Od apríla flotila dvadsiatich áut brázdi ulice zatiaľ 19-tich slovenských miest a zabezpečuje ich panoramatické fotografie. Google autá jednoducho neprehliadnete.
Autor TASR
Bratislava 8. mája (Teraz.sk) - Svet sa prostredníctvom Google a služby Street View zoznámi aj so Slovenskom. Od apríla flotila dvadsiatich áut brázdi ulice zatiaľ 19-tich miest a zabezpečuje ich panoramatické fotografie. „Google autá“ jednoducho neprehliadnete. Budia záujem všade, kde sa objavia.
Menej pozornosti sa dostáva tým, ktorí ich šoférujú. A že im na tento job nestačil iba vodičák, v rozhovore vysvetlil šéf projektu Marcel Figura z HR agentúry Adecco, ktorá pre Google vyberala tých pravých.
Profesionalita, kvalita, rýchlosť ...
Tri slová možno zhrnúť približne do troch týždňov. Toľko mal tím Adecco na výber uchádzačov, na ktorých mal Google na slovenské pomery nadštandardné nároky.
„ Ľudí sme oslovili prostredníctvom portálov ponúkajúcich prácu, hľadali sme dvadsiatich. Nájsť človeka, ktorý má okrem iného skúsenosti so šoférovaním áut s výškou takmer dva a pol metra, s perfektnou angličtinou, primeranou sociálnou inteligenciou a výbornými komunikačnými schopnosťami bola v šibeničnom čase pre nás veľká výzva.Tím profesionálov jednoducho hľadal tím profesionálov. Úspešní kandidáti tak na polroka získali prácu na trvalý pracovný pomer."
Do you speak English? Of course nestačí....
Medzi základné požiadavky patrila výborná angličtina, nakoľko vodiči denne komunikujú nielen verbálne, ale aj písomnou formou s centrálou vo Švajčiarsku. Kandidáti na túto pozíciu si prešli pohovorom z jazyka, aký absolvuje málokto.
V autoškole skúsenosti nekúpiš
Za volantom Opel s nemeckými ešpézetkami a kamerou na streche, čo fotí vo výške 2,5 až 2,7 metra nad povrchom, si vodiči odkrútia nejaký ten mesiac. Kým však začali jazdiť, prešli školením, ktoré malo otestovať ich schopnosti manévrovať s „vysokým“ autom. Podmienkou pre prijatie boli i skúsenosti so šoférovaním áut typu minivanu, či dodávky."
Do tretice ...prirodzená inteligencia
"Uchádzači o zamestnanie často pohoria nie na svojom životopise, skúsenostiach, vzdelaní, ale sami na sebe. Neraz stačí počas pohovoru prehodiť slovo, či dve so sarkastickým povýšeneckým tónom, alebo naopak, s pochybnosťou v hlase degradovať všetko to dobré, čo má človek reálne za sebou a neverí si... Elementárna slušnosť a primeraná pokora je to, čo ľudia do CV nepíšu, to by mali mať v sebe, ak chcú obstáť. "
„Pri spomínanom telefonickom rozhovore sa prihliadalo na každé slovo, na najmenší detail. Spomeniem jedného kandidáta, ktorý spĺňal všetky podmienky aj nad rámec, počas telefonátu pôsobil veľmi sčítane, rozhľadene s neskrývaným záujmom o prácu. Prečo neuspel? Na úplný záver, keď už sa interview v podstate skončilo, dostal otázku, ako by stručne zhodnotil svoje schopnosti za volantom ... Lepší ako ja je len Michael Schumacher. A to bol jeho koniec.“
Bezpečnosť a zodpovednosť nielen na cestách
Dodržiavanie pracovného harmonogramu, pravidelné denné reporty, zodpovednosť za zverenú techniku ... Len niekoľko z množstva pravidiel, ktoré musí vodič Google Street View dodržiavať.
„ Každý z vodičov, medzi ktorými je i jedna žena, pracuje v oblasti vzdialenej maximálne polhodinu od ich bydliska. Je zodpovedný za technický stav auta, jeho bezpečnosť, pričom pri parkovaní platia naozaj prísne pravidlá. Vzhľadom na výšku kamery nie je možné využívať zastrešené parkovacie domy, o to zložitejšie je podmienky dodržiavať. Ak by niektorých z vodičov šoféroval pod vplyvom alkoholu, s prácou končí. Som však presvedčený, že táto situácia nenastane u nikoho z nich. Samozrejmosťou je dodržiavanie pravidiel cestnej premávky. Prirodzene, s prekročením rýchlosti naozaj nebude problém.“
Kto sedí za volantom?
Výpočet kritérií, ktoré mali uchádzači o túto zaujímavú prácu spĺňať, by stačil i na kozmonauta.
„Ľudia počas pohovorov nevedeli, pre koho budú pracovať. Dozvedeli sa to až v deň, keď prišli do Bratislavy na záverečný tréning. Aj tento fakt mnoho napovedal o ich povahe. Pochopiteľne, že potom boli spokojní a hrdí. Vedieť šoférovať rôzne typy áut, komunikovať výbornou angličtinou, pritom si zachovať súdnosť s vysokou dávkou empatie a istej diplomacie, perfektne spracovať materiály o sebe (CV), k tomu maximálna miera zodpovednosti v práci i konaní – nech sa páči. Medzi našimi vodičmi nájdete napríklad finančného poradcu, manažéra požičovne áut na letisku, predajcu motocyklov, obchodného zástupcu v drevovýrobe, či majiteľa baru... Tretina z nich má spoločnú skúsenosť s prácou v zahraničí, najmä vo Veľkej Británii a Grécku. Pre zaujímavosť, ich priemerný vek je 30 rokov.“
Zodpovednosť za tím
„ Pracovať pre Google je jednoducho prestíž. Prijímate zadania pre profesionálne tímy ľudí, a rovnaké požiadavky sú kladené i na nás. Sme súčasťou najväčšej agentúry na svete zameranej na hľadanie ľudských zdrojov, naše know - how, ľudia a skúsenosti nás predurčujú byť úspešnými i v takýchto projektoch. Osobne pracujem už na druhom projekte Google na Slovensku, v prvom to bol projekt Data Speech Specialists. Zatiaľ sa našim vodičom darí a som si istý, že v prípade pokračovania projektu na Slovensku budú prvými, ktorých oslovíme pre ďalšiu spoluprácu. Prechádzajú dosť kvalitnou školou na to, aby skúsenosti z nej vedeli a mohli zúročiť, s väčšinou z nich som o tejto možnosti aj diskutoval a s nadšením súhlasili. Pre nás samozrejme práca nekončí „poslednou fotkou“. Oproti pôvodnému plánu sa napríklad počet miest rozrástol na viac ako dvojnásobok, denne komunikujeme ohľadom plánovania, riešime rôzne technické záležitosti ...
Menej pozornosti sa dostáva tým, ktorí ich šoférujú. A že im na tento job nestačil iba vodičák, v rozhovore vysvetlil šéf projektu Marcel Figura z HR agentúry Adecco, ktorá pre Google vyberala tých pravých.
Profesionalita, kvalita, rýchlosť ...
Tri slová možno zhrnúť približne do troch týždňov. Toľko mal tím Adecco na výber uchádzačov, na ktorých mal Google na slovenské pomery nadštandardné nároky.
„ Ľudí sme oslovili prostredníctvom portálov ponúkajúcich prácu, hľadali sme dvadsiatich. Nájsť človeka, ktorý má okrem iného skúsenosti so šoférovaním áut s výškou takmer dva a pol metra, s perfektnou angličtinou, primeranou sociálnou inteligenciou a výbornými komunikačnými schopnosťami bola v šibeničnom čase pre nás veľká výzva.Tím profesionálov jednoducho hľadal tím profesionálov. Úspešní kandidáti tak na polroka získali prácu na trvalý pracovný pomer."
Do you speak English? Of course nestačí....
Medzi základné požiadavky patrila výborná angličtina, nakoľko vodiči denne komunikujú nielen verbálne, ale aj písomnou formou s centrálou vo Švajčiarsku. Kandidáti na túto pozíciu si prešli pohovorom z jazyka, aký absolvuje málokto.
V autoškole skúsenosti nekúpiš
Za volantom Opel s nemeckými ešpézetkami a kamerou na streche, čo fotí vo výške 2,5 až 2,7 metra nad povrchom, si vodiči odkrútia nejaký ten mesiac. Kým však začali jazdiť, prešli školením, ktoré malo otestovať ich schopnosti manévrovať s „vysokým“ autom. Podmienkou pre prijatie boli i skúsenosti so šoférovaním áut typu minivanu, či dodávky."
Do tretice ...prirodzená inteligencia
"Uchádzači o zamestnanie často pohoria nie na svojom životopise, skúsenostiach, vzdelaní, ale sami na sebe. Neraz stačí počas pohovoru prehodiť slovo, či dve so sarkastickým povýšeneckým tónom, alebo naopak, s pochybnosťou v hlase degradovať všetko to dobré, čo má človek reálne za sebou a neverí si... Elementárna slušnosť a primeraná pokora je to, čo ľudia do CV nepíšu, to by mali mať v sebe, ak chcú obstáť. "
„Pri spomínanom telefonickom rozhovore sa prihliadalo na každé slovo, na najmenší detail. Spomeniem jedného kandidáta, ktorý spĺňal všetky podmienky aj nad rámec, počas telefonátu pôsobil veľmi sčítane, rozhľadene s neskrývaným záujmom o prácu. Prečo neuspel? Na úplný záver, keď už sa interview v podstate skončilo, dostal otázku, ako by stručne zhodnotil svoje schopnosti za volantom ... Lepší ako ja je len Michael Schumacher. A to bol jeho koniec.“
Bezpečnosť a zodpovednosť nielen na cestách
Dodržiavanie pracovného harmonogramu, pravidelné denné reporty, zodpovednosť za zverenú techniku ... Len niekoľko z množstva pravidiel, ktoré musí vodič Google Street View dodržiavať.
„ Každý z vodičov, medzi ktorými je i jedna žena, pracuje v oblasti vzdialenej maximálne polhodinu od ich bydliska. Je zodpovedný za technický stav auta, jeho bezpečnosť, pričom pri parkovaní platia naozaj prísne pravidlá. Vzhľadom na výšku kamery nie je možné využívať zastrešené parkovacie domy, o to zložitejšie je podmienky dodržiavať. Ak by niektorých z vodičov šoféroval pod vplyvom alkoholu, s prácou končí. Som však presvedčený, že táto situácia nenastane u nikoho z nich. Samozrejmosťou je dodržiavanie pravidiel cestnej premávky. Prirodzene, s prekročením rýchlosti naozaj nebude problém.“
Kto sedí za volantom?
Výpočet kritérií, ktoré mali uchádzači o túto zaujímavú prácu spĺňať, by stačil i na kozmonauta.
„Ľudia počas pohovorov nevedeli, pre koho budú pracovať. Dozvedeli sa to až v deň, keď prišli do Bratislavy na záverečný tréning. Aj tento fakt mnoho napovedal o ich povahe. Pochopiteľne, že potom boli spokojní a hrdí. Vedieť šoférovať rôzne typy áut, komunikovať výbornou angličtinou, pritom si zachovať súdnosť s vysokou dávkou empatie a istej diplomacie, perfektne spracovať materiály o sebe (CV), k tomu maximálna miera zodpovednosti v práci i konaní – nech sa páči. Medzi našimi vodičmi nájdete napríklad finančného poradcu, manažéra požičovne áut na letisku, predajcu motocyklov, obchodného zástupcu v drevovýrobe, či majiteľa baru... Tretina z nich má spoločnú skúsenosť s prácou v zahraničí, najmä vo Veľkej Británii a Grécku. Pre zaujímavosť, ich priemerný vek je 30 rokov.“
Zodpovednosť za tím
„ Pracovať pre Google je jednoducho prestíž. Prijímate zadania pre profesionálne tímy ľudí, a rovnaké požiadavky sú kladené i na nás. Sme súčasťou najväčšej agentúry na svete zameranej na hľadanie ľudských zdrojov, naše know - how, ľudia a skúsenosti nás predurčujú byť úspešnými i v takýchto projektoch. Osobne pracujem už na druhom projekte Google na Slovensku, v prvom to bol projekt Data Speech Specialists. Zatiaľ sa našim vodičom darí a som si istý, že v prípade pokračovania projektu na Slovensku budú prvými, ktorých oslovíme pre ďalšiu spoluprácu. Prechádzajú dosť kvalitnou školou na to, aby skúsenosti z nej vedeli a mohli zúročiť, s väčšinou z nich som o tejto možnosti aj diskutoval a s nadšením súhlasili. Pre nás samozrejme práca nekončí „poslednou fotkou“. Oproti pôvodnému plánu sa napríklad počet miest rozrástol na viac ako dvojnásobok, denne komunikujeme ohľadom plánovania, riešime rôzne technické záležitosti ...