Trať dlhú vyše 620 kilometrov uviedli slávnostne do prevádzky začiatkom decembra. Prvé týždne poznačili technické poruchy, organizačné nedostatky a na prelome rokov aj snehové a veterné kalamity.
Autor TASR
Berlín 23. januára (TASR) - Vedenie Nemeckej dráhy (DB, Deutsche Bahn) nasadzuje na novú trať pre superexpresy medzi Berlínom a Mníchovom ďalšie najmodernejšie súpravy Sprinter. Denná kapacita v nich sa zvýši každým smerom o 3000 miest. Železnica začne vážne konkurovať lietadlám.
Šéf dopravného podniku Richard Lutz v pondelok (22.1.) konštatoval, že záujem o cestovanie vlakom prudko rastie. Tým sa prekonalo ťažké úvodné obdobie prvej nemeckej trate, na ktorej súpravy na vybraných úsekoch dosahujú rýchlosť až 300 km/h.
Trať dlhú vyše 620 kilometrov uviedli slávnostne do prevádzky začiatkom decembra. Prvé týždne poznačili technické poruchy, organizačné nedostatky a na prelome rokov aj snehové a veterné kalamity. Lutz konštatoval, že superexpresy teraz už jazdia presne podľa cestovného poriadku.
Vzdialenosť medzi nemeckým hlavným mestom a bavorskou metropolou prekonávajú súpravy Sprinter namiesto predchádzajúcich šiestich hodín za 3,55 hod. Klasické ICE vlaky s viacerými zastávkami na jej zdolanie potrebujú len o 20 minút viac.
Šéf dopravného podniku Richard Lutz v pondelok (22.1.) konštatoval, že záujem o cestovanie vlakom prudko rastie. Tým sa prekonalo ťažké úvodné obdobie prvej nemeckej trate, na ktorej súpravy na vybraných úsekoch dosahujú rýchlosť až 300 km/h.
Trať dlhú vyše 620 kilometrov uviedli slávnostne do prevádzky začiatkom decembra. Prvé týždne poznačili technické poruchy, organizačné nedostatky a na prelome rokov aj snehové a veterné kalamity. Lutz konštatoval, že superexpresy teraz už jazdia presne podľa cestovného poriadku.
Vzdialenosť medzi nemeckým hlavným mestom a bavorskou metropolou prekonávajú súpravy Sprinter namiesto predchádzajúcich šiestich hodín za 3,55 hod. Klasické ICE vlaky s viacerými zastávkami na jej zdolanie potrebujú len o 20 minút viac.