Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Magazín

Zamestnanci sa budú viac presúvať, firmy majú robiť nábory inak

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Ponuky práce formou štandardnej inzercie budú stále menej efektívne.

Bratislava 23. júna (TASR) – Fluktuácia zamestnancov tento rok stúpne o 25 %, pretože budú mať viac možností uplatnenia, upozorňuje na to spoločnosť Manpower. Firmy tak budú podľa nej musieť reagovať zvýšenou starostlivosťou o existujúcich pracovníkov a zmeniť prístup k náboru ľudí.

Ako uviedla generálna riaditeľka spoločnosti pre ČR a SR Jaroslava Rezlerová, pre úspech firiem bude kľúčová rýchlosť a efektivita náboru. "Ak budú firmy pokračovať v zabehnutej praxi, že sa robia zdĺhavé mnohokolové nábory, že sa ľudia trápia na pohovoroch hodinu a viac, jednoducho neuspejú. Pretože kandidáti budú chcieť rýchlo nejaký výsledok a budú to budúci zamestnanci, kto si bude na trhu práce stále viac diktovať," zdôvodnila.

Posilňovať má aj trend "vykrádania" firiem a priameho oslovovania ľudí. "Bude dochádzať k odlevu zamestnancov z jednej firmy do druhej, ak tá druhá ponúkne lepšie podmienky alebo len zaujímavejšiu značku, kultúru. Presuny medzi firmami budú bežnou súčasťou trhu práce. V posledných rokoch sa to už začína diať. Zamestnanec bude vo firme zotrvávať kratšie obdobie ako v minulosti," predpovedá Rezlerová.

Ponuky práce formou štandardnej inzercie budú stále menej efektívne. Ako povedala, klasický inzerát už dnes prináša omnoho menšiu odozvu ako kedysi, a to sa ešte zhorší. Firmy budú musieť zaujať uchádzačov cez online médiá či sociálne siete. Mali by klásť väčší dôraz na aktivity personálnych oddelení, ktoré sú podľa Rezlerovej často strnulé, zastarané a nezodpovedajú dynamike moderného trhu práce.

"U personalistov a šéfov firiem chýba marketingový prístup k náboru a získavaniu najlepších ľudí na trhu. Stále sa robia veci po starom, a to sa bude musieť zmeniť. Budú musieť vymýšľať rôzne formy alternatívnych úväzkov, aby pri nedostatku ľudí dokázali osloviť mamičky na rodičovskej dovolenke, dôchodcov alebo ľudí so zdravotným postihnutím," konštatoval marketingový manažér Manpower Jiří Halbrštát.