Hlavným cieľom projektu je inšpiratívnym spôsobom priblížiť osobnosť Štefánika.
Autor TASR
Košariská 8. októbra (TASR) – Slovenské národné múzeum – Múzeum Slovenských národných rád (SNR) predstavilo multimediálny projekt M. R. Štefánik/Time After Time.
Ide o projekt interaktívnej zážitkovo-vzdelávacej hry pre virtuálnu realitu autora Adama Novotu, ktorá vzniká v spolupráci s obyvateľmi obce Košariská a herným vývojárom Matejom Novotným. "Projekt sa snaží ukázať osobnosť Štefánika aj po psychologickej stránke a jeho osobnosť sprostredkovávame vo virtuálnej realite. Primárne je to koncipované ako hra. Predpokladáme, že vývoj bude trvať ešte dva roky," uviedol Novota.
V diele je myslenie Štefánika aktualizované prostredníctvom muzeálnych artefaktov, ale aj výpovedí a kreatívnych aktivít obyvateľov a pamätníkov z jeho rodnej obce. "V projekte vytváram maľby vo virtuálnej realite, ako napríklad ostrov Tupai, observatórium na vrcholku Mont Blanc a podobne. Na tieto miesta sa bude dať premiestniť pomocou artefaktov. Okrem artefaktov či výpovedí obyvateľov vychádzam z dobových fotografií," doplnila výtvarníčka Petra Čížková.
Hlavným cieľom projektu je inšpiratívnym spôsobom priblížiť osobnosť Štefánika. „Hra sprostredkováva novú perspektívu a pohľad na historickú líniu vývoja dejín Slovenska a približuje vizionárske myslenie Štefánika," informoval manažér múzea Pavol Trúsik.
"Súčasný návštevník múzea je náročný, preto je potrebné venovať pozornosť novým technológiám a spôsobom prezentácie, medzi ktoré nepochybne patria zážitkové a interaktívne prvky. Novovznikajúci projekt je pre múzeum dôležitý práve preto, lebo prezentuje Štefánika novým, invenčným a originálnym spôsobom," doplnila riaditeľka Múzea SNR Alena Petráková.
Ide o projekt interaktívnej zážitkovo-vzdelávacej hry pre virtuálnu realitu autora Adama Novotu, ktorá vzniká v spolupráci s obyvateľmi obce Košariská a herným vývojárom Matejom Novotným. "Projekt sa snaží ukázať osobnosť Štefánika aj po psychologickej stránke a jeho osobnosť sprostredkovávame vo virtuálnej realite. Primárne je to koncipované ako hra. Predpokladáme, že vývoj bude trvať ešte dva roky," uviedol Novota.
V diele je myslenie Štefánika aktualizované prostredníctvom muzeálnych artefaktov, ale aj výpovedí a kreatívnych aktivít obyvateľov a pamätníkov z jeho rodnej obce. "V projekte vytváram maľby vo virtuálnej realite, ako napríklad ostrov Tupai, observatórium na vrcholku Mont Blanc a podobne. Na tieto miesta sa bude dať premiestniť pomocou artefaktov. Okrem artefaktov či výpovedí obyvateľov vychádzam z dobových fotografií," doplnila výtvarníčka Petra Čížková.
Hlavným cieľom projektu je inšpiratívnym spôsobom priblížiť osobnosť Štefánika. „Hra sprostredkováva novú perspektívu a pohľad na historickú líniu vývoja dejín Slovenska a približuje vizionárske myslenie Štefánika," informoval manažér múzea Pavol Trúsik.
"Súčasný návštevník múzea je náročný, preto je potrebné venovať pozornosť novým technológiám a spôsobom prezentácie, medzi ktoré nepochybne patria zážitkové a interaktívne prvky. Novovznikajúci projekt je pre múzeum dôležitý práve preto, lebo prezentuje Štefánika novým, invenčným a originálnym spôsobom," doplnila riaditeľka Múzea SNR Alena Petráková.