Zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Facebook je všeobecne známy tým, že nosí svoju uniformu, teda džínsy, tenisky a sivé užšie tričká - a tiež mikinu s kapucňou, ak si to počasie vyžaduje.
Autor TASR
New York 10. apríla (TASR) - Keď Mark Zuckerberg vystúpi v utorok v americkom Kongrese, bude mať na sebe oblek.
Zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Facebook je všeobecne známy tým, že nosí "svoju uniformu", teda džínsy, tenisky a sivé užšie tričká - a tiež mikinu s kapucňou, ak si to počasie vyžaduje.
Keď však bude v utorok a stredu vypovedať pred kongresmanmi, bude mať na sebe oblek a kravatu. Takto prišiel oblečený už na pondelkové stretnutie so zákonodarcami, ktoré sa konalo pred samotným vypočúvaním.
Zuckerberg bude vypovedať v súvislosti so škandálom úniku osobných údajov až 50 miliónov užívateľov Facebooku pri amerických prezidentských voľbách v roku 2016, čo malo dopomôcť Donaldovi Trumpovi k víťazstvu. Informácia o tomto kroku zverejnil tzv. whistleblower z britskej firmy Cambridge Analytica. Zuckerberg pripustil, že sieť "pochybila".
Miliardárovi Zuckerbergovi (33) nie sú obleky cudzie. V roku 2009 nosil kravatu každý deň, čo bola jedna z jeho prvých celoročných "osobných výziev". Vtedy sa ekonomika USA nachádzala v hlbokej recesii a Facebook ešte nebol ziskový. Spoločnosť "potrebovala vyzerať seriózne, aby tak klientov uistila, že má udržateľný podnikateľský model", napísal tento rok v januári na svojej stránke na Facebooku Zuckerberg. "Bol to vážny rok a nosil som kravatu každý deň, ako pripomenutie," dodal.
"Dnes mám veľmi podobné pocity ako v ten rok," uviedol Zuckerberg. Svet je "znepokojený a názorovo rozdelený" a Facebook má pred sebou veľa práce, napísal Zuckerberg.
Zuckerbergovou osobnou výzvou v roku 2018 bude napraviť fungovanie sociálnej siete Facebook, zdôraznila tlačová agentúra AP.
Aj keď nosenie obleku nenapraví Facebook, bude slúžiť ako signál navonok, že Zuckerberg berie vypovedanie v Kongrese vážne. Šéf Facebooku totiž v roku 2012 rozhorčil Wall Street, keď tam kráčal oblečený v mikine s kapucňou a smeroval na stretnutie s investormi s prvou verejnou ponukou akcií spoločnosti Facebook.
Neskôr si často dal oblek na stretnutie so svetovými lídrami, ako sú čínsky prezident Si Ťin-pching či bývalý prezident USA Barack Obama. Oblek a čiernu kravatu mal aj počas svadby s Priscillou Chanovou v roku 2012 v záhrade za svojím domom a tiež vlani pri prednesení prejavu na Harvardovej univerzite, kde mu po jej absolvovaní odovzdali diplom.
V bežnejších dňoch sa Zuckerberg vracia k svojmu obvyklému oblečeniu. Medzi titanmi v Silicon Valley nie je takýto štýl obliekania nič výnimočné - aj zosnulý šéf spoločnosti Apple Steve Jobs nosil každý deň džínsy a čierny rolák. Obaja mali svoje "kúsky" špeciálne navrhnuté módnymi dizajnérmi a boli vyrábané špeciálne pre nich, hoci sa dajú kúpiť na internete ich repliky.
V roku 2014 dostal Zuckerberg na stretnutí s používateľmi Facebooku otázku, prečo nosí to, čo nosí. Zuckerberg odpovedal, že preto, lebo musí robiť "čo najmenej rozhodnutí o iných veciach, aby sa mohol sústreďovať na to, ako poskytovať čo najlepšie služby zákazníkom".
Facebook, na ktorom sú zaregistrované dve miliardy ľudí, je v súčasnosti jedným z hlavných nástrojov politického boja a spojenia kandidátov so svojimi voličmi. Sociálna sieť sa od kauzy Cambridge Analytica usiluje o zlepšenie svojho verejného imidžu a opätovné nastolenie dôvery svojich užívateľov, uvádza britská stanica BBC.
Zakladateľ a výkonný riaditeľ spoločnosti Facebook je všeobecne známy tým, že nosí "svoju uniformu", teda džínsy, tenisky a sivé užšie tričká - a tiež mikinu s kapucňou, ak si to počasie vyžaduje.
Keď však bude v utorok a stredu vypovedať pred kongresmanmi, bude mať na sebe oblek a kravatu. Takto prišiel oblečený už na pondelkové stretnutie so zákonodarcami, ktoré sa konalo pred samotným vypočúvaním.
Zuckerberg bude vypovedať v súvislosti so škandálom úniku osobných údajov až 50 miliónov užívateľov Facebooku pri amerických prezidentských voľbách v roku 2016, čo malo dopomôcť Donaldovi Trumpovi k víťazstvu. Informácia o tomto kroku zverejnil tzv. whistleblower z britskej firmy Cambridge Analytica. Zuckerberg pripustil, že sieť "pochybila".
Miliardárovi Zuckerbergovi (33) nie sú obleky cudzie. V roku 2009 nosil kravatu každý deň, čo bola jedna z jeho prvých celoročných "osobných výziev". Vtedy sa ekonomika USA nachádzala v hlbokej recesii a Facebook ešte nebol ziskový. Spoločnosť "potrebovala vyzerať seriózne, aby tak klientov uistila, že má udržateľný podnikateľský model", napísal tento rok v januári na svojej stránke na Facebooku Zuckerberg. "Bol to vážny rok a nosil som kravatu každý deň, ako pripomenutie," dodal.
"Dnes mám veľmi podobné pocity ako v ten rok," uviedol Zuckerberg. Svet je "znepokojený a názorovo rozdelený" a Facebook má pred sebou veľa práce, napísal Zuckerberg.
Zuckerbergovou osobnou výzvou v roku 2018 bude napraviť fungovanie sociálnej siete Facebook, zdôraznila tlačová agentúra AP.
Aj keď nosenie obleku nenapraví Facebook, bude slúžiť ako signál navonok, že Zuckerberg berie vypovedanie v Kongrese vážne. Šéf Facebooku totiž v roku 2012 rozhorčil Wall Street, keď tam kráčal oblečený v mikine s kapucňou a smeroval na stretnutie s investormi s prvou verejnou ponukou akcií spoločnosti Facebook.
Neskôr si často dal oblek na stretnutie so svetovými lídrami, ako sú čínsky prezident Si Ťin-pching či bývalý prezident USA Barack Obama. Oblek a čiernu kravatu mal aj počas svadby s Priscillou Chanovou v roku 2012 v záhrade za svojím domom a tiež vlani pri prednesení prejavu na Harvardovej univerzite, kde mu po jej absolvovaní odovzdali diplom.
V bežnejších dňoch sa Zuckerberg vracia k svojmu obvyklému oblečeniu. Medzi titanmi v Silicon Valley nie je takýto štýl obliekania nič výnimočné - aj zosnulý šéf spoločnosti Apple Steve Jobs nosil každý deň džínsy a čierny rolák. Obaja mali svoje "kúsky" špeciálne navrhnuté módnymi dizajnérmi a boli vyrábané špeciálne pre nich, hoci sa dajú kúpiť na internete ich repliky.
V roku 2014 dostal Zuckerberg na stretnutí s používateľmi Facebooku otázku, prečo nosí to, čo nosí. Zuckerberg odpovedal, že preto, lebo musí robiť "čo najmenej rozhodnutí o iných veciach, aby sa mohol sústreďovať na to, ako poskytovať čo najlepšie služby zákazníkom".
Facebook, na ktorom sú zaregistrované dve miliardy ľudí, je v súčasnosti jedným z hlavných nástrojov politického boja a spojenia kandidátov so svojimi voličmi. Sociálna sieť sa od kauzy Cambridge Analytica usiluje o zlepšenie svojho verejného imidžu a opätovné nastolenie dôvery svojich užívateľov, uvádza britská stanica BBC.