápady alebo správy prostredníctvom vizuálov. Tieto vizuály môžu byť rovnako jednoduché ako obchodné logo, alebo zložité ako dizajn webových stránok.

Dôležité prvky grafického dizajnu
Pre lepšie pochopenie a tvorbu grafického designu je dôležité pochopiť prvky a princípy, ktoré ho v jednom celku tvoria. Medzi tie najdôležitejšie patria:
• farba
• riadok
• tvar
• textúra
• priestor
• forma
• a veľkosť

Niekoľko jednoduchých a pritom zložitých vecí, ktoré „nezasvätenému“ človeku nič v podstate ani nehovoria, a preto je vždy lepšie, ak na tieto účely oslovíte niekoho odborne zdatného a kreatívne zmýšľajúceho, kto si veľmi dobre uvedomuje, že súčasťou dôležitého content marketingu je aj vizuálna stránka.

Princípy dizajnu
Zároveň sa tieto prvky používajú v spojení alebo navzájom proti sebe, aby sa vytvorili vizuálne nápadné a pôsobivé návrhy. Grafickí dizajnéri tiež používajú princípy dizajnu, medzi ktoré patrí rovnováha, dôraz, pohyb, vzor, opakovanie, proporcia, rytmus, rozmanitosť a jednota. Pochopenie toho, ako a kedy použiť tieto prvky a princípy sú pre dobrý grafický dizajn nevyhnutné.

Moderné technológie sú dnes na vyspelej úrovni, vďaka čomu je vytváranie grafického dizajnu oveľa jednoduchšie, takže ak ho pre rozbeh novej firmy alebo zavedenie úspešnej kampane potrebujete, neváhajte sa obrátiť na spoľahlivého partnera.