Kampaň má predstaviť životy a výzvy ľudí, ktorí do Európy prišli za víziou lepšej budúcnosti, no nechcú sa priživovať, ale reálne pracovať, uviedla B. M. Baluchová z platformy Ambrela.
Autor TASR
Bratislava 19. februára (TASR) – Prekonať a zmeniť existujúce názory na migráciu je cieľom kampane Tváre migrácie. Zároveň chce tému prepojiť s takzvanými globálnymi cieľmi, ktoré sa na pôde OSN v roku 2015 dohodlo napĺňať 193 krajín. Ide o súčasť európskeho projektu Globálne ciele a migrácia. TASR o tom informovala Boba Markovič Baluchová z Platformy rozvojových organizácií Ambrela.
"Kampaň má predstaviť životy a výzvy ľudí, ktorí do Európy prišli za víziou lepšej budúcnosti, no nechcú sa priživovať, ale reálne pracovať a prispievať k ekonomike konkrétnej krajiny. Tiež ukáže, ako členské organizácie Ambrely pracujú s témou migrácie a samotnými ľuďmi – tvárami migrácie," povedala Markovič Baluchová.
Priblížila, že sa pripravujú verejné podujatia a tematické kampane, čeliace predsudkom a mýtom – zamerané nielen na mladú generáciu v snahe tému migrácie vysvetliť, priblížiť, poľudštiť, uchopiť a zabojovať s dezinformáciami o nej. "Dôležitá je tiež spolupráca s novinármi a novinárkami, redakciami, keďže bude treba zabezpečiť viac priestoru pre globálne výzvy a rozvojové témy v médiách. Bude tiež náročné, no veľmi účinné oslovovať politikov a političky na národnej aj európskej úrovni, zvyšovať tak tlak na ich rozhodnutia a napĺňanie cieľov trvalo udržateľného rozvoja," priblížila Markovič Baluchová. Súčasťou aktivít bude aj tvorba krátkych filmov, napríklad o práci mimovládnych organizácií, búraní mýtov o migrácii či konkrétne príbehy cudzincov a cudziniek.
"Migrácia je jav, ktorý tu bol, je a bude. Nemožno sa tváriť, že je to nejaký nový či ojedinelý fenomén Európy 21. storočia. Napriek tomu je však v predvolebných bojoch téma migrácie, často v nesprávnom význame a opradená dezinformáciami, používaná ako horúca karta politických strán v snahe manipulovať s názormi aj hlasmi voličov a voličiek," uzavrela Markovič Baluchová.
Projekt Globálne ciele a migrácia, ako aj kampaň Tváre migrácie, odštartoval ešte minulý rok. Vytvorilo ho sedem mimovládnych organizácií zo siedmich európskych krajín a projekt je realizovaný za finančnej podpory Európskej únie v rámci programu Development Education and Awarness Raising (DEAR). V každej krajine bude mať projekt svoju národnú podobu, ktorá bude zodpovedať lokálnej situácii a tomu, aké povedomie už obyvatelia danej krajiny o témach udržateľného rozvoja a migrácie majú.
"Kampaň má predstaviť životy a výzvy ľudí, ktorí do Európy prišli za víziou lepšej budúcnosti, no nechcú sa priživovať, ale reálne pracovať a prispievať k ekonomike konkrétnej krajiny. Tiež ukáže, ako členské organizácie Ambrely pracujú s témou migrácie a samotnými ľuďmi – tvárami migrácie," povedala Markovič Baluchová.
Priblížila, že sa pripravujú verejné podujatia a tematické kampane, čeliace predsudkom a mýtom – zamerané nielen na mladú generáciu v snahe tému migrácie vysvetliť, priblížiť, poľudštiť, uchopiť a zabojovať s dezinformáciami o nej. "Dôležitá je tiež spolupráca s novinármi a novinárkami, redakciami, keďže bude treba zabezpečiť viac priestoru pre globálne výzvy a rozvojové témy v médiách. Bude tiež náročné, no veľmi účinné oslovovať politikov a političky na národnej aj európskej úrovni, zvyšovať tak tlak na ich rozhodnutia a napĺňanie cieľov trvalo udržateľného rozvoja," priblížila Markovič Baluchová. Súčasťou aktivít bude aj tvorba krátkych filmov, napríklad o práci mimovládnych organizácií, búraní mýtov o migrácii či konkrétne príbehy cudzincov a cudziniek.
"Migrácia je jav, ktorý tu bol, je a bude. Nemožno sa tváriť, že je to nejaký nový či ojedinelý fenomén Európy 21. storočia. Napriek tomu je však v predvolebných bojoch téma migrácie, často v nesprávnom význame a opradená dezinformáciami, používaná ako horúca karta politických strán v snahe manipulovať s názormi aj hlasmi voličov a voličiek," uzavrela Markovič Baluchová.
Projekt Globálne ciele a migrácia, ako aj kampaň Tváre migrácie, odštartoval ešte minulý rok. Vytvorilo ho sedem mimovládnych organizácií zo siedmich európskych krajín a projekt je realizovaný za finančnej podpory Európskej únie v rámci programu Development Education and Awarness Raising (DEAR). V každej krajine bude mať projekt svoju národnú podobu, ktorá bude zodpovedať lokálnej situácii a tomu, aké povedomie už obyvatelia danej krajiny o témach udržateľného rozvoja a migrácie majú.