Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 24. november 2024Meniny má Emília
< sekcia Magazín

Záujemcovia o bývanie dajú viac na odporúčania a referencie

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa

Podľa Michala Padycha z poradenskej spoločnosti Jones Lang LaSalle (JLL) sú v prípade luxusných nehnuteľností omnoho dôležitejšie imidžové kampane než napríklad riadková inzercia.

Bratislava 21. marca (TASR) - Záujemcovia o bývanie venujú pri výbere novej nehnuteľnosti čoraz viac pozornosti odporúčaniam svojich známych. Okrem referencií si takisto všímajú lokalitu a imidž novostavby. Podľa Michala Padycha z poradenskej spoločnosti Jones Lang LaSalle (JLL) sú v prípade luxusných nehnuteľností omnoho dôležitejšie imidžové kampane než napríklad riadková inzercia. "Zákazníci kvalitného bývania sa k bežnej inzercii väčšinou vôbec nedostanú," informoval Padych.

Celkovo sa podľa JLL delia záujemcovia o kúpu luxusných nehnuteľností do troch skupín. Prvá hľadá nové bývanie pre rodinu v nehnuteľnostiach s väčšou rozlohou. Druhou skupinou sú klienti, ktorí nehnuteľnosť berú ako investíciu. Tí sa zaujímajú najmä o menšie, 2- a 3-izbové byty v lokalitách blízko centra mesta. "Tretia skupina sú špecifickí klienti, ktorí túžia po prechodnom alebo víkendovom sídle v samom srdci mesta," konštatoval Padych.

Podľa predajcov však spotrebiteľské správanie klientov na Slovensku aj v Česku zmenila kríza. Predovšetkým v tom, že sú náročnejší na kvalitnú realizáciu projektu a jeho architektúru. Podľa Ivy Novákovej z českého zastúpenia JLL už klienti vnímajú citlivo nielen interiér bytu, ale aj vonkajšie priestory, ktoré stavbu obklopujú. Náročnosť sa zvýšila aj v rámci požiadaviek na servis a platobné podmienky. "Záujemcovia o nové bývanie sú v súčasnosti oveľa sofistikovanejší a majú väčší prehľad o trhu," uviedla Nováková.