Vyplýva to zo štatistík cestovnej kancelárie Pelikán, najväčšieho slovenského predajcu leteniek.
Autor TASR
Bratislava 18. marca (TASR) - Na prezidentský volebný víkend (16.3. - 17.3.) si kúpilo spiatočnú letenku zo zahraničia do Bratislavy alebo Viedne až o 94 percent viac ľudí, ako tomu bolo v rovnakom časovom období roka 2018. Vyplýva to zo štatistík cestovnej kancelárie Pelikán, najväčšieho slovenského predajcu leteniek.
"Najfrekventovanejšími zahraničnými destináciami, z ktorých sa na volebný víkend do Bratislavy a Viedne lietalo na otočku najčastejšie, boli Švajčiarsko, Španielsko, Spojené kráľovstvo, Holandsko a Francúzsko. Všetko krajiny, v ktorých pracuje značné množstvo Slovákov,“ skonštatoval zástupca CK Jozef Rybár.
Podľa jeho názoru je jediným možným vysvetlením záujem Slovákov v zahraničí o účasť v prvom kole prezidentských volieb, v ktorých nie je možné voliť mimo územia SR. „Je zrejmé, že zahraniční Slováci boli ochotní za svoj hlas v prezidentských voľbách zaplatiť omnoho viac než niekoľko desiatok eur za vlak, autobus alebo pohonné hmoty na cestu autom," podotkol.
Poukázal i na to, že medzi destináciami, ktoré ovplyvnili spomínaný 94-percentný nárast predaja leteniek, sa objavili i USA či dokonca Hongkong. "Letenky z týchto destinácií vedia byť poriadne drahé, ak sa kupujú na poslednú chvíľu, možno hovoriť o zvýšenej cene v stovkách až tisícoch eur,“ dodal.
I preto bude podľa neho zaujímavé sledovať, či rovnaký záujem bude sprevádzať i rozhodujúce druhé kolo volieb prezidenta SR. Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič sa v ňom stretnú 30. marca.
"Najfrekventovanejšími zahraničnými destináciami, z ktorých sa na volebný víkend do Bratislavy a Viedne lietalo na otočku najčastejšie, boli Švajčiarsko, Španielsko, Spojené kráľovstvo, Holandsko a Francúzsko. Všetko krajiny, v ktorých pracuje značné množstvo Slovákov,“ skonštatoval zástupca CK Jozef Rybár.
Podľa jeho názoru je jediným možným vysvetlením záujem Slovákov v zahraničí o účasť v prvom kole prezidentských volieb, v ktorých nie je možné voliť mimo územia SR. „Je zrejmé, že zahraniční Slováci boli ochotní za svoj hlas v prezidentských voľbách zaplatiť omnoho viac než niekoľko desiatok eur za vlak, autobus alebo pohonné hmoty na cestu autom," podotkol.
Poukázal i na to, že medzi destináciami, ktoré ovplyvnili spomínaný 94-percentný nárast predaja leteniek, sa objavili i USA či dokonca Hongkong. "Letenky z týchto destinácií vedia byť poriadne drahé, ak sa kupujú na poslednú chvíľu, možno hovoriť o zvýšenej cene v stovkách až tisícoch eur,“ dodal.
I preto bude podľa neho zaujímavé sledovať, či rovnaký záujem bude sprevádzať i rozhodujúce druhé kolo volieb prezidenta SR. Zuzana Čaputová a Maroš Šefčovič sa v ňom stretnú 30. marca.