Založenie vyhľadávača www.zenyinak.sk má byť preto odpoveďou na častý argument médií, že žien-odborníčok je málo a nepoznajú ich.
Autor TASR
Bratislava 23. októbra (TASR) - Hlas žien ako odborníčok v médiách nepočuť, zmeniť to chce preto vyhľadávač expertiek. Od jeho spustenia v januári v ňom pribudlo 119 žien v 20 oblastiach. "Neplatí tak argument, ktorý často používajú naši kolegovia a kolegyne v médiách, že žien-expertiek máme málo," povedala pre TASR Miriam Zsilleová z portálu Ženy v meste, ktorý za vyhľadávačom stojí.
Ženy sú podľa jej slov v médiách stále zobrazované stereotypne, väčšinou ako osoby, ktoré sa starajú o deti a rodinu. "V menšej miere ich novinári a novinárky oslovujú ako expertky k danej téme. Keď sa hľadá odborník či analytik, je to väčšinou muž," skonštatovala Zsilleová s tým, že nielen do článkov médií, ale aj do televíznych diskusií sa ženy dostávajú veľmi malo.
Založenie vyhľadávača www.zenyinak.sk má byť preto odpoveďou na častý argument médií, že žien-odborníčok je málo a nepoznajú ich. "Expertky sú, stačí, aby novinári a novinárky pri spracovávaní témy znásobili ich informačnú hodnotu aj tým, že oslovia mužov i ženy k danej téme," zhrnula Zsilleová.
Ženy sú podľa jej slov v médiách stále zobrazované stereotypne, väčšinou ako osoby, ktoré sa starajú o deti a rodinu. "V menšej miere ich novinári a novinárky oslovujú ako expertky k danej téme. Keď sa hľadá odborník či analytik, je to väčšinou muž," skonštatovala Zsilleová s tým, že nielen do článkov médií, ale aj do televíznych diskusií sa ženy dostávajú veľmi malo.
Založenie vyhľadávača www.zenyinak.sk má byť preto odpoveďou na častý argument médií, že žien-odborníčok je málo a nepoznajú ich. "Expertky sú, stačí, aby novinári a novinárky pri spracovávaní témy znásobili ich informačnú hodnotu aj tým, že oslovia mužov i ženy k danej téme," zhrnula Zsilleová.