Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Magazín

V júni hľadali Slováci na webe najviac informácie pre cestovateľov

Ilustračné foto Foto: TASR/Daniel Veselský

Najvyššie zastúpenie v slovenskej internetovej populácii majú návštevníci z obcí do 5000 obyvateľov a stredne veľkých miest s počtom obyvateľov od 20.000 do 100.000 obyvateľov.

Bratislava 21. júla (TASR) – Najnavštevovanejšími spravodajskými portálmi v júni tohto roka boli webové stránky zamerané na služby, mapy a cestovné poriadky.

Podľa prieskumu AIMmonitor tieto internetové zdroje navštevovali najviac používatelia klasických počítačov, ale aj ľudia využívajúci mobilné zaradenia.

Z mobilov či tabletov sa na uvedené webové stránky "nalogovalo" počas júna 400.000 reálnych užívateľov. V prípade klasických počítačov zaznamenali weby z kategórií služby, mapy a cestovanie 2.400.000 reálnych užívateľov.

Celkovo navštívili počas júna webové stránky zapojené do výskumu AIMmonitor 3 milióny užívateľov zo Slovenska, pričom počet užívateľov navštevujúcich webové stránky z mobilných zariadení, dosiahol v júni viac ako 612.000. Užívatelia vykonali na meraných weboch viac ako 1,5 miliardy zobrazení stránok z klasických PC a takmer 420 miliónov zobrazení z mobilov a tabletov. Na stránky, ktoré sú súčasťou prieskumu AIMmonitor, kliklo počas júna aj 800.000 internetových užívateľov zo zahraničia.

Veľkosť slovenskej online populácie dosiahla v júni takmer 3,2 milióna užívateľov. Najpočetnejšie skupiny užívateľov tvoria osoby vo veku 20 až 29 rokov a 30 až 39 rokov, do ktorých patrí takmer polovica online populácie. Najvyššie zastúpenie v slovenskej internetovej populácii majú návštevníci z obcí do 5000 obyvateľov a stredne veľkých miest s počtom obyvateľov od 20.000 do 100.000 obyvateľov. Každá z týchto skupín tvorí približne tretinu celej populácie.

AIMmonitor je meraním návštevnosti portálov členov Asociácie internetových médií a reklamných internetových médií, ktoré sa do projektu zapojili. Od roku 2007 ho na Slovensku realizuje spoločnosť MEDIARESEARCH v spolupráci s medzinárodnou výskumnou agentúrou Gemius.