Chanel sa obáva, že výstavba viaduktu a premávka vlakov bude mať negatívny vplyv na firemné kvetinové plantáže ruží a jazmínu.
Autor TASR
Paríž 3. decembra (TASR) - Francúzska spoločnosť Chanel namieta proti výstavbe nového železničného viaduktu nad údolím rieky Siagne v južnom Francúzsku, pretože sa obáva ohrozenia svojich porastov jazmínu a ruží, ktoré tam pestuje na výrobu svojho najslávnejšieho parfumu Chanel N°5.
Chanel sa obáva, že výstavba viaduktu a premávka vlakov bude mať negatívny vplyv na firemné kvetinové plantáže. Firma upozornila, že ak dôjde k realizácii týchto plánov, môže sa stať, že sa z tejto oblasti úplne stiahne a prestane podporovať a pestovať remeselné tradície tohto regiónu.
Francúzska železničná spoločnosť SNCF plánuje výstavbu trate pre rýchlovlaky, vrátane viaduktu nad údolím rieky Siagne, v snahe zmierniť preťaženosť trás medzi mestami Le Muy a Cannes na Francúzskej riviére, jedného z najviac navštevovaných regiónov v Európe. SNCF vo vyhlásení vysvetlila, že v regióne sa nachádzajú tri spomedzi francúzskych najväčších miest a "jednoducho si nemôžu dovoliť zostať izolované v stále viac prepojenom európskom priestore".
Nová trať má podľa plánov viesť k skráteniu cesty vlakom medzi Marseille a Nice o jednu hodinu a zvýšiť frekvenciu vlakov. Podľa SNCF súčasná trať medzi Marseille a talianskym pohraničným mestom Ventimiglia je druhá najviac vyťažená - hneď po trasách v Parížskej oblasti. Súčasne však na nej premáva nedostatočný počet vlakov. Cieľom SNCF je prepraviť tam ročne 78 miliónov cestujúcich.
Parfum Chanel N°5 vytvorila Coco Chanel v roku 1920 spoločne s výrobcom parfumov Ernestom Beauxom z mesta Grasse. Obľúbila si ho Marilyn Monroe, propagovali ho aj iné slávne herečky. Jeho receptúra sa už desaťročia nemení a stále obsahuje extrakty z jazmínu pestovaného v oblasti Grasse a ruže stolistej.
Tunajší región a mesto Grasse sú považované za metropolu parfumov a Chanel podporuje snahy o ich zaradenie na zoznam svetového kultúrneho dedičstva UNESCO.
Už v roku 2009 sa Chanelu vďaka jeho lobingu podarilo zastaviť plány na výstavbu skládky v tesnej blízkosti svojich kvetinových plantáží.
Chanel sa obáva, že výstavba viaduktu a premávka vlakov bude mať negatívny vplyv na firemné kvetinové plantáže. Firma upozornila, že ak dôjde k realizácii týchto plánov, môže sa stať, že sa z tejto oblasti úplne stiahne a prestane podporovať a pestovať remeselné tradície tohto regiónu.
Francúzska železničná spoločnosť SNCF plánuje výstavbu trate pre rýchlovlaky, vrátane viaduktu nad údolím rieky Siagne, v snahe zmierniť preťaženosť trás medzi mestami Le Muy a Cannes na Francúzskej riviére, jedného z najviac navštevovaných regiónov v Európe. SNCF vo vyhlásení vysvetlila, že v regióne sa nachádzajú tri spomedzi francúzskych najväčších miest a "jednoducho si nemôžu dovoliť zostať izolované v stále viac prepojenom európskom priestore".
Nová trať má podľa plánov viesť k skráteniu cesty vlakom medzi Marseille a Nice o jednu hodinu a zvýšiť frekvenciu vlakov. Podľa SNCF súčasná trať medzi Marseille a talianskym pohraničným mestom Ventimiglia je druhá najviac vyťažená - hneď po trasách v Parížskej oblasti. Súčasne však na nej premáva nedostatočný počet vlakov. Cieľom SNCF je prepraviť tam ročne 78 miliónov cestujúcich.
Parfum Chanel N°5 vytvorila Coco Chanel v roku 1920 spoločne s výrobcom parfumov Ernestom Beauxom z mesta Grasse. Obľúbila si ho Marilyn Monroe, propagovali ho aj iné slávne herečky. Jeho receptúra sa už desaťročia nemení a stále obsahuje extrakty z jazmínu pestovaného v oblasti Grasse a ruže stolistej.
Tunajší región a mesto Grasse sú považované za metropolu parfumov a Chanel podporuje snahy o ich zaradenie na zoznam svetového kultúrneho dedičstva UNESCO.
Už v roku 2009 sa Chanelu vďaka jeho lobingu podarilo zastaviť plány na výstavbu skládky v tesnej blízkosti svojich kvetinových plantáží.