Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia

Rozjazd e-shopu: Čo nechať plávať a na čo sa zamerať

Ilustračné foto Foto: bisaku

Založiť si e-shop je dnes hračka. Ale založiť e-shop, ktorý bude úspešný a zárobkový, to už je iná rozprávka.

Bratislava 23. mája (TASR/OTS) - Začiatočníci sa pritom zameriavajú na detaily, ktoré majú na úspech e-shopu iba malý vplyv. Naopak zabúdajú na oblasti, na ktorých sa láme chlieb – celkovú stratégiu, logistiku, efektívnu reklamu. Povieme vám, čo nechať pri rozbiehaní e-shopu plávať, a kam naliať maximum energie.

Zamerajte sa na konverzie, nie na dizajn
Veľa začiatočníkov strávi hodiny a hodiny vylepšovania toho, ako ich e-shop bude vyzerať – akú farbu bude mať menu, kde bude umiestnené a čo farba tlačidiel? Lenže dizajn e-shopu nie je to hlavné, čo mení návštevníkov na platiacich zákazníkov. Vyberte si pokojne základnú šablónu. Možno nebude taká krásna, ako ste si vysnívali. Na začiatok ale stačí, pretože spravidla spĺňa zavedené postupy pre ľahkú orientáciu a ovládateľnosť e-shopu.

Dôležitejšie je, aby váš e-shop zákazníkov presvedčil na nákup v iných oblastiach. Faktory, podľa ktorých sa zákazníci rozhodujú, sa menia odbor od odboru. V popredí ale vždy figuruje cena, či tovar máte na sklade a koľko stojí doprava.

Ani obaly nemusia byť dokonalé, keď sú funkčné
Rovnako ako k dizajnu pristupujú začiatočníci k baleniu. Chcú mať krásne krabice na mieru, pásky potlačené logom… Rozbalenie zásielky má byť pre ich zákazníkov udalosťou roka. Aj toto je v začiatkoch zbytočnosť, ktorá vás stojí len čas, peniaze a energiu. Stačiť vám budú bežne dostupné obalové materiály, ako sú hnedé krabice, obálky a pásky bez potlače.

A pokiaľ ide o wow efekt, to lacnejšie a rýchlejšie docielite, keď zákazníkovi napíšete osobný odkaz. Verte, že odkaz: “Jano, vďaka, že si nakúpil práve u mňa. Vybral si si jedny z najlepších rukavíc, ktoré máme, tak nech sa dobre nosia,” utkvie v pamäti dlhšie ako najkrajšie krabice s logom.



Hľadajte spôsoby, ako získať zákazníkov lacno alebo zadarmo
Tou najťažšou úlohou pri rozjazde e-shopu je, ako naň priviesť nových zákazníkov. Všetky návody na internete vám povedia: pustite PPC kampane, dávajte obsah na siete, píšte blog, robte SEO… Lenže SEO a sociálne siete sú na dlho. Platené reklamy zase stoja peniaze, ktoré nemusíte mať.

Okamžité výsledky generujú PPC kampane. Lenže zatiaľ čo zaregistrovať sa na Google Ads zvládne každý, nastaviť ziskové a funkčné kampane málokto. Niekedy môže byť riešením najatie PPC špecialistu alebo marketingovej agentúry. V prípade nedostatku finančných prostriedkov môže pomôcť aj pôžička. Získate tak potrebný kapitál na spustenie reklamnej kampane a oslovenie nových zákazníkov.

Okrem toho maximálne vyťažujte to málo, čo zatiaľ máte – máte prvých zákazníkov? Zavolajte im a opýtajte sa, ako sa im nakupovalo a ako sa im vaše produkty páčia. Získate nielen spätnú väzbu, ale možno aj zákazníkov, ktorí sa radi vrátia a povedia o vás svojim známym.

Verdikt: nestrácajte čas zbytočnosťami
Keď zakladáte e-shop, je ľahké zamerať sa na zdanlivo dôležité veci, ako je dizajn, farby, obaly. Avšak, aby váš e-shop bol úspešný, musíte mať vymakané to, čo je naozaj dôležité: zákazníci, marketing, kvalita tovaru, rýchlosť doručenia. Nestrácajte čas a energiu na zbytočnosti. Sústreďte sa na to, čo skutočne pomôže vášmu podnikaniu rásť a prosperovať. A nezabudnite, že úspešný e-shop sa buduje postupne a vyžaduje trpezlivosť a tvrdú prácu, ale s dobrým plánom a stratégiou môžete dosiahnuť svoje ciele.